امام جمعه اصفهان: نباید حجاب را به گونه ای نشان داد که موجب تحقیر و طنز بشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین رهبر امام جمعه موقت اصفهان معتقد است که نباید حجاب را به گونه ای نشان داد که موجب تحقیر و طنز بشود. حجت الاسلام و المسلمین رهبر امام جمعه موقت اصفهان  درباره نمایش خانواده روحانیون در تلویزیون با پوشیه گفت: به نظر من هم اینگونه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین رهبر امام جمعه موقت اصفهان معتقد است که نباید حجاب را به گونه ای نشان داد که موجب تحقیر و طنز بشود.

14-10-1-1613303321حجت الاسلام و المسلمین رهبر امام جمعه موقت اصفهان  درباره نمایش خانواده روحانیون در تلویزیون با پوشیه گفت: به نظر من هم اینگونه موارد غیر عادی است. یعنی اگر یک روحانی با یک نکته ها و رفتارهایی که افکار عمومی آن را رد می کند و  از نظر آن ها نوعی ارتجاع و یک نوع تنگ نظری و کار غیر عادی است جالب نیست. خانواده روحانی هم باید در کنار او یک پوشش و حجاب اسلامی در حد آن مقداری که شرع مقدس الزام کرده است داشته باشد. زیاد تر از آن اگر باشد یک مقدار غیرعادی جلوه می کند و با افکار عمومی و با فرهنگ عمومی ما در تضاد است و ممکن است موجب زیر سوال بردن و نگاه های طنز آمیز و تحقیر آمیز  و برداشت ها متفاوتی درباره این ها بشود. حجاب و پوشش باید عادی باشد چراکه پوشش غیرعادی ممکن است تبعات منفی در جامعه داشته باشد.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم همچنین درباره تصویری که از روحانیون در فیلم ها و سریال ها نشان می دهند: من معقتدم که آوردن روحانی و لباس روحانیت در فیلم و کارهای هنری و امثال این ها کار جالبی نیست. آن گونه که من احساس می کنم ، به نظرم شان روحانی را پایین می آورد. روحانی باید، کار کند، هدایت کند، باید در مردم باشد اما اینکه یک فردی بیاید لباس روحانی را بپوشد یا اینکه خود روحانی بخواهد در فیلم و سریال باشد با شئونات روحانیت مناسب نیست و من مایل نیستم که چنین کاری بشود اما شده است. تا حالا چند مورد داشته ایم و از فیلم «مارمولک» آغاز شد. ما همان زمان هم می دیدیم که این حرکت ها منافی با شان روحانیت است. اخیرا هم در در چند فیلم دیده ایم و آقای عبدی لباس روحانی پوشیده بود. این با شئونات روحانیت منافات دارد. البته باید این نکته را بگویم که عملکردی که برای این روحانیون گذاشته اند عملکرد بدی نبوده است و نقش منفی نبوده است. اما اصولا روحانی نباید در صف هنرپیشه قرار بگیرد. مردم ممکن است با نگاه های خاص به آن توجه کنند.
/خبرآنلاین

Share