رییس فدراسیون کاراته

استعفای رهنما را نپذیرفتم و او همچنان سرمربی تیم ملی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رییس فدراسیون کاراته در مورد استعفای مسعود رهنما از سرمربی‌گری تیم ملی بزرگسالان گفت: استعفای او را نپذیرفتم و همچنان سرمربی تیم ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رییس فدراسیون کاراته در مورد استعفای مسعود رهنما از سرمربی‌گری تیم ملی بزرگسالان گفت: استعفای او را نپذیرفتم و همچنان سرمربی تیم ملی است.

6[69]-1 علیرضا سمندر در مورد اینکه آیا مسعود رهنما در مورد استعفا از سرمربی‌گری تیم ملی با او و آشوری دبیر فدراسیون صحبت کرده است، اظهار کرد: با همدیگر صحبت کردیم اما استعفایش را نپذیرفتم و همچنان سرمربی تیم ملی بزرگسالان است. مطمئن باشید که او صددرصد هدایت تیم ملی در مسابقه‌های قهرمانی جهان در آلمان را بر عهده خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که گویا مسعود رهنما برای ادامه همکاری با تیم ملی چند خواسته داشته است، افزود: او مواردی را مطرح کرد که برخی را قبول کردم و برخی را نپذیرفتم. یک خواسته او این بود که مرحله بعدی اردوو که متصل به اعزام است در گیلان برگزار شود تا او راحت‌تر بتواند به تیم ملی کمک کند. من هم این مورد را پذیرفتم و این اردو در استان گیلان برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: معتقدم لازم است که تیم ملی در بیرون از تهران خودش را آماده مسابقه‌های جهانی کند و تمام تمرکزش روی تمرین‌ها باشد. به طور مثال اگر در تهران باشد شاید مربی من به خاطر کار شخصی یک جلسه در تمرین شرکت نکند اما وقتی در بیرون تهران باشد دنبال کارش نمی‌رود و فقط تمرکزش تمرین‌های تیم ملی خواهد بود. شاید این مسئله اجحاف در حق مربیان باشد اما باعث می‌شود آن‌ها کنار ملی‌پوشان باشند و همدیگر را بیشتر درک کنند.

وی با اشاره به اینکه خواسته دوم مسعود رهنما مربوط به حضور حسین سمندر در اردوهای تیم ملی بود گفت: سرمربی تیم ملی از من خواست که حسین سمندر (پسرم) به اردوهای تیم ملی بیاید اما کادر فنی مخالف این مسئله است. نمی‌خواهم که این مسئله باعث اختلاف بین کادر فنی شود و به همین خاطر گفتم که حسین سمندر به اردوها اضافه نمی‌شود.

سمندر در مورد اینکه از دو روز پیش خودش مدیریت تیم‌های ملی را بر عهده گرفته است گفت: در این دو مسئله که ریاست فدراسیون را برعهده گرفتم مدیریت تیم‌های ملی بر عهده فدراسیون بود اما برخی چالش‌ها و به حاشیه کشیدن کادر فنی باعث شد تا به صورت موقت و تا مسابقه‌های جهانی آلمان خودم این امر را عهده‌دار شوم. البته قصد داشتم یک نفر از پیشکسوتان و اهالی خوب و فهیم کاراته که بیرون از فدراسیون است را به عنوان مدیر انتخاب کنم اما به خاطر کمبود زمان، دیدم به صلاح نیست.

وی افزود: بعد از مسابقه‌های جهانی آلمان فرصت کافی وجود دارد تا برای تیم‌های ملی مردان و زنان مدیر تیم‌های ملی انتخاب کنم. قطعا بعد از آن رقابت‌ها هر تیم یک مدیر خواهد داشت.

رییس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که چرا در فاصله دو هفته مانده به مسابقه‌های جهانی چنین تصمیمی گرفت و آیا بهتر نبود آشوری دبیر فدراسیون که مدت‌ها مدیر تیم‌های ملی بود همچنان این پست را بر عهده داشت گفت: به خاطر همین چالش‌ها چنین تصمیمی را گرفتم. متاسفانه در جامعه یک میلیونی کاراته دستخوش حرکات چند نفر خاص شده است و یک سایت کوچک همه چیز را به هم می‌ریزد. بعد از مسابقه‌های جهانی از آن‌ها شکایت می‌کنم و به صورت قانونی کارها را دنبال خواهم کرد.

وی افزود: بعد از مسابقه‌های جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهم داشت. می‌گویم که این چند نفر چطور جامعه کاراته را به حاشیه برده‌اند و مغرضانه کار می‌کنند.

سمندر در مورد نفرات اعزامی بانوان به مسابقه‌های جهانی آلمان گفت: حمید عباسعلی، فاطمه چالاکی، نسرین دوستی، پگاه زنگنه و رزیتا علیپور نفرات اعزامی کومیته انفرادی خواهند بود.

وی در مورد اینکه آیا پگاه زنگنه کاپیتان تیم ملی که بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون از تیم ملی خداحافظی کرد نیز به اردوها برگشته است، گفت: بله. او بعد از چند روز استراحت و حضور در کنار خانواده‌اش به تمرین‌ها برگشته است. خانم زنگنه از قهرمانان ارزشمند کاراته ما است و نمی‌شود به راحتی از او گذشت. من به عنوان رییس فدراسیون باید نگاه پدرانه داشته باشد.
/ایسنا

Share