سام سکوتی

پرسپولیس سیاسی شد

پرسپولیس سیاسی شد فوتبال امروز دیگر فقط ورزش نیست و در کشورهای صاحب فوتبال به صنعتی سود آور تبدیل شده است. در کشور ما محل کسب نام برای متمولینی است که با روی کار آمدن هر دولتی، گروه جدیدی به چرخه مدیریتی فوتبال کشور معرفی می‌شوند. چندین سال است که پای سیاسیون و متمولین به […]

پرسپولیس سیاسی شد
فوتبال امروز دیگر فقط ورزش نیست و در کشورهای صاحب فوتبال به صنعتی سود آور تبدیل شده است. در کشور ما محل کسب نام برای متمولینی است که با روی کار آمدن هر دولتی، گروه جدیدی به چرخه مدیریتی فوتبال کشور معرفی می‌شوند.
چندین سال است که پای سیاسیون و متمولین به ورزش کشور خصوصا فوتبال باز شده است و این قدم خیلی هم مبارک نبوده است و هر بار با شکست های بدتری جای خود را به گروه جدید داده‌اند اما متأسفانه این سیکل معیوب هر باره به شکل بدتری تکرار شده است.
شفیع زاده‌ها، شفیع خوبی برای استقلال اهواز نبودند و هدایتی‌ها نتوانستند فوتبال را به مسیر درستی هدایت کنند و از استیل آذین تنها نامی جهت آذین بستن قسمت انتهایی جدول لیگ در خاطره‌ها مانده است.
با روی کار آمدن دولت جدید، همگان تغییر رویه در مدیریت ورزش کشور را امید داشتند اما متأسفانه باز هم داستان تکراری فوتبال کشور ادامه‌دار شد و همچون سریال‌های چند ده قسمتی تکراری سیما، ورزشی‌ها را نا‌امید کرد زمانی که دولت جدید قدمی فراتر نهاد و فوتبال را اسما” و رسما” سیاسی کرد.
شرایط امروز پرسپولیس، هیچ مقصری ندارد جز وزارت ورزش و مدیران تصمیم ساز ورزشی که با انتخاب هیئت مدیره غیر ورزشی و در نظر گرفتن نقش مالی افراد، تیم مردمی پرسپولیس را به این روز انداخته‌اند که فردی فقط به واسطه دارایی بیشتر، برای مردم و علی دایی که اسطوره باشگاه و افتخار ملی است و فوتبال کشور را با نام ایشان در دنیا می‌شناسند و بازیکنی که از دل و جان برای تیم ملی خرج کرده است، تصمیم بگیرد.
نمی‌دانم چرا دولت در مقابل برخی از تصمیمات که با نام و شعار دولت هیچگونه مناسبتی ندارد، موضع‌گیری نمی‌کند و اجازه می‌دهد در برخی از حوزه‌ها این چنین چوب حراج به آبروی فوتبال کشور و به تبع آن دولت بزنند.
اگر چه نباید فراموش کرد که مدیر ارشد ورزشی دولت تدبیر و امید، اولویت‌های اول رئیس دولت نبودند و امروز دولت برای اجبار در اتخاذ چنین تصمیمی هزینه پرداخت می‌کند.

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share