همزمان با سراسر کشور؛

آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گیلان برگزار شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا صبح امروز، ۴ مهر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در ۵ نقطه از گیلان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا صبح امروز، ۴ مهر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در ۵ نقطه از گیلان  همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

DSC07104 امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «تسنیم وحی گیلان» استان گیلان گفت:  آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن همه ساله به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و موسسات مردمی قرآن و عترت برگزار شد.

وی اظهار کرد: براساس تصمیم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای این دوره از آزمون ها  به موسسات توانمند قرآنی واگذار گردیده است و ادارات کل استان ها نظارت بر حسن اجرای ازمون ها را برعهده خواهند داشت.

مدیرعامل موسسه تسنیم وحی گیلان گفت: در استان گیلان نیز موسسه تسنیم وحی گیلان به عنوان موسسه مجری آزمون در گیلان واگذار گردیده است که به صورت همزمان با سراسر کشور  در ۶ شهرستان رشت، ماسال، تالش، صومعه‌سرا، لاهیجان و رودسر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از آزمون ها بیش از هزار نفر شرکت‌کننده داریم، افزود: شرکت‌کنندگان ،  راس ساعت ۸:۳۰ صبح در بخش ۱ جزء، ۳ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ‌۱۵ جزء، ‌۲۰ جزء، جزء ۳۰، حفظ کل و حفظ موضوعی قرآن در ازمون شرکت نمودند.

مدیرعامل مؤسسه  «تسنیم وحی گیلان » با بیان اینکه شرکت کنندگان در رشته مفاهیم در بخش‌های مقدماتی، تکمیلی، وی‍‍ژه نوجوانان، نهج‌البلاغه و تدبر در قرآن شرکت خواهند کرد، متذکر شد:‌ محل برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در منطقه رشت در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیاء(ص) می‌باشد.

مرادی در ادامه از برگزاری آزمون طرح ۱۴۴۸ خبر داد و گفت:آزمون این طرح نیز راس ساعت ۱۱ صبح , ۴ مهر در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می شود .

وی افزود: راس ساعت ۱۵ نیز برای مقطع سنی زیر ۱۲ سال در محل مؤسسه قرآنی «تسنیم وحی» گیلان، برگزاری مسابقات قرآنی در رشته حفظ را به صورت شفاهی خواهیم داشت.

مدیرعامل موسسه تسنیم وحی گیلان در خاتمه یادآور شد شرکت کنندگان در صورت پاسخگویی صحیح  به ۶۰ درصد سوالات از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهینامه دریافت خواهند کرد.

 

 

Share