پس از استیضاح شهردار رشت:

آیا شهردار چاف و چمخاله نیز استیضاح می شود!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،تراژدی استیضاح شهرداران گیلان تبدیل به اپیدمی بزرگ در این استان شده است و شهرداران در برزخ ماندن و یا رفتن از ساختمان شهرداری گرفتار آمده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،تراژدی استیضاح شهرداران گیلان تبدیل به اپیدمی بزرگ در این استان شده است و شهرداران در برزخ ماندن و یا رفتن از ساختمان شهرداری گرفتار آمده‌اند.

estizahبا وجود اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله لنگرود مبنی بر حمایت از دانش‌شکیب شهردار این شهر، تعداد سه نفر از اعضای این شورا از پنج عضو شورای شهر چاف و چمخاله موافق استیضاح شهردار هستند و اصرار بر این امر دارند.

*شورا انتظار پاسخگویی از شهردار را دارد

عضو شورای شهر چاف و چمخاله اظهار کرد: اگر امروز طرح سئوال یا استیضاح شهردار مطرح می‌شود در واقع انتظار و توقعات شهروندان و رسیدن به حق و حقوق واقعی آنها است.

مهران مهراب‌پور افزود: این موضوع به قدری مهم و ضروری است که شهردار باید پاسخگوی آن باشد و در این راستا هیچ‌گونه غرض‌ورزی و دشمن‌تراشی وجود ندارد و شورا تنها انتظار پاسخگویی از وی را دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته شهرداری کم‌کاری‌هایی را داشته است، گفت: در یک سال اخیر با توجه به کم‌کاری‌های شهرداری و حمایت جانب‌دارانه رئیس شورا از وی موجب شده تا بسیاری از عقب‌ماندگی‌های شهر نمایان نشود.

عضو شورای اسلامی چاف و چمخاله لنگرود گفت: وفاق و همدلی موجب رشد و توسعه شهر می‌شود و حال اگر جایی مشکل وجود داشته باشد وظیفه ما است تا به شهردار تذکر دهیم.

وی مهم‌ترین سئوالات اعضای شورا را در زمینه عقب‌ماندگی پروژه‌های نیمه تمام شهر را بی‌توجهی به تذکرات متوالی اعضا و لغو امتیاز تاکسی بی‌سیم این شهر عنوان کرد.

مهراب‌پور ادامه داد: با توجه به مصوبه شورا مبنی بر قراردادی شدن برخی پرسنل شهرداری چاف و چمخاله، این امر تا به امروز محقق نشده است.

وی به دلایل دیگر خود برای طرح استیضاح شهردار اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اتمام طرح سالم‌سازی دریا و عدم نظارت به این پروژه، پس از گذشت چهار روز از زمان به پایان رسیدن آن به دلیل جمع‌آوری نشدن طرح سالم‌سازی دریا، وقوع طوفان شدید منجر به تخریب و خسارات زیادی به طرح شده است.

این عضو شورای شهر چاف و چمخاله گفت: اگر در سالی که مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده‌اند، از این خط مشی پیروی کنیم بسیاری از کارها درست پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه رئیس شورا باید با دیگر اعضای شورا تعامل داشته باشد، تصریح کرد: همه ما نماینده مردم هستیم و باید پاسخگوی مطالبات آنها باشیم و شورا باید همگام با مردم بوده و با نظارت بر کارهای شهردار در خدمت‌رسانی به مردم نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مهراب‌پور با تاکید بر اینکه شهرداری و شورا باید با وحدت و همدلی تنها به مردم فکر کنند، خاطرنشان کرد: اگر ضعف و مشکل یا کم‌کاری وجود دارد دلیل ندارد به شهردار یادآوری یا تذکر داده نشود.

وی افزود: کم‌کاری‌های شهرداری با حمایت رئیس شورا به گونه‌ای بوده که یکی پس از دیگری نمایان شده است.

عضو شورای شهر چاف و چمخاله با بیان اینکه در جلسه روز گذشته این شورا، شهردار نتوانست با پاسخ‌های خود شورا را قانع کند، گفت: در طرح سئوال اعضای شورا از شهردار، پاسخ بسیاری از سئوالات مبهم بود و شهردار نیز برخی از اقدام‌های انجام نداده را پذیرفته است، حال چه ضرورتی دارد که رئیس شورا تذکرات مکرر شورا را شیطنت بداند و عملکرد خودشان را نادیده بگیرند وجدان، بهترین قاضی اعمال آدم‌ها است و همه ما باید ابتدا باید پاسخ وجدان و بعد مردم را دهیم.

*طرح استیضاح شهردار شیطنت اعضای شورا است

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله نیز اظهار کرد: طرح استیضاح شهردار شیطنت‌هایی است که از سوی برخی مردم و یکی از اعضای شورای شهر صورت گرفته است و بنده با رد استیضاح شهردار از وی حمایت می‌کنم.

کامران زاغی درباره جلسه طرح سئوال از شهردار گفت: در جلسه طرح سئوال از شهردار به غیر از یک نفر از اعضای شورا بقیه هیچ اطلاعی از استیضاح شهردار نداشتند و این موضوع نباید موجب نگرانی بین شهروندان شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بسیاری از شهرداران در شهرهای گیلان تغییر یافته و یا استیضاح شده‌اند اما این امر دلیلی برای شورای چاف و چمخاله نیست که بخواهد شهردار خود را استیضاح کند.

رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله با بیان اینکه برخی پروژه‌های شهر نیمه کاره است، گفت: این پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبارات لازم و درآمد شهرداری به اتمام نرسیده است.

وی یادآور شد: در گفت‌وگویی که با شهردار داشتیم وی قول مساعد در زمینه جذب اعتبار برای اتمام پروژه‌ها را داده است.

*دامن زدن به موضوع استیضاح شهردار را از خدمت به مردم باز می‌دارد

شهردار چاف و چمخاله نیز درباره طرح استیضاح برخی از اعضای شورای این شهر اظهار کرد: استیضاح شهرداران حق قانونی هر شورایی است و بنده در این باره هیچ دخالت و صحبت خاصی ندارم زیرا دامن زدن به این موضوع موجب می‌شود تا از ادامه روند کار باز بمانیم.

محمد دانش‌شکیب گفت: تمام هم و غم‌های بنده جذب بودجه و اعتبار و درآمدزایی برای شهرداری است تا بتوانیم کم و کاستی‌های شهر را برطرف کنیم و در کمترین زمان ممکن پروژه‌های این شهر را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه خدمت به شهروندان حق قانونی آنها است، تصریح کرد: بنده تا زمانی که به عنوان شهردار این شهر هستم تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به‌کار می‌گیرم.

شهردار چاف و چمخاله درباره برنامه‌های آینده شهرداری در ایام محرم گفت: شورای اسلامی در بحث برنامه‌های فرهنگی مبلغ ۶۰ میلیون ریال برای هزینه مساجد و هیئت‌های عزاداری به تصویب رسانده است که در این ایام هزینه شود.

*طرح استیضاح شهردار شیطنت شورا نبوده است

عضو دیگر شورای شهر چاف و چمخاله لنگرود نیز با بیان اینکه قانون به شورا حق می‌دهد تا برای برطرف شدن ابهامات از شهردار سئوال کند، اظهار کرد: حق منطقی هر شورا است که اگر سئوال، پیشنهاد یا اعتراضی از شهردار داشته باشند، از او سئوال کنند و در این راستا رئیس شورا نیز موظف است با برگزاری جلسه نظرات اعضای شورا را به شهردار ابلاغ کند.

حامد آرزم با اشاره به اینکه طرح سئوال و استیضاح شهردار هیچ شیطنتی نبود، افزود: مهراب‌پور «عضو شورا» در گفت‌وگویی با رئیس شورا طرح سئوال از شهردار را مطرح کرد که با مخالفت رئیس شورا مواجه شد و این اجازه را نداد و تاریخ جلسه را تغییر داد.

وی ادامه داد: حق قانونی هر کدام از اعضای شورا است که اگر از شهردار سئوالی دارند بپرسند و از آنجا که رئیس شورا یکی از موافقان شهردار است حق دیگران را نادیده گرفته و در نهایت با اصرار بنده روز پنج‌شنبه گذشته جلسه طرح سئوال از شهردار برگزار شد.

این عضو شورای شهر چاف و چمخاله یادآور شد: ما باید حقیقت را به مردم بگوییم و وجدان کاری خود را زیر سئوال نبریم و جبهه‌گیری رئیس شورا نسبت به شنیدن اعتراض یا انتقادهای دیگر اعضا در واقع نادیده گرفتن حق آنها است./فارس

Share