شهردار رشت اعلام کرد

قدردانی از شهروندانی که با آرامش ،پروژه های شهری را دنبال می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت گفت : در راستای رفاه حال شهروندان و توسعه دامنه خدمات رسانی به مردم شریف ، پروژه های مهمی به لحاظ عمرانی و خدماتی در شهر رشت انجام پذیرفته و در دست انجام می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت گفت : در راستای رفاه حال شهروندان و توسعه دامنه خدمات رسانی به مردم شریف ، پروژه های مهمی به لحاظ عمرانی و خدماتی در شهر رشت انجام پذیرفته و در دست انجام می باشد.
خلیلی افزود : رشت شهر بزرگ و پر جاذبه ای است و با دارا بودن مردمانی فهیم و فرهیخته لایق ارائه بهترین خدمات می باشد و همین تفاوت ها باعث می شود که شهرداری با تمام توان در جهت ایجاد شور و نشاط عمومی در سطح شهر تلاش نماید.
محمد ابراهیم خلیلی گفت : از شهروندانی که با آرامش و سعه صدر نظاره گر عملکرد شهرداری هستند و با صبر پروژه هایی را که یادگاری برای نسل های آینده می باشد دنبال می نمایند ، انتظار داریم تا یاری گر این مجموعه باشند و در به ثمر رسیدن تمامی این پروژه ها همراه مان باشند.

khalili_0070وی افزود : در شش ماهه نخست سال جاری در سطح معابر و کوچه های شهر رشت ۲۵۱۷۳/۹ تن آسفالت تولید و ۲۱۸۹۰۳/۴۸ متر مربع نیز مقدار عملیات انجام شده می باشد که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲۸/۷۵%همراه بوده است.
شهردار رشت در ادامه به لوله گذاری و هدایت آب های سطحی جمعاً به مبلغ ۲۲۴/۳۶۲/۴۸۸/۰۳۰ ریال در مسیرهای خمیران، زاهدان– پیرسرا ، سبزه میدان- لاکانی ، امین اصغری- جماران ، چهار راه بصیری- آفخرا- چهار راه میکائیل، کوچه حاتم- خیابان تختی کوچه کاج و کاسپین- مسیر کمربندی شهید بهشتی ، پژمان- مسیر میدان ولیعصر ، هلال احمر- مسیر مصلی ، خیابان محمد نژاد – عملیات جمع آوری و هدایت آب های سطحی و نصب کفپوش و روشنایی مسیر میدان گیل تا دانشگاه گیلان از کیلومتر ۰ تا ۱/۸۷۰و ۱/۸۷۰تا ۳/۶۴۰ اشاره نمود.
خلیلی پیاده روسازی و جدول گذاری در ۲۷ نقطه سطح شهر رشت را از دیگر پروژه های عنوان نمود که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰% جمعاً به مبلغ ۵۹/۳۴۷/۰۵۰/۱۵۷ ریال در حال انجام می باشد .
شهردار رشت گفت : فاز دوم مطالعات نقاط آبگیر و بحرانی سطح شهر رشت جهت اجرایی نمودن پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی در ۱۲ نقطه ( فاز ۱ و ۲ و ۳ علی آباد- پاییزان در کمربندی خرمشهر- ویشکائی و نشاط- بلوار ولیعصر ، حد فاصل خانجانی تا فرودگاه- خیابان لاهیجان ، گلزار شهدا- جاده سنگر ما بین امام علی “ع” و نیروی دریایی- استادسرا- معلم- فاز سوم میدان گیل از کیلومتر ۴ الی ۶- حمیدیان کوی کشاورز بلوار ورودی- حد فاصل زرجوب تا سه راه فلسطین ) آغاز گردیده و بسیاری از آنها خوشبختانه به اتمام رسیده و در بارندگی های اخیر امتحان خود را به لحاظ انجام درست کار به اثبات رسانده است و جمع آوری و هدایت آب های سطحی فاز ۱ علی آباد- ویشکائی و نشاط-خیابان لاهیجان و گلزار شهدا- استادسرا و معلم نیز در مرحله فراخوان می باشد که ظرف ماه های آتی کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد : پروژه ساماندهی ورودی شهر از طرف بلوار امام توسط مشاور مطالعه و با توجه به توسعه زیبایی بصری شهر ، در این طرح رفوژ میانی و چهار باند رفت و برگشت با عرض ۷۶ متر و زیر ساخت های معبر شامل جمع آوری آب های سطحی با لوله گذاری و جدول گذاری و فضای سبز و تعبیه پیاده رو و جانپناه و روشنایی برای مسافرین با اعتباری بالغ بر ۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال دیده شده است که توسط پیمانکار در دو فاز اجرایی می گردد. . ضمناً دور برگردان همسطح در روبروی لشگر ۱۶ پیاده قدس گیلان نیز توسط مشاور در دست مطالعه می باشد و همزمان با طرح ساماندهی ورودی در دست اجرا قرارمی گیرد .
خلیلی در ادامه به جمع آوری و ساماندهی متکدیان و ایجاد سامانه تور مجازی شهر رشت و قرارداد بهسازی و بازسازی آب نماهای پارک قدس ، سبزه میدان ، میدان مصلی ، بوستان دانشجو ، میدان بسیج (صیقلان) میدان ولیعصر ، میدان شهید انصاری ( چهار راه گلسار )- گلباغ نماز- تعمیرات اساسی و کامل سرویس های بهداشتی سطح پارک ها و معابر شهردر پارک قدس (پارک شهر) ، بوستان دانشجو ، بوستلان ملت ، بوستان کشاورز ، میدان گیل ، بوستان توحید ، بازارچه چمارسرا ، پارک اندیشه ، گلباغ نماز و همچنین نصب دو پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میدان گیل و گلباغ نماز به ارتفاع ۶۰ متر و مساحت ۲۴۲ متر مربع – خریداری و نصب ۱۳ ست و دستگاه ورزشی در پارک های شهر و نصب ۷ ست پلی اتیلن بازی کودک با کفپوش گرانولی در پارک های شهر- تعویض مبلمان پارک های شهر و تقویت روشنایی پارک های شهر- نصب المان در میدان ها و پارک ها – نورپردازی ۲۳۵ میدان شهر رشت – نقاشی دیواری به منظور بهبود منظر شهری – رنگ آمیزی کلیه جداول بلوارهای سطح شهر
– نظارت فنی و کارگاهی بر تعمیرات و نگهداری و بهره برداری جایگاه های سی ان جی به مبلغ ۱۹۲/۰۰۰/۰۰۰ریال- قرارداد استقرار سامانه های ستادی و میدانی ممیزی نوین – تفاهم نامه توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی– قرارداد احداث سیستم آبرسانی فضای سبز واقع در باغ بذر چمارسرا به مبلغ ۳/۹۴۹/۸۱۷/۵۰۰ ریال اشاره نمود.

Share