سرهنگ هرمز عشقی خبر داد :

کشف ۲۰۰ کیلوگرم گیاه مخدر گراس در انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی انزلی از کشف مجدد گیاه گراس به مقدار ۲۰۰ کیلوگرم توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خبر داد.

81295349-5922663به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، سرهنگ پاسدارˈ هرمز عشقی ˈ اظهار کرد : در پی کسب خبر مبنی بر فروش گیاه مخدر گراس ، عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان موفق به دستگیری دو متهم و کشف ۲۰۰ کیلوگرم از این گیاه شدند .

وی خاطرنشان کرد : عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر انزلی از ابتدای امسال تاکنون موفق به کشف بیش از ۴۰۰ کیلوگرم از این گیاه در شهرستان شده اند .

فرمانده انتظامی انزلی با اشاره به غیرقانونی بودن پرورش این گیاه ، هوشیاری والدین در امر نظارت بر فرزندان را عامل موثر در پیشگیری از وقوع بزه در نوجوانان دانست .

گِراس ، علف یا ماری جوانا برگ و گل خشکِ گیاه شاه دانه است که از آن به عنوان دارویی روان گردان استفاده می شود از گیاه شاه دانه علاوه بر ماری جوانا مواد دیگری نظیر حشیش و روغن حشیش نیز بدست می آید .

تمدد اعصاب و افزایش اشتها از مهمترین آثار ذهنی و جسمی گراس است و از عوارض جانبی مهم آن می توان به کاهش حافظه کوتاه مدت ، خشکی دهان ، سرخی دیدگان ، اختلال در مهارت های حرکتی ، و احساس اضطراب و وحشت اشاره کرد . /ایرنا

Share