در جلسه کارگروه فرهنگی شهرستان لاهیجان عنوان شد

انتقاد از چاپ آگهی فوت بانوان با تصویر و رقابت بین هیئت ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه لاهیجان در جلسه کارگروه فرهنگی شهرستان لاهیجان گفت: آگهی فوت بانوان در هیچ کجای کشور به صورت عکس دار نمی باشد و این گونه مسائل با غیرت های دینی منافات دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه لاهیجان در جلسه کارگروه فرهنگی شهرستان لاهیجان که شامگاه یک شنبه ۳۰ شهریور برگزار شدبا بیان اینکه آگهی فوت بانوان در هیچ کجای کشور به صورت عکس دار نمی باشد و این گونه مسائل با غیرت های دینی منافات دارد افزود :با چاپ خانه هایی که پس از تذکر،مجدد این عمل را تکرار کنند باید برخورد جدی شود.عبدالله-زاده

حجت الاسلام احمد عبدالله زاده در ادامه با بیان اینکه با پیش رو بودن محرم با مسائل مختلف و عزاداری هایی غلطی برخورد می کنیم افزود : عکس ها و پوستر های منتسب به ائمه اطهار که در برخی از عزاداری ها استفاده می شود و هیچ گونه سندی دلالت بر صحیح بودن آنها وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از علامات در عزاداری ها در هیچ جای مذهب ما نوشته نشده افزود: وظیفه ما تبیین و تکلیف این موضوع بر هیئت های مذهبی است.

وی با اشاره به تغییر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان و جایگزینی حجت الاسلام صبایی به جای حجت الاسلام کیایی افزود: آموزش مداحان و تبیین شکل صحیح عزاداری از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی باشد.

رقابت بین هیئت ها درشان عزاداران حسینی نیست

کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان در این جلسه با بیان اینکه محرم برای قشر خاصی نیست و همه در دسته جات عزاداری و تکایا شرکت می کنند افزود: فرهنگ غلطی در کشور رایج است که اعتقاد دارند علم بزرگتر نماد دسته و هیئت باشکوه تر است که این در شان عزاداران امام حسین(ع) نیست.

فرماندار لاهیجان در ادامه با بیان اینکه محور فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی و مراسم عزاداری باید براساس معرفت‌افزایی و عمق‌بخشی به معارف دینی مردم باشد افزود:این فعالیت ها باید به شکلی باشد که همگان خصوصاً مداحان و سخنرانان تمام همت خود را در جهت انتقال فرهنگ و سبک زندگی حسینی به مردم به‌ کار گیرند.

کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان با بیان اینکه ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی دو درس بزرگ از محرم است که باید توسط عزادارن الگوبرداری شود افزود: این مهم با مطالعه و تحقیق پیرامون سیره ائمه اطهار(ع) خصوصاً اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) محقق می‌شود.

وی در پایان افزود: جلسه ای با هیئت امنای مساجد و هیئت های مذهبی برگزار می شود تا فرهنگ صحیح عزاداری در این شهر نهادینه شود.

 

IF IF IF IF IF IF IF

/لاهیجان

Share