نتیجه حضور ورزشکاران گیلانی در رقابت های آسیایی

از ۵۷ مدال ایران در اینچئون ,چند مدال سهم ورزشکاران گیلانی بود?!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،۲۰ ورزشکار و مربی گیلانی به بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی اعزام شدند. این ورزشکاران و مربیان در قالب ۹ رشته ورزشی از گیلان در این رقابت ها حضور داشتند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،۲۰ ورزشکار و مربی گیلانی به بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی اعزام شدند. این ورزشکاران و مربیان در قالب ۹ رشته ورزشی از گیلان در این رقابت ها حضور داشتند.
logo_asiangames_1_mسعید حسنی پور درکاراته ،اصغر کاردوست بسکتبال ،محمد رهبری در شمشیربازی ،امین قاسمی پور در بوکس،علی آقامیرزایی،سعید فضل اولی،امیررهنمای رونقی،نازنین ملایی وحمیرا برزگر درقایقرانی وفرهاد رحیمی در کبدی ازگیلان در بازیهای آسیایی کره جنوبی شرکت کردند که حاصل این اعزام یک مدال با ارزش طلا ، چهار مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
این در حالی است که در دوره گذشته بازیهای آسیایی که در چین برگزار شد گیلانیها توانستند یک مدال طلا درکاراته ، یک نقره دروزنه برداری ، یک برنز در کشتی ،دو برنز تیمی در قایقرانی بانوان و یک برنزتیمی در بسکتبال را به دست آورند.
در بازی های آسیایی اینچئون مسعود رهنما به عنوان مشاور تیم ملی کاراته و ایرج اقلیمی به عنوان مدیر تیم های ملی قایقرانی ،انوش عباسی ، الیاس اقلیمی و آیگون پژوهش به عنوان مربیان قایقرانی ،صمد همتی نژاد مربیگری دو ومیدانی ،سیده ستاره موسوی مربی کاراته ،آمنه احسانی نژاد مربی ووشو،و سیدهادی پانزوان به عنوان مربی وزنه برداری از گیلان در این بازیها شرکت کردند که تأثیر به سزایی در موفیت کاروان ایران در این دوره از بازیها داشتند.
همچنین دکتر علی افتخاری از گیلان هم به عنوان عضو هیات سرپرستی کاروان ایران در بازیهای آسیایی حضور داشت.
اما کارنامه گیلانی ها به شرح زیر است:
سعید حسینی پور (کاراته): این جوان رشتی توانست بهترین مدال گیلانی های حاضر در رقابت های آسیایی اینچئون یعنی طلا را بدست آورد و تنها طلایی این استان در رقابت ها باشد.
اصغر کاردوست (بسکتبال): همراه با تیم ملی بسکتبال ایران به مدال نقره بازیهای آسیایی دست یافت.
محمد رهبری (شمشیربازی): در رقابت های انفرادی با نامهربانی میزبان در مقابل حریف کره ای مغلوب شد اما در رقابت های تیمی،تیم ملی شمشیربازی سابر ایران به مدال نقره رسید. این تنها مدال شمشیربازی ایران در این رقابت‌ها بود.
امین قاسمی پور (بوکس): وزن ۶۹ کیلوگرم « امین قاسمی پور » پس برد حریف عربستانی خود در بازی اول متأسفانه در بازی دوم از حریف خود شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.
فرهاد رحیمی (کبدی): به همراه تیم ملی کبدی ایران به مدال نقره مسابقات آسیایی اینچئون رسید.تیم ملی کبدی ایران در فینال بازی برده را از دست داد و به مدال نقره بسنده کرد.
علی آقامیرزایی (قایقرانی): در کایاک دونفره ۱۰۰۰ متر مردان سعید فضل اولی و علی آقامیرزایی به مرحله فینال راه یافتند و به مدال نقره مسابقات رسیدند.
سعید فضل اولی (قایقرانی): در مسابقه نیمه نهایی کایاک دونفره ۲۰۰ متر به عنوانی بهتر از ششمی دست نیافت.کایاک دونفره ۱۰۰۰ متر مردان سعید فضل اولی و علی آقامیرزایی به مرحله فینال راه یافتند و به مدال نقره رسیدند.
امیر رهنما (قایقرانی): در روئینگ دو نفره مردان به همراه هم تیمی خود به مدال برنز دست یافت.
نازنین ملایی (قایقرانی): در روئینگ چهار نفره زنان به همراه سه نفر دیگر مدال برنز گرفت.
حمیرا برزگر (قایقرانی): در روئینگ چهار نفره زنان به همراه سه نفر دیگر مدال برنز گرفت.
لازم به ذکر است ایران با ۵۷ مدال که شامل ۲۱ طلا ، ۱۸ نقره و ۱۸ برنز پس از تیمهای چین،کره جنوبی،ژاپن و قزاقستان به عنوان پنجمی این رقابت ها رسید!
همچنین با پایان مسابقات هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در شهر اینچئون کره جنوبی مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات در ورزشگاه اصلی بازی‌های آسیایی اینچئون برگزار شد و مشعل مسابقات خاموش شد تا ۴ سال دیگر این مشعل در جاکارتای اندونزی روشن شود.

Share