سردار اسماعیل احمدی مقدم

نمی‌توانیم مردم را از فضای مجازی محروم کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، فرمانده نیروی انتظامی گفت: در مورد برخورد با فضاهای مجازی نمی‌توانیم مردم و جوانان را محدود کنیم.

13930416140614874362654به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش ملی پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: برخی می‌خواهند مردم و جوانان را در مورد استفاده کردن از فضاهای مجازی محدود کنند.

وی افزود: در بحث ایمن سازی و محدودسازی حتما همپوشانی هم وجود خواهد داشت البته که محدودسازی با محروم سازی متفاوت است.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: امیدواریم این همایش بتواند گام دیگری باشد برای افق روشن جامعه که عاری از جرم باشد لذا باید به موضوع پیشگیری از جرم بیشتر توجه کنیم.

سردار احمدی مقدم افزود: در بحث فضاهای مجازی که به عنوان تسهیل ارتباطات بشر است باید توجه ویژه‌ای کنیم زیرا فضاهای مجازی بستر توسعه یافته و مناسبی هستند که می‌توان با ساماندهی آن‌ها شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.

وی گفت: برای اینکه به موضوع پیشگیری از جرم اشاره کنیم باید به منابع تولید جرم و شرایط کنونی نیز اشاره شود. ما شاهد گسترش شدید مصرف مواد مخدر و الکل هستیم که بنا به تعریف سازمان ملل از جرایم مزمن و پیش رونده هستند.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: نگاه فمنیستی موجب شد که کانون‌های حمایت از زنان به وجود آید که باعث شده افراد ازدواج‌گریز شوند در حالی که جلوی زاد و ولد نیز گرفته می‌شود. همچنین ازدواج گریزی دلیلی شده است که ما شاهد تولید فرزندان تک والدینی که اغلب با مادران خود زندگی می‌کنند باشیم.

وی گفت: علت گرایی و معلول گرایی هر دو بحث مهم هستند اما علت‌گرایی تقدم بیشتری دارد زیرا جرم مهم‌تر از مجرم است. توجه نیروی امنیتی و انتظامی نمی‌تواند مانند گذشته ناظر بر معلول‌ها و برخورد با مجرم باشد بلکه باید ناظر بر پیشگیری نیز باشد؛ هر موضوعی را در مرحله کنترل کم کنیم بهتر است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این موضوع که جرم مهم‌تر از مجرم است و نحوه برخورد با مجرم باید آگاهانه باشد گفت: یگان ویژه که کارکرد آن مهارت و مقابله است هم باید تلاش کند اول با مذاکره وارد عمل شود و اگر مجبور به مقابله شد با حداقل وسیله‌ها و ابزار‌ها با آن برخورد کند. نیروی انتظامی باید تلاش کند در بحث مقابله با جرم اول آگاه سازی انجام دهد و مسائل را پیشگیری کند.

وی گفت: مقابله با حادثه و بحران را باید کنترل کرد هرچند که هزینه کمتر بهتر است. پلیسی که بخواهد موفق باشد باید قدرت پیش بینی، گفتمان سازی، قدرت تعامل با مردم و اعتماد سازی را داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: متاسفانه تهران پناهگاه خوبی برای سارقان و مجرمان شده است اگرچه شاید هیچ کاری انجام ندهند اما در تهران می‌مانند.

یک سوم جرایم در تهران صورت می گیرد

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش ملی پلیس و پیشگیری از جرم در پاسخ به خبرنگاری در مورد اینکه با توجه به عملکرد قرار‌گاه سرقت اما هنوز شاهد افزایش جرم و سرقت هستیم عنوان کرد: قرار‌گاه سرقت فعالیت‌های خود را به خوبی انجام داده است اما با توجه به اینکه یک‎سوم جرایم در تهران صورت می‌گیرد افراد فکر می‌کنند که میزان سرقت و جرم کاهش پیدا نکرده است. این درحالی است که ما شاهد کاهش ۳ درصدی سرقت در تهران بوده‌ایم.

وی گفت: در تهران شاهد این هستیم که روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ پرونده سرقت تشکیل می‌شود. شاید بسیاری از آن‌ها را حتی به ما نگویند چون سرقت‌های خرد است با این وجود قرار‌گاه سرقت توانسته است فعالیت‌های خود را به خوبی انجام دهد و ما شاهد افزایش ۱۴ درصدی کشف در مدت آغاز به کار قرارگاه بوده‌ایم.

وی همچنین در مورد وضعیت مرز‌ها و حضور داعش در مرزهای کشور گفت: مرزهای ما خوب است فاصله داعش با ما بسیار زیاد است و نیازی به نگرانی نیست. /آنا

Share