مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان

افزایش وام ساخت مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، افزایش وام ساخت مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان همچنین امسال ۱۵ هزار خانه برای دریافت این وام به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمد اکبرزاده ،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در رشت با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا اظهار کرد: ساماندهی ۹۰ درصد گلزارهای شهدا در روستاهای گیلان ساماندهی شده است.

13920502000876_PhotoA

وی با بیان اینکه امسال ساماندهی گلزار شهدای روستاها به پایان می‌رسد، افزود: یکی از کارهای بنیاد مسکن دریافت زمین از منابع طبیعی و واگذاری آن به روستاییان است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار قطعه زمین از منابع طبیعی گرفته شده است، تصریح کرد: این مقدار زمین برای ساخت و ساز به روستاییان واگذار شده است.

وی گفت: امسال یک‌هزار قطعه دیگر از منابع طبیعی می‌گیریم و برای ساخت مسکن در اختیار روستاییان می‌گذاریم.

اکبرزاده با تصریح بر اینکه از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۱۰۰ هزار خانه روستایی توسط روستاییان در گیلان ساخته و مقاوم‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ هزار خانه به بهره‌برداری رسیده است.

وی از افزایش وام ساخت مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان خبر داد و گفت: امسال ۱۵ هزار خانه برای دریافت این وام به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: در کشور ۲۲۵ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی اختصاص یافته است.

وی درباره پرداخت خسارت برف سال گذشته در گیلان یادآور شد: دولت ۸.۵ میلیارد تومان وام بلاعوض برای جبران خسارت ناشی از برف سال گذشته پرداخت کرده است.

اکبرزاده به حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن اشاره کرد و متذکر شد: مجمع خیران مسکن‌ساز با تولیت ائمه جمعه در تمام شهرستان‌های گیلان تشکیل شده است.

به گفته وی، ۶۲۷ واحد مسکونی توسط خیران و دولت در گیلان در حال احداث بوده که ۲۶ میلیارد تومان برای آن تاکنون سرمایه‌گذاری شده است./فارس

Share