معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان

۸۰ درصد از برنامه آمایش سرزمین گیلان تایید شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین اصغریان از اتمام مطالعه برنامه آمایش سرزمینی گیلان تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد و افزود: پیشرفت ۸۰ درصد از برنامه مذکور توسط رئیس مرکز آمایش سرزمینی کشور تایید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین اصغریان  در نشست خبری کارگاه علمی آموزشی اقتصاد مقاومتی با اشاره به مطالعه آمایش سرزمینی توسط دانشگاه گیلان اظهار کرد: مطالعه آمایش سرزمینی گیلان مدت ۲۴ ماه طول کشیده است.

وی از اتمام مطالعه برنامه آمایش سرزمینی گیلان تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد و افزود: پیشرفت ۸۰ درصد از برنامه مذکور توسط رئیس مرکز آمایش سرزمینی کشور تایید شده است.

به گفته اصغریان، برنامه آمایش سرزمینی گیلان با ارائه گزارش نهایی تکمیل می‌شود.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان به چهار پایه توسعه در آمایش سرزمینی استان اشاره کرد و گفت: کشاورزی، تجارت، صنعت و فعالیت‌های دریامحور از موضوع‌های توسعه در برنامه آمایش سرزمینی استان مطرح شده است.

وی از تهیه آمایش سرزمینی برای ۲۴ استان کشور خبر داد و بیان کرد: طرح مذکور از سال ۸۲ در گیلان آغاز شده و معتقدیم تاکنون این طرح باید به اتمام می‌رسید اما در گذشته نیمه‌کاره رها شد. معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان، سفر رئیس جمهور به استان‌ها را منوط به تهیه طرح مطالعات و آمایش سرزمینی دانست.

وی در ادامه به سفر هیئت آستراخان روسیه به گیلان اشاره کرد و یادآور شد: هیئت مذکور از کارخانه‌های کاشی خزر، پارس خزر و مزرعه چای در لاهیجان بازدید کردند.

کیک و کلوچه اقلام صادراتی گیلان به روسیه

اصغریان یکی از اقلام صادراتی گیلان به روسیه را کیک و کلوچه برشمرد و خاطرنشان کرد: سال ۹۱ یک واحد تولیدی بیش از ۱۲ میلیون دلار کیک و کلوچه به کشورهای سی.آی.اس صادر کرده است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان به حضور فعال واحدهای تولید کیک و کلوچه استان در کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره کرد و افزود: میزان ارزی‌آوری کلوچه از سیمان برای گیلان بیشتر است.

وی تعداد افراد شاغل در کارخانه‌های سیمان گیلان را ۷۰۰ نفر خواند و اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در کارخانه‌های کیک و کلوچه‌سازی استان فعالیت می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد اشتغال ایجاد شده و ارزآوری این واحدها برای گیلان به اندازه ذوب‌آهن است./فارس

 

Share