یادواره ۲۵۷ شهید سرافراز کارمند استان گیلان برگزار شد

مدیر کل ، معاونین و جمعی از کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در یادواره ی ۲۵۷ شهیدسرافراز کارمند استان گیلان در روز بسیج کارمندان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد شرکت کردند.

a_1به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس بسیج کارمندان استان گیلان در این مراسم با اشاره به رشادتها و از خودگذشتگی های شهدای ۸ سال دفاع مقدس که موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه می شود افزود: قدردانی از این شهدای والامقام با کمترین امکانات در جنگی نابرابر در مقابل متجاوزان کشور عزیز اسلامی ایران ، عزت و استقلال را برای کشور به ارمغان آورد که نشان از قدرشناسی و پیروی نسل سوم و چهارم انقلاب از ولایت فقیه و رشادت و فداکاریهای شهدای سرافراز دارد و این قدر شناسی فضای ارامش و امنیت را برای جامعه به ارمغان می آورد.

حبیبی افزود: اشاعه ی فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی که امام راستین در عالم هستی برآن تاکید می نمودند متاسفانه امروز دچار تحریف و سوء برداشتهایی شده است که تکفیری های ظالم با نام ایثار و شهادت در حال جنایت هستند و افکار افراد مخالف خود را زیر سلطه سیاسی و حکومتی خود می برند.

در ادامه حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با گرامیداشت ۸ هزار شهید این استان و شهدای جامعه کارمندی استان به ویژه شهدای هفته دولت شهید رجایی و باهنر اظهار کرد: دشمن با دو هدف جنگ را از زمین و هوا بر مردم ایران تحمیل کرد.

وی هدف دشمن را سقوط کامل نظام اسلامی در مدت زمان کوتاه عنوان کرد و افزود: در تاریخ ۲۵ شهریور ۵۹ ،صدام در مقابل دوربین رسانه‌های بزرگ دنیا آخرین قراردادهای مرزی ایران و عراق را پاره کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: صدام با ژستی فرعون مآبانه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار گفت: جواب طرف دوم قرارداد را هفته آینده در تهران خواهم داد.

وی با بیان اینکه تصرف خاک ایران و طراحی نقشه‌هایی برای تجزیه کشور از دیگر اهداف حمله عراق به ایران بود، خاطرنشان کرد: در نقشه‌های طراحی شده آنها بخش‌هایی از جنوب ایران به عنوان استان چندم کشور عراق درنظر گرفته شده بود و عربستان آزاد را برای این ناحیه نامگذاری کرده بودند.

ذوالنور اضافه کرد: دشمن با به وجود آوردن جنبش‌ها و تحرک‌هایی در تمام نقاط ایران با ترویج شعارهای ناسیونالیستی و استقلال‌طلبانه رواج موضوعاتی مانند پان‌ترکیسم و خلق مسلمان در غرب کشور، تشکیل گروهک‌ها و حزب‌های مختلف قصد به وجود آوردن ناآرامی و نابسامانی در کشور را داشت.

وی ادامه داد: هر کدام از این حوادث کافی بود که نظام ریشه‌دار جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد اما از آنجا که نظام اسلامی ایران ریشه در اعتقادهای تمام اقشار مردم داشت و تمام اصناف مختلف برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام تا پای جان ایستادگی کردند نظام اسلامی ما تبدیل به ام‌القرای جهان اسلام شد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ارج گذاشتن به خدمتگزاری افرادی از بدنه دولت در آن زمان گفت: باید قدر این جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها را دانست تا مبادا خون شهدا پایمال شود.

وی افزود: امروز استکبار جهانی نسبت به دوام انقلاب و نظام اسلامی عصبانی بوده و نسبت به سقوط آن سرافکنده و ناامید است.

ذوالنور به پیشرفت‌های ایران در هوافضا اشاره کرد و یادآور شد: امروز در این زمینه به دلیل داشتن روحیات جهادی، تفکر استکبارستیزی، ایمان و معنویت قلبی، ولایت‌پذیری و… شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی هستیم که دنیا را متحیر کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه درباره شکار پهپاد صهیونیستی توسط سپاه گفت: امروز در کنار شش کشور بزرگ دنیا به فناوری‌ پرنده‌های بزرگ هدایت‌گر بدون سرنشین دست یافته‌ایم و تنه به تنه آنها حرکت می‌کنیم.

در پایان نادر ذاکری نایب رییس بسیج کارمندان ،مدرس شجره طیبه صالحین ،فرمانده پایگاه بسیج میرزا کوچک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از سوی سازمان بسیج کارمندان استان گیلان تقدیر شد.
/
روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان

Share