دو تن از نمایندگان گیلان در مجلس

اقلیت بداند که در اقلیت است/با انسجام در برابر تندروها پیروز شدیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایندگان از تدبیر هیات رییسه مجلس در انتخابات روزگذشته تقدیر و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت را بزرگترین و اثرگذار ترین فراکسیون مجلس دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایندگان از تدبیر هیات رییسه مجلس در انتخابات روزگذشته تقدیر و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت را بزرگترین و اثرگذار ترین فراکسیون مجلس دانستند.

در حالی انتخاب نمایندگان ناظر مجلس برای شورای نظارت بر صداوسیما و هیأت نظارت بر مطبوعات روز گذشته در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این انتخابات علی رقم برخی جنجال آفرینی ها در هفته های اخیر در نهایت با انتخاب حسن کامران به عنوان عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات و مفیدکیایی‌نژاد و سیدرمضان شجاعی کیاسری به ‌عنوان اعضای ناظر در شورای نظارت بر صداوسیما پایان یافت.

 

نمایندگان ملت از جریان های تندرو حمایت نمی کنند/ اقلیت بداند که در اقلیت است

65999_origابوذر ندیمی عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه واقعیت را نمی توان انکار کرد که فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنان بزرگترین و پر تعدادترین و پرحامی ترین فراکسیون مجلس است تصریح کرد: انتخابات روز گذشته عملا نشان داد که این فراکسیون از نظر اثرگذاری فعال و قوی ترین فراکسیون مجلس است.

وی با بیان اینکه برخی از دوستان اقلیت خوشحال از توفیق در استیضاح وزیر علوم، در برخی از رسانه های وابسته مدعی بودند فراکسیون رهروان انسجام خود را از دست داده است گفت: بعضی افراطیون چپ و راست می خواهند بگویند این مجلس دچار اکثریت نیست اما نتیجه انتخابات روز گذشته بار دیگر نشان داد فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنان پر حامی ترین و اثر گذار ترین فراکسیون مجلس است.

ندیمی با بیان اینکه اکثریت مجلس از رفتار های افراطی برخی جریان‌ ها در داخل و خارج از مجلس حمایت نمی کند افزود: انتخابات روز گذشته نشان داد شالوده های فراکسیونی اکثریت مجلس، همچنان استوار است و هنگامی که تصمیم فراکسیونی گرفته شود ، نتیجه آرا در صحن مشخص خواهد بود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: جریان های تندرو در اقلیت، باید بدانند که همچنان در اقلیت هستند و با هیاهو و جنجال نمی توانند برای خود محبوبیت کسب کنند.

با انسجام در برابر تندروهای مجلس پیروز سه انتخابات شدیم

43117_origصفر نعیمی‌رز عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتخاب گزینه‌های فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات، شورای نظارت بر صداوسیما و شورای اجرایی بین المجالس اسلامی، این اقدام را نمایشی از انسجام فراکسیون رهروان ولایت در برابر طیف تندروی مجلس دانست و اظهار کرد: دفعات قبل و به‌طور مشخص در انتخابات قبلی هیئت رئیسه مجلس و موضوع استیضاح، فراکسیون رهروان ولایت از انسجام و همراهی جمعی برخوردار نبود که این موضوع مورد انتقاد طیف میانه‌رو فراکسیون قرار گرفت.

وی افزود: دلیل این عدم انسجام و بی نظمی فراکسیون در آرا، این بود که برخی افراد به صورت سرخود و بدون هماهنگی در برنامه‌ها ورود پیدا می‌کردند و این امر باعث ناکارآمدی و عدم انسجام فراکسیون می‌شد.

نعیمی رز دلایل انسجام شکل گرفته در فراکسیون رهروان را انتقاد اعضا از برخی عملکردهای ضعیف آن در موارد پیشین عنوان و تصریح کرد: بعد از انتخابات هیئت رئیسه امسال مجلس و استیضاح وزیر علوم، فراکسیون رهروان ولایت به عنوان فراکسیون اکثریت و معتدل مجلس تصمیم گرفت در برنامه‌های مجلس با همفکری جمعی و تعامل عمل کند که نمونه آن‌ را در انتخاب عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما و هیئت نظارت بر مطبوعات می‌توان دید که سه گزینه فراکسیون رهروان پیروز این انتخابات شدند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: در انتخاب اعضای شورای اجرایی بین المجالس اسلامی نیز فراکسیون رهروان ولایت سعی کرد افرادی را که دارای توانمندی در بحث بین‌المجالس هستند را حمایت کند و در این انتخابات نیز اکثر گزینه‌های فراکسیون رهروان توانستند به این شورا راه یابند

Share