گفتگوی اختصاصی دیارمیرزا با نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر

شهرستان شدن بندرکیاشهر یک مطالبه ی همگانی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانی گفت: ویژگی متمایز بندر کیاشهر با تمام شهرهای دیگر گیلان در این است که شهرستان شدن آن دغدغه همه مردم کیاشهر است .

سازمان محیط زیست کشور به آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر خیانت کرده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی روز گذشته میهمان تحریریهٔ دیارمیرزا بود.
ghorbani (5)قربانی دارای دکترای دندانپزشکی بوده و در انتخابات نهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی با ۲۲ هزار و ۷۶  رای توانست ردای وکالت مردم استانه اشرفیه و کیاشهر را بر تن نماید.
قربانی علاوه بر عضویت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سخنگوی این کمیسیون نیز محسوب می‌شود. گفتنی است        تا کنون امضای محمدحسین قربانی در پای ۴۲ طرح و لایحه دیده می‌شود.
مشروح گفت‌و‌گوی تحریریه دیارمیرزا با دکتر محمدحسین قربانی به شرح زیر است:

قربانی در ابتدای گفتگوی خود با اشاره به تیم جوان تحریریهٔ دیارمیرزا گفت: مجموعهٔ شما هم اکنون ضریب نفوذ خوبی در افکار عمومی پیدا کرده است و این بخاطر آن است که گروهی جوان مومن  دور هم جمع شده‌اید و تاریخ نشان داده که هر جا جوانان  ورود پیدا کنند در آنجا خوش می‌درخشند و حضور جوانان در دوران انقلاب و دفاع مقدس خود گویای این امر است.

شهرستان شدن کیاشهر یک مطالبه ی همگانی است

ghorbani (10)نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر درخصوص آخرین وضعیت شهرستان شدن شهر بندری کیاشهر اظهار داشت: خوشحالم که سوال شما دغدغه اصلی مردم آن منطقه است، شهر بندری کیاشهر تنها شهر گیلان بود که در دولت دهم به تصویب رسیده بود که به شهرستان تبدیل شود.
ویژگی متمایز بندر کیاشهر با تمام شهرهای دیگر گیلان در این است که شهرستان شدن آن دغدغه همه مردم کیاشهر است .
وی در ادامه افزود: جا دارد به خاطره‌ای در این خصوص اشاره کنم،  زمانی که مادر شهیدان اسماعیلیان از ریاست جمهور مدال افتخار را به عنوان مادر سه شهید دریافت می‌کند به آقای احمدی‌نژاد می‌گوید;آقای رییس جمهور من از شما مدال افتخار نمی‌خواهم و دوست دارم مدال افتخار من شهرستان شدن بندر کیاشهر باشد.
و باید بگویم که سخنان مادر شهید اسماعیلیان ملکه ذهن آقای احمدی‌نژاد شده بود بطوریکه وی هرزمان مرا می‌دید به شهرستان شدن کیاشهر اشاره می‌کرد.
نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر با بیان اینکه با پایان کار دولت دهم و روی کار امدن دولت جدید شاهد تغییر در سیاست‌ها بوده ایم اظهار داشت: لایحه تقسیمات کشوری بار دیگر از سوی هیئت دولت برای بازبینی به وزارت کشور عودت داده شد و این اقدام دولت مورد اعتراض بسیاری از جمله نمایندگان مجلس قرار گرفت و از آنجایی که اعلام اولیه طی شدن مراحل شهرستان شدن برخی شهر‌ها برای افکار عمومی توقع ایجاد کرده بود موجب شد که تذکرات شدیدی به دولت داده شود و هم اکنون این لایحه همچنان در وزارت کشور درحال بررسی است.

قربانی شهرستان شدن یک بخش را منوط به جمعیت ۱۲۰ هزار نفری دانست و گفت: در صورت نداشتن این مقدار جمعیت امکانات توریستی، تجاری، ارتباطی آن بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت داشتن شرایط کافی تا ۵۲ هزار نفر نیز مورد تایید است.
اما هم اکنون بندر کیاشهر جمیعت کمتر از ۵۲ هزار نفر دارد ولی باتوجه به امکانات ارتباطی و توریستی، تجاری بودن منطقه هیات دولت می‌تواند کیاشهر را به شهرستان تبدیل نماید.

از ۸۰۰ مصوبه دولت سابق تنها ۳۰ درصد اجرایی شد
قربانی درخصوص وضعیت فعلی بندر کیاشهر گفت: ۸۰۰ مصوبه در چهار سفر دولت نهم و دهم به گیلان تصویب شد که تنها ۳۰ % آن‌ها کلنگ خوردند و از جمله این ۳۰ % می‌توان به بندر کیاشهر اشاره کرد و جالب است بدانید که بندر کیاشهر از حدود ۱۰۰ سال پیش یک بندر صیادی و گردشگری بوده است.

مجوز بندر صیادی و گردشگری کیاشهر به تصویب رسیده است

ghorbani (17)در دولت سابق این بندر به عنوان یک بندر صیادی و گردشگری به تصویب رسید که با مخالفت محیط زیست در آن تاریخ روبرو شد و سازمان محیط زیست با دلایل زیست محیطی از جمله به دلیل وجود پارک ملی بوجاق با این مصوبه مخالفت نمود اما نهایتا با رایزنی‌های صورت گرفته در جلسه‌ای که با حضور خانم ابتکار، استاندار، مدیران مربوطه استانی و نمایندگان گیلان برگزار شده بود نهایتا مجوز بندر صیادی و گردشگری صادر و ۲۵ هکتار زمین به اداره کل بنادر و کشتیرانی استان تحویل داده شد و گام‌های اولیه لایروبی توسط بنادر و کشتیرانی برداشته شده است.

اما اختلاف نظر فعلی بین محیط زیست و بنادر و کشتیرانی بر سر مازاد ۲۵ هکتار زمین تحویل داده شده و همچنین بر سر موج شکنی است که تا ۷۰۰ متر داخل دریا نفوذ می‌کند و کار‌شناسان محیط زیست اعتقاد دارند به علت اینکه مدخل سفیدرود به دریای کاسپین است و تجمعات رسوب در آنجا ممکن از بیش از حد انتظار باشد که به طبیعتا منجر به لایروبی در اعماق پایین‌تر خواهد شد. البته در شرایط فعلی که مجوز تجاری سازی بندر کیاشهر صادر نشده طبیعتا اداره کل بنادر نیاز به ۱۲۰ هکتار زمین ادعایی خود ندارد اما در آینده که بندرکیاشهر تجاری سازی شود برای تخلیه بار و سایر موارد بدان نیازمند خواهد بود و تجاری شدن بندر کیاشهر کمک شایانی به اقتصاد منطقه خواهد کرد و می‌تواند ضعف‌های بندر انزلی را پوشش دهد.
قربانی از عدم بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های گردشگری کیاشهر نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه با وجود پارک ملی بوجاق آن طور که باید نتوانسته‌ایم آن را به مردم بشناسانیم.

۵۰ % روغن مصرفی کشور روغن پالم است
ghorbani (15)سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص استفاده کارخاننه ها ازروغن پالم در لبنیات گفت: اصل موضوع این است که ۵۰ % روغن مصرفی کشور روغن پالم است و خود روغن پالم یک روغن گیاهی می‌باشد که بطور رسمی از کشور‌هایی مانند مالزی و اندونزی وارد کشور می‌شوند و در برابر روغن‌های زیتون و آفتابگردان یک روغن با کیفیت پایین‌تر و تلرانس بالا‌تر محسوب می‌شود و کشورهای توسعه یافته دنیا دیگر از روغن پالم استفاده نمی‌کنند.

استفاده از پالم در لبنیات مجاز نیست

در کشور ما استفاده از روغن پالم در خامه، شکلات و روغن‌های سرخ کردنی رایج است اما استفاده از روغن پالم به دلیل اسید چرب اشباع بالاکه خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را برای مصرف کننده درپی خواهد داشت مجوز مصرف ندارند.
وی عدم نظارت دقیق بر تولید محصولات لبنی را علت اصلی تخلف در این زمینه دانست و افزود: باید از ورود شجاعانه آقای دکتر هاشمی به این موضوع تشکر کرد. خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته ۴۱ شرکت و کارخانه مورد بازرسی قرار گرفتند و تمامی محصولاتی که از روغن پالم استفاده می‌کردند از سطح بازار جمع اوری شدند و به جرات می‌توانیم بگوییم که هیچگونه نگرانی برای استفاده از لبنیات وجود ندارد.
سودجویان برنج وارداتی را تحت برند برنج ایرانی به فروش می‌رساندند
ghorbani (7)قربانی در ادامه گفت گو با تحریریهٔ دیارمیرزا درخصوص دستاوردهای هیات بررسی برنج آلوده به هند گفت: همواره یکی از دغدغه‌های من بحث واردات برنج بود که با ما با ورود به این موضوع به مسائل زیادی برخوردیم. سازمان غذا و دارو ۷ نوع برنج داخلی کشور را آلوده اعلام کردد که اسم دو نوع برنج گیلان و یک نوع برنج مازندران در آن‌ها بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه افزود: بعد از بررسی‌های مجلس و رایزنی با وزارت بهداشت گروهی بازرس روانه بازار شدند و با بررسی و بازدید میدانی اصورت گرفته اعلام کردند که برنج‌های ایرانی هیچ کدام سمی نیستند. عده‌ای سود جو محصولات وارداتی را با برنج‌های ایرانی مخلوط می‌کردند و تحت برند برنج‌های خوشنام ایرانی به فروش می‌رساندند.

وی در خصوص برنج‌های وارداتی گفت: ایران سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج نیاز دارد که تولید داخل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است و این به این معنا که با ۵۰۰ هزار تن کسری برنج در کشور روبرو هستیم و این مقدار برنج باید از طریق واردات جبران شود اما متاسفانه شاهد این بودیم که در سال ۹۱ تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که در سایه نبود نظارت دقیق بخش اعظمی از این برنج‌ها توسط تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

در سفر به هند ۴ مصوبه به تصویب رسید

ghorbani (8)سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل یک هیات متشکل از کار‌شناسان وزارت بهداشت، خانه برنج، انجمن وارد کنندگان، مجلس و وزارت کشاورزی برای اعزام به هند خبر داد و گفت: سرپرستی تیم اعزامی نیز برعهدهٔ اینجانب بود.
پس از ورود به هندوستان در اولین اقدام نقشه خاک‌شناسی هند را از وزارت کشاورزی آن‌ها دریافت و بعد از مطالعه آن مشاهده کردیم که بخش اعظمی از برنج‌های وارداتی از هند، در منطاقی تولید می‌شوند که دارای خاک‌های سمی و آلوده هستند. بنابراین در رایزنی با مسئولین مربوطه کشور هند به ۴ مصوبه حیاتی رسیدیم. و این ۴ مصوبه عبارت است از:

۱- برنج‌های وارداتی ایران باید از ۵ استان هند که برنج‌های فاقد مواد سمی هستند وارد کشور بشوند
۲- برنج‌های وارداتی باید مطابق با استاندارد ایران باشد و استاندارد ایران ۲۰ % سخت گیر‌تر از استاندارد‌های اروپاست و این بند با مخالفت هندی‌ها روبرو شد که با پافشاری ما آن‌ها این بند را قبول کردند.
۳-گروهی از ایران در مبادی ورودی برنج‌ها به ایران، آن‌ها را آزمایش و در صورت تایید کیفیت اجازه ورود آن‌ها داده شود
۴-میزان واردات برنج می‌بایست به مقدار نیاز کشور که توسط وزارت خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود، صورت پذیرد.

طرح نظام سلامت یک انقلاب در کشور است

ghorbani (21)قربانی طرح نظام سلامت را به مثابه انقلابی در حوزه سلامت کشور دانست و افزود: در سال ۹۳ به همت دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و همکارانشان در وزارت خانه شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم و همچنین اقدام مجلس برای اختصاص ۱% مالیات بر ارزش افزوده باعث شده ایشان با همت بیشتر و با پشتیوانه قوی‌تر این طرح را اجرایی کنند.

متاسفانه در گذشته طبق قانون یک بیمار باید ۳۰% هزینه درمان خود را پرداخت می‌کرد ولی اتفاقی که در واقعیت رخ می‌داد این بود که مردم ۸۰ تا ۹۰ % هزینه درمان را پرداخت می‌کردند و به عبارتی دغدغهٔ مقام معظم رهبری دراین خصوص که یک بیمار نباید به جز بیماری‌اش به چیز دیگری فکر کند اجرایی نمی‌شد. خوشبختانه در شرایط حاضر یک روستایی ۵ % و یک بیمار شهری ۱۰ % هزینه‌ها را در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کنند.

راهی به جز اجرای طرح پزشک خانواده نداریم/سفر هیاتی از مجلس به انگلستان

ghorbani (16)سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید بپذیریم که برای تحول در نظام سلامت کشور راهی جز طرح پزشک خانواده نداریم اظهار داشت: برای پیگیری و اجرای بهتر این طرح تیمی به زودی از سوی مجلس عازم به کشورهای پیشروی این طرح مانند انگلستان و کشورهای حوزه اسکاندdناوی خواهند.
قربانی از اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس به عنوان پایلوت خبرداد و گفت: چند روز پیش در کمیسیون با حضور روسای دانشگاه علوم پزشکی مازندران و فارس و جناب آقای دکتر هاشمی جلساتی برای بررسی این طرح داشتیم و به نتایج خوبی دست یافتیم

وی کمبود منابع مالی در دولت‌های سابق را یکی از دلایل عدم اجرای نظام ارجاع پزشک خانواده دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات مجلس بودجهٔ خوبی به وزارت خانه اختصاص داده شده و دکتر نوبخت قول داده‌اند که تا آخر شهریور ۵۰% از۳ هزار میلیارد تومانی که اط محل یک درصد مالیات به ارزش افزود برای این طرح اختصاص داده شده است را به وزارت خانه پرداخت نمایند.

تجهیز بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه
نماینده مردم آستانه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص امکانات بهداشتی منطقه گفت: بیمارستان کوثر آستانه در حدود ۳۰ سال پیش ساخته شد و در این ۳۰ سال هیچگونه پیشرفتی نداشت اما با پیگیری‌های انجام شده امروز به یک بیمارستان جنرال در منطقه تبدیل شده است. امیدوارم درمانگاه شبانه روزی کیاشهر هم به زودی از به جایگاه مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.
طرح گسترش حرم سلطان سیدجلال الدین اشرف دغدغهٔ مردم و مسئولان است

قربانی درباره طرح توسعه حرم آقا سید جلال الدین اشرف گفت این طرح ۲۰ سال پیش کلنگ خورد ولی تا حالا پیشرفت قابل قبولی نداشته است ولی الان ما با ورود دادن بخش خصوصی به این طرح توانستیم اقدامات خوبی داشته باشیم و مردم آستانه اشرفیه نیزطرح گسترش حرم را بزرگ‌ترین دغدغه خود می‌دانند.
وی آستانه اشرفیه را یک شهر مهم مذهبی برای گیلان و کشور دانست و افزود: گسترش طرح حرم برای مردم و مسئولان از اهمیت بالایی برخوردار است.

حلاوت خدمت به مردم با هیچ چیزی قابل قیاس نیست

ghorbani (13)قربانی در پایان در پاسخ به این سوال که امروز خدمت به مردم را در مطب ترجیح می‌دهد یا مجلس گفت: حقیقت این است که روزی دوستان از من خواستند برای کاندیداتوری در مجلس کاندیدا شوم. در آن زمان درآمد ماهیانه من حداقل ۲۰ میلیون بود.
اما مساله مهم این است که با حضور در جایگاه نمایندگی مجلس عرصه خدمت گذاری به مردم را افزایش داده است و از این بابت خداوند را شاکرم که خادم مردم هستم و حلاوت خدمت به مردم با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share