صبح امروز صورت گرفت

امضای تفاهمنامه سه جانبه برای افزایش کیفیت فراورده ها ساختمانی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،صبح امروز جلسه ای به منظور امضای تفاهم نامه سه جانبه مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان،اداره کل استاندارد گیلان و اداره کل راه و شهرسازی در سالن اجتماعات ساختمان شماره یک نظام مهندسی استان گیلان تشکیل شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،صبح امروز جلسه ای به منظور امضای تفاهم نامه سه جانبه مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان،اداره کل استاندارد گیلان و اداره کل راه و شهرسازی در سالن اجتماعات ساختمان شماره یک نظام مهندسی استان گیلان تشکیل  شد.

IMG_1864در ابتدای این جلسه مهندس الماسی،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با ذکر ماهیت کاری این سه ارگان اظهار داشت: این سه نهاد به تنهایی در حد مقدورات خودشان کارهای مثبتی انجام دادند ولی تا کنون بصورت سه جانبه کار مشترک انجام نداده اند و امضای این تفاهم نامه باعث به وجود آمدن هیچگونه تعارضی در کار های یکدیگر نمی شود و در راستای همکاری بین این سه سازمان است.

الماسی با بیان اینکه دولت در اجباری کردن مصالح ساختمانی مصوبه ای داشته و در آن وظایفی را تعیین نموده است یاداور شد:تاکنون استاندارد وظایف خود را در کنترل فراورده های ساختمانی انجام داده است اما سه ارگان کار مشترک منسجمی نداشته اند و استان گیلان طبق آمارهای موجود از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

الماسی همچنین بیان کرد که تمامی مهندسان سازمان مهندسی دارای پروانه اشتغال هستند و برای گرفتن این پروانه باید پروسه ی دشواری را پشت سر بگذارند.

وی در ادامه افزود: در بخش های مختلف مهندسان سازمان مهندسی پس از دریافت یک مجوز برای فعالیت های عمومی باید در کارهای خاص نیز باید آموزش های لازم را پشت سر بگذارند و مجوز مورد نیاز را کسب کنند!
با راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان اهداف مشترکی داریم

IMG_1873مهندس یوسفی مدیرکل استاندارد گیلان با اظهار اینکه انشاالله این تفاهم نامه فقط بصورت کاغذی نباشد افزود :این تفاهم نامه باید بصورت دلی باشد و باید با یکدیگر همدل و همگام  باشیم تا بتوانیم قدم مثبتی برداریم که مردم متوجه آن شوند.

وی در ادامه افزود: هر اتفاق میمونی که رخ دهد برای مردم و همشهریان خودمان است و این مردم در زندگی روزمره شان آن را حس می کنند و  ما با تمام قوا در خدمت مردم هستیم.

یوسفی با بیان اینکه هیچ شکی نداریم که سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی همان هدفی را دنبال می کنند که سازمان استاندارد دنبال می کند یادآور شد: امیدوارم با امضای این تفاهم نامه حداقل چند گام به جلو برویم .

وی در ادامه اظهار داشت:اعلام نمودیم که چشم بسته این تفاهم نامه را امضاء می کنیم و قول می دهیم که در این سه سال به ان پایند باشیم اما اگر که عزل شوم نمی دانم آیا نیرو های بعدی این کار را ادامه می دهند یا خیر!بطور کل باید عادت شود که با تغییر دولت ها به تفاهمنامه های امضا شده پایند باشیم .
از ظرفیت بخش خصوصی اضافه شود

IMG_1874در انتهای این جلسه مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تشکل ها و بخش خصوصی استفاده نماییم یاداور شد:هم اکنون در سازمان راه و شهرسازی این کار صورت گرفته است. برای مثال بودجه تخصیص داد شده برای آسفالت کردن راههای روستایی ۳میلیارد تومان بوده است که با این بودجه توانایی آسفالت ۱۵ کیلومتر وجود داشت و این درحالی است که استان گیلان ۵ هزار کیلومتر راه خاکی و روستایی دارد که ۵۰ درصد آن بسیار نامناسب است.
خاوری اضافه کرد:برای رفع این مشکل توانستیم با انعقاد قرداد با بخش خصوصی ۱۳۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه های روستایی جذب نماییم.

در پایان این جلسه تفاهم نامه ها به امضای طرفین رسید.

گفتنی است مفاد این تفاهم نامه شامل همکاری متقابل در اجرای تصویب نامه هیات وزیران، همکاری متقابل در ارائه خدمات و استفاده از امکانات آزمایشگاهی طرفین، تایید و تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال به کار شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی و آزمایشگاههای همکار، بهره گیری از بازرسین و کارشناسان مورد تایید طرفین در بازرسی و بازدید های مشترک (شامل آسانسور، جوش و …) ، مشارکت در کنترل و نظارت بر عرضه و استفاده از محصولات ساختمانی استاندارد ، همکاری و مشارکت در برگزاری دوره های آموزشی و سمینارهای علمی ، مشارکت در ترویج فرهنگ استاندارد و مقررات ملی ساختمان ، همکاری جهت تایید صلاحیت مهندسان عضو سازمان به عنوان کارشناس حقیقی استاندارد ، مشارکت در تشکیل کمیته های کنترل کیفیت ساختمان، انرژی و استاندارد و مصالح ساختمانی و کمیته های علائم صدور پروانه کاربرد استاندارد ، همکاری در ارائه پیشنهادات به منظور تدوین استانداردهای ملی و آیین نامه ها و ضوابط فنی ساختمان می شود.

IMG_1880   IMG_1882IMG_1881IMG_1889IMG_1888IMG_1887

 

Share