با نزدیک شدن به انتخابات

چه کسانی عضو هیئت رییسه شورای شهر رشت می شوند؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدتی است که با نزدیک شدن به دوازدهم شهریور ماه و انتخابات هیئت رییسه شورای شهر رشت، بازار رسانه ها از این بابت که چه کسی ریاست و چه کسانی هیئت رییسه شورای شهر را برعهده خواهند گرفت داغ است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدتی است که با نزدیک شدن به دوازدهم شهریور ماه و انتخابات هیئت رییسه شورای شهر رشت، بازار رسانه ها از این بابت که چه کسی ریاست و چه کسانی هیئت رییسه شورای شهر را برعهده خواهند گرفت داغ است!

-shora345-300x222از طرفی شنیده می شود، جلسات شبانه و نشست های چند نفره برخی از کاندیداهای ریاست نیز دائماً در حال برگزاری است.

امروزه عصر، عصر ارتباطات است و با یک رایانه و خط اینترنت به راحتی می توان به تمامی دنیا دسترسی داشت و از اخبار و اطلاعات سراسر این کره خاکی بطور آنلاین و درلحظه با خبر بود.

اگر در موتورهای جستجوگر شبکه های اینترنتی به دنبال مطلبی در خصوص انتخابات هیئت رییسه شوراها در سایر شهرهای کشور بگردید،بر عکس گیلان، مخصوصاً شهر رشت، فقط به اخباری از تاریخ برگزاری و با نتایج نهایی انتخابات بر خواهید خورد و با هیچ تحلیل و تفسیری مواجه نخواهید شد!

یقیناً این موضوع به سطح بالای سواد، درک سیاسی و مشارکت های حداکثری مردم این شهر در مسائل گوناگون اجتماعی باز می گردد.

پس اعضاء محترم شورا شهر نیز نباید از این موضوع مهم غافل باشند و بدانند که شهروندان فهیم رشت ریزترین اعمال آنها را رصد خواهند کرد.

درخصوص انتخابات هیئت رییسه شورای شهر رشت، این روزها بیشترِ سایت ها فقط پیرامون کـُرسی ریاست آن مطلب می نویسند، درحالی که این هیئت شامل یک رییس، نائب رییس، خزانه دار، یک منشی و یک منشی سخنگو است.

کاندیداهای اصلی ریاست شورا سه گزینه اصلی دارد

در خصوص انتخابات پیش رو آنچه مشهود است کاندیداهای اصلی ریاست شورا سه گزینه اصلی دارد. یعنی رضا جمشیدی چناری، سید امیرحسین علوی و اسماعیل حاجی پور که قطع به یقین هرسه نفر آنها، کاندیدای کُرسی ریاست خواهند بود.

اما آنچه که شنیده می شود این است؛ مسعود کاظمی (نائب رییس سال نخست شورای چهارم شهر رشت) که سودای شهردار شدن را هم در سر می پروراند نیز تمایل زیادی برای کاندیدا شدن دارد.

از طرفی عصر دیروز جلسه ای در منزل یکی از بزرگان برگزار و در آن به یکی از اعضاء شورا که چندی پیش طی گفتگویی با رسانه ها عدم حضور خود به عنوان کاندیدا را اعلام نموده بود، پیشنهاد شد که اعلام حضور کند! ضمن اینکه ۷نفر از اعضاء نیز حمایت خود را از این فرد اعلام نمودند، تاجایی که یکی از کاندیداهای ریاست نیز اظهار کرد، چنانچه شما بیایید من به نفع شما، انصراف خواهم داد.

اما بعید به نظر می رسد که این فرد پای حرفی که در رسانه ها زد، نخواهد بماند و برای کاندیداشدن ورود کند!

تلویحاً و برخی صریحاً از فرد مورد نظر خود حمایت نمودند

با توجه به اینکه معتقدیم در تمام انتخابات هایی که برگزار می شود به هیچ عنوان نمی توان با قطعیت نظر داد و همه چیز در حد پیش بینی و نظریه است، اما می توان حدس هایی زد.

به گزارش و پیگیری های به عمل آمده توسط رشت پرس و نظر به گفتگوهایی که برخی از اعضای شورای شهر رشت در چند روزه اخیر نجام داده اند، مشخص گردید که چند نفر از اعضاء محترم شورای شهر، از ابتدا رای مشخصی داشتند و حتی تلویحاً و برخی صریحاً از فرد مورد نظر خود حمایت نمودند.

بطورکلی اگر مسعود کاظمی و آن عضو عزیزی که پیش تر به آن اشاره داشتیم برای ریاست ورود نکنند، آرای احتمال افراد اینگونه خواهد بود که محمود باقری،عباس صابر، مظفر نیکومنش نودهی، مجید رجبی ویسرودی، محمدعلی رفیعی نودهی و فرانک پیشگر به رضا جمشیدی رای خواهند داد.

البته جمشیدی خود نیز، یک حق رای دارد که مشخص است! از طرفی شنیده می شود که رضا رسولی نیز بین حاجی پور و جمشیدی نظر دارد!

از سوی دیگر کارگرنیا بین دو گزینه کاظمی و علوی نظر دارد که شنیده ها حاکی از آن است که احتمال رای دادن به علوی بیشتر است.

شیرزاد به کاظمی، علوی به خودش، شوقی و روزان نیز به علوی رای خواهند داد، مسعود کاظمی نیز (همانطور که قبل تر عنوان شد، اگر نیاید) به حاجی پور و یا علوی رای خواهد داد.

البته باز هم تاکید می گردد که آرای عنوان شدۀ افراد بر اساس شواهد موجود و گمانه زنی ها و فقط به عنوان نظریه بوده، اما یحتمل ترین نظریه ای که امکان وقوع آن بالاست!

اما این پایان تحلیل ما نیست! چرا که ۴ عضو دیگر از هیئت رییسه نیز می بایست انتخاب گردند! و از آنجایی که اغلب اعضاء هیئت رییسه دوره قبل بجز شیرزاد در یک تیم هستند، قطع به یقین فرانک پیشگر به عنوان منشی و احتمالاً سخنگوی شورا انتخاب خواهد شد.

احتمال اینکه محمدعلی رفیعی نودهی به عنوان خزانه دار باقی بماند نیز وجود دارد. اما ممکن است در خصوص انتخاب یک منشی و یک خزانه دار بر روی گزینه هایی به اجماع برسند که حدس آن کمی دشوار است.

/رشت پرس

Share