معاون اجتماعی دادگستری گیلان

اعتیاد،رتبه نخست جرایم در گیلان/تشکیل پلیس اطفال و نوجوانان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آقایی اعتیاد را در رتبه نخست جرایم در گیلان عنوان کرد و گفت: ضرب و جرح، سرقت، توهین و تصادف در رده‌های بعدی وقوع جرایم در استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،احمد آقایی ظهر امروز در کارگاه آموزشی و توجیهی مشاوران افتخاری پلیس گیلان با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره‌ای در راه اصلاح جامعه است اظهار کرد: رضایت خداوند و ائمه اطهار (ع) در این مسیر است.

احمد آقایی به آموزه‌های دینی و اخلاقی در رویکرد نیروی انتظامی گیلان اشاره کرد و افزود: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای احقاق عدالت در استان وجود دارد.

A0498203

وی با اشاره به اینکه نخستین نقش‌آفرینی در اجرای عدالت را پلیس به عهده دارد، تصریح کرد: پلیس ایران اکنون با دهه گذشته تفاوت دارد و در منطقه موفق عمل کرده است.

آقایی شناسایی و خنثی کردن سخت‌ترین و پیچیده‌ترین رفتار مجرمانه را از موفقیت‌های پلیس خواند و بیان کرد: پلیس در نظام جمهوری اسلامی ایران حاکمیت محور است و بر مبنای ولایت حرکت می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه پلیس در ایران اسلامی قانون‌مدار است، خاطرنشان کرد: پلیس در حوزه قانون موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و آراسته به دانش و حقوق است.

وی به برداشتن نخستین گام پلیس در حوزه پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و یادآور شد: یک دهه است پلیس بحث پیشگیری از وقوع جرم در کشور را اجرایی کرده و پس از آن دستگاه قضا به این موضوع ورود کرده است.

آقایی مردمداری را از دیگر ویژگی‌های پلیس برشمرد و گفت: پلیس همراه با مردم و جامعه‌محور است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به توانمندی پلیس در اجرای ماموریت‌ها، اظهار کرد: ارائه مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از نوآوری‌های پلیس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی به ارائه مشاوره پلیس در ۶۰۰ کلانتری کشور اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاعی مشاوران پلیس به سازش ختم شده است.

آقایی ارائه مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را سبب کاهش حجم پرونده‌ها به دادگستری خواند و بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای پلیس در راستای عدالت ترمیمی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه پلیس همیار دستگاه قضایی است، تصریح کرد: پلیس گام به گام در کشف و اعلام جرم با دستگاه قضایی همکاری می‌کند.

وی یکی از عوامل اطاله دادرسی را ورود بسیار پرونده‌ها به دستگاه‌ها قضایی دانست و یادآور شد: سال‌های ۹۱ و ۹۲ بیشترین پرونده‌های ورودی مربوط به پنج جرم به دادگستری گیلان بوده است.

آقایی اعتیاد را در رتبه نخست جرایم در گیلان عنوان کرد و گفت: ضرب و جرح، سرقت، توهین و تصادف در رده‌های بعدی وقوع جرایم در استان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از کاهش تصادفات راهنمایی و رانندگی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد و اظهار کرد: کاهش تصادفات با همت پلیس در گیلان تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش وقوع سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان نیز بیان کرد: امسال در جرایم ضرب و جرح و توهین کاهش داریم اما در موضوع مواد مخدر موفق نبودیم.

آقایی به اجرای قانون آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و افزود: قانون مذکور در حوزه ضابطین قضایی دارای ۳۶ ماده و ۱۰ تبصره است.

*تشکیل پلیس اطفال و نوجوانان در کشور

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تشکیل پلیس اطفال و نوجوانان در کشور خبر داد و تصریح کرد: پلیس اطفال و نوجوانان با توجه با آسیب‌پذیری این قشر از جامعه با دیگر پلیس‌ها متفاوت است و ماموران از دانش روانشناختی برخوردار هستند.

وی با اشاره به برنامه نیروی انتظامی نسبت به تربیت و جذب نیروها، اظهار کرد: پلیس زن نوآوری دیگری در پلیس است.

آقایی تشکیل پلیس زن را در راستای حمایت از زنان عنوان کرد و گفت: پلیس زن به منظور برخورد با جرایم زنان تشکیل می‌شود./فارس

Share