در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران عنوان شد

استقرار ۲ هواناو در گیلان/تشکیل ۵۰ گروه بحران راه‌ و شهرسازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به استفاده از وسایل امدادی هنگام حوادث غیر مترقبه، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۵ تن وسایل امدادی در استان استفاده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا خصوصی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان اظهار کرد: ۱۴ پایگاه امداد و نجات ثابت جاده‌ای و کوهستانی جمعیت هلال‌احمر در نقاط مختلف استان مستقر هستند.

13910822000271_PhotoAوی به آماده‌باش ۱۶ شعبه خودروهای کمک‌دار جمعیت هلال‌احمر گیلان اشاره کرد و افزود: نیمه دوم امسال ۶ پست موقت و سیار جمعیت هلال‌احمر تا ۲۵ اسفندماه در نقاط مختلف استان فعال می‌شوند.

خصوصی از اجرای طرح ویژه بازآموزی و توان‌آموزی نیروهای جمعیت هلال‌احمر گیلان خبر داد و بیان کرد: امدادگران با عنوان «نجات‌گران» در طرح مذکور آموزش می‌بینند. آماده‌سازی و تجهیز انبارهای امدادی این جمعیت انجام شده و تعمیر و نگه‌داری خودروها نیازمند تامین اعتبار است.

وی تهیه جت‌اسکی را نیاز مبرم جمعیت هلال‌احمر گیلان عنوان کرد و گفت: ساخت یدک‌کش قایق جمعیت هلال‌احمر گیلان تامین اعتبار شده است. خرید و استقرار دو هواناو جمعیت هلال‌احمر در گیلان انجام شده و هواناوهای مذکور هنگام بروز حوادث غیر مترقبه بکارگیری می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به استفاده از وسایل امدادی هنگام حوادث غیر مترقبه، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۵ تن وسایل امدادی در استان استفاده شده است.

*تشکیل ۵۰ گروه بحران راه‌ و شهرسازی گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در جلسه مذکور به وجود ۵۳ کیلومتر آزادراه در استان اشاره کرد و گفت: آزادراه‌های استان معادل ۲۹۸ کیومتر جاده هم‌سنگ است. گیلان ۳۹۰ کیلومتر بزرگراه دارد و ۸ هزار و ۸۶۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بخش راه‌های اصلی و فرعی گیلان امسال نتوانستیم فعال باشیم، تصریح کرد: در بخش روکش آسفالت جاده‌های استان با مشکل مواجه هستیم.

خاوری به وجود ۱۶ راهدارخانه در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: تعداد ۹ راهدارخانه سیار در استان داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وجود ۱۱ تونل در استان، خاطرنشان کرد: طول تونل‌های مذکور ۲ هزار و ۷۱۲ متر است.

وی تعداد گردنه‌های گیلان را ۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: با تحویل گردنه حیران مسیر گردنه‌های استان به ۳۵۳ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

خاوری از تشکیل ۵۰ گروه بحران و حوادث غیر مترقبه در راه و شهرسازی گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۳۹۰ نفر در گروه‌های مذکور مستقر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در گروه‌های بحران مستقر هستند، تصریح کرد: امسال سه دستگاه ماشین‌آلات راهداری جدید خریداری شده است.

وی میانگین عمر ماشین‌آلات راه و شهرسازی گیلان را ۲۱ سال اعلام کرد و افزود: ۵۰ دستگاه به دلیل بازنشستگی کارکنان، راننده ندارند و از طریق نیروهای شرکتی کمبود نیرو را تامین کردیم.

خاوری با اشاره به وجود ۱۶ هزار و ۵۶۳ پل در گیلان، بیان کرد: بعضی از پل‌ها وضعیت نامناسبی دارند.

/فارس

Share