از کارکنان و اعضای هیأت علمی شاهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تجلیل شد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تجلیل ازکارکنان و اعضای هیأت علمی خانواده شاهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور جمعی از کارکنان و اعضای هیأت علمی خانواده معظم شاهد این واحد دانشگاهی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد. حجت الاسلام سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا IMG_1742مراسم تجلیل ازکارکنان و اعضای هیأت علمی خانواده شاهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور جمعی از کارکنان و اعضای هیأت علمی خانواده معظم شاهد این واحد دانشگاهی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
حجت الاسلام سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: سخن گفتن در مورد دفاع مقدس در محضر خانواده معظم شهدا کاری بس دشواراست.ما در یک جنگ نابرابر در مقابل دشمن بعثی قرار گرفته و جهت دفاع از آرمانهای امام راحل (ره) و انقلاب به دفاع از خاک و میهن خود پرداختیم.
وی ادامه داد: دشمن می خواست انقلاب را تضعیف کنند و با حرکات ایذایی توسط گروهک ها می خواست ضرباتی را بر پیکره انقلاب بزند .
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، افزود: دشمن در نهایت قدرت و ثروت با ایران اسلامی وارد جنگ شد و خواست تا نتیجه جنگ را به نفع خود و شکست ملت ایران رقم بزند که نتیجه عکس آن شد گرچه سازمان ملل بطور صریح عراق را بازنده جنگ ندانست ولی رزمندگان نگذاشتند تا یک وجب خاک وطن هم قسمت دشمن شود و نظام مطلقه ولایت فقیه باقی ماند و نهالی را که امام راحل (ره) به بار نشاند و با رهبری مدبرانه و توانمند مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرد.
دکتر میرابراهیمی تأکید کرد: ما در این جنگ از اصول اسلامی و انقلابی خود عدول نکرده و در جنگ با توجه به نابرابری ها ، ملت غیور ایران اسلامی با عزت و با سربلندی بدون نیاز به دیگران درجنگ به پیروزی رسید و این پیروزی در جای جای وطن باعث سند افتخار ما شد .رشادت ها و جوانمردی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس زبانزد بوده که از جمله این رزمندگان و شهدای همیشه جاوید می توان به شهید املاکی و نظایر ایشان اشاره کرد که با اهدای خون خود باعث آرامش الان ما شدند.
در ادامه دکتر علیرضا امیرتیموری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اذعان داشت : ما باید از محضر شهدا و خانواده های گرانقدرشان درس بگیریم . ما باید از خانواده شهدا درس صبر و بصیرت را بیاموزیم و انشاالله خداوند نیزبه ما این توفیق را بدهد تا بتوانیم در مسیر شهدا حرکت نمائیم . امروز مردم ایران مدیون خون این شهدا هستند که مظلومانه در هشت سال دفاع مقدس جهت سرافرازی ملت ، جان خود را فدا کردند . اوج شهدا آنقدر زیاد است که خداوند تبارک و تعالی از بین این همه بندگان ، آنان را انتخاب کرده چرا که آنان بندگان پاک خدایند .
وی همچنین ادامه داد : امروز دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن پسوند اسلامی حافظ خون شهدا خواهد بود و خداوند یاری کند تا در قیامت شرمنده شهدا در روز قیامت نباشیم .دفاع مقدس به همه ما حیات داد و از جان گذشتگی شهدا بود که در هشت سال دفاع مقدس باعث عزت ما شد . انشاالله خداوند ما را با شهدا محشور کند و فردای قیامت آنان دست ما را بگیرند .
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، تصریح کرد: ما باید از خانواده شهدا درس صبر و بصیرت را بیاموزیم و انشاالله خداوند نیزبه ما این توفیق را بدهد تا بتوانیم در مسیر شهدا حرکت نمائیم . شهیدان ستارگانی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند و نشانه‌هایی هستند که ما راه را گم نکنیم.
دکتر امیرتیموری خاطر نشان کرد:خداوند متعال ،دو قطره را از محبوب ترین قطرات می داند ، اول قطره خونی که در راه خدا ریخته شود و دوم قطره اشکی است که در دل شب برای خدا ریخته می شود. هدایایی را شهدا برای ما به ارمغان آورده اند که نثار جانشان در راه خدا بوده است که با اخلاصی تمام ،به پای انقلاب و دفاع از آرمانهای انقلاب ریخته شد.
دکتر علی کریمیان هم در این جلسه با یادآوری خاطرات رشادت های رزمندگان، اذعان داشت: ما باید امروز از رزمندگان و جانفشانی های آنان درس بگیریم .
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان،ضمن قدر دانی از رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: باید به دنبال روحیات بسیجی باشیم . باید زحمات این عزیزان و روحیات آنان را که جهت دفاع از آرمانهای حضرت امام (ره) و انقلاب که همیشه آماده جانفشانی بوده، قدر بدانیم .
در پایان پس از پخش چند کلیپ و خاطره گویی توسط رزمندگان و ایثارگران حاضر در سالن، با اهدای تندیس عکس شهدا، از خانواده این عزیزان تقدیر شد.
لازم به ذکر است مراسم تقدیر ازکارکنان و اعضای هیأت علمی شاهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، به همت دفتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
IMG_1746

Share