جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت اعلام کرد

نسل‌ بعدی ما را به خاطر نابودی زمین‌های کشاورزی نفرین می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جعفرزاده گفت: متاسفانه پدیده زمین‌خواری در کشور به دلیل سهل‌انگاری‌ها رشد کرده و آنقدر حرفه‌ای شده‌اند که به راحتی قوانین را دور می‌زنند.

در شرایط اقتصادی کشور،باید با هوشمندی به جذب گردشگر بپردازیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه متاسفانه پدیده زمین‌خواری در کشور به دلیل سهل‌انگاری‌ها رشد کرده و آنقدر حرفه‌ای شده‌اند که به راحتی قوانین را دور می‌زنند، گفت: دستگاه‌های متعددی در بحث زمین‌خواری مشارکت و دخالت دارند و کمیسیون اصل ۹۰ گزارش مبسوط خود را در این زمینه به هیئت‌رئیسه ارائه خواهد کرد.jafarzade_6703 (6)

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با بیان این که متاسفانه پدیده زمین‌خواری در کشور به دلیل سهل‌انگاری‌ها رشد کرده و آنقدر حرفه‌ای شده‌اند که به راحتی قوانین را دور می‌زنند، اظهار داشت: زمین‌خواران در کشور برای خودشان جایگاه ویژه‌ای درست کرده‌اند و با وجود تمام قوانین متعددی که در حوزه باغ و اراضی کشاورزی است در یک نگاه میدانی تصور می‌شود که هیچ قانونی در این حوزه وجود ندارد.

نماینده رشت با تاکید براینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه دیگر جای هیچ‌گونه سهل‌انگاری برای مدیران وجود نخواهد داشت، گفت: هم اکنون دستگاه‌های متعددی در بحث زمین‌خواری مشارکت و دخالت دارند و در تبدیل زمین‌های بایر کشاورزی که منابعی بین نسلی هستند، شرکت می‌کنند.

وی افزود: مسلما نسل‌های بعدی ما را از حیث نابودی همچنین زمین‌هایی که حاصلخیزترین زمین‌های کشاورزی خاورمیانه هستند، لعن و نفرین خواهند کرد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: پدیده زمین‌خواری از لحاظ قانونی و هم اخلاقی رد شده است و دیگر جای هیچ‌گونه مماشاتی وجود ندارد اما هنوز اهمیت این موضوع برای بسیاری از افراد مشخص نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه تخلف سازمان‌های دیگری علاوه بر سازمان اوقاف و امور خیریه در واگذاری اراضی ملی مشخص شده است، افزود: اما تخلف این سازمان‌ها هنوز ثابت نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: گزارش مبسوطی که در این رابطه طی یک سال و نیم توسط کمیسیون اصل ۹۰ تهیه شده است را بعد از تعطیلات مجلس به هیئت‌رئیسه ارائه خواهیم کرد.

نماینده رشت خاطرنشان کرد: باید سران قوا به صورت جدی در حوزه زمین‌خواری وارد شوند و با آن مبارزه کنند./باشگاه خبرنگاران

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share