شهیدی‌محلاتی عنوان کرد

وجود ۶۷ هزار بیکار در جامعه ایثارگری کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین دغدغه این بنیاد است، گفت: از ۴.۵ میلیون نفر بیکار کشور، ۶۷ هزار نفر بیکار در جامعه ایثارگران است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی‌محلاتی دقایقی پیش در جمع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران این شهرستان اظهار کرد: هر انقلابی که در دنیا اتفاق می‌افتد با فکر و روح مواجه می‌شود و انقلاب به معنای دگرگونی و تغییر معیارها است یعنی معیارهایی حاکم بوده و مردم آنها را نمی‌خواستند و قصد تغییر دارند.

 

13930223000291_PhotoAوی با بیان اینکه قبل از دوره جاهلیت معیارهای غلطی حاکم بود، افزود: خانه کعبه به مکانی برای بت‌های دست‌ساخته مردم تبدیل شده بود و در زمان قحطی خدای خمیری خود را بین مردم تقسیم می‌کردند و پس از قحطی دوباره آن را می‌ساختند.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دوران جاهلیت دختر داشتن ننگ بود، گفت: در این دوران دختر خانواده‌ها را می‌کشتند و افکار جاهلانه قبل از وجود رسول خدا (ص) بود.

 

وی با تصریح بر اینکه پیامبر رهبری جامعه را به عهده گرفت و کعبه را خالی از بت‌های جاهلیت کرد، ادامه داد: در دوران پیامبر (ص) معیارهای جدید در جامعه آن دوران حاکم شد و مومنان برای پایداری اسلام فداکاری کرده و شهید دادند.

 

شهیدی‌محلاتی به انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مردم خواهان تغییر حکومت ظالمانه گذشته بودند و در کنار امام راحل قرار گرفتند و شهید دادند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند و اکنون نیز مومنان در کنار امام خامنه‌ای هستند.

 

وی با بیان اینکه برخی از مخالفان در ابتدای انقلاب اقدام به ترور شخصیت‌ها کردند و عده‌ای دیگر نیز دست‌نشاند‌ه کفار بودند و در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند، تصریح کرد: مقاومت مردم و پایداری آنها مخالفان را در اهداف خود ناکام گذاشته است.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران سه عامل را موجب پیروزی انقلاب دانست و افزود: اعتقاد، رهبری و مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه رهبری نقش بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، تصریح کرد: پس از امام راحل رهبری جامعه به فرزند خلفش امام خامنه‌ای سپرده شده که تا امروز از آن بهره‌مند هستیم و مردم نیز مهم‌ترین عامل پشتیبانی این نظام است.

 

شهیدی‌محلاتی با بیان اینکه آسایش و ارامش امروز مدیون فداکاری فرزندان شهید خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: مردم ایران بی‌نظیر هستند.

 

*وجود بالغ بر ۳ میلیون نفر جامعه ایثارگری کشور/تاکید رهبری بر رشد فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

 

وی درباره بنیاد شهید تصریح کرد: حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار جامعه ایثارگری کشور داریم و ۲۲۹ هزار و ۲۸۵ نفر کشور ما شهید تقدیم کرده است و ۵۰۵ هزار و ۲۷ نفر جانباز و حدود ۴۲ هزار آزاده داریم.

 

معاون رئیس جمهور خدمات‌رسانی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت را دو رکن مهم سازمان بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر نشر فرهنگ ایثار و شهادت تاکید دارند زیرا فرهنگ اسلام و امام حسین (ع) به عنوان الگوی ایثار و شهادت باید در جامعه رشد کند.

 

شهیدی‌محلاتی با بیان اینکه باید به خانواده‌های شهدا خدمات زیادی صورت گیرد، افزود: هر قدر به این عزیزان خدمت کنیم نمی‌توانیم ذره‌ای از رنج و سختی‌ یک شب جانباز را جبران کنیم.

 

وی با بیان اینکه دیوار بی‌اعتمادی بین جامعه ایثارگر و بنیاد ایجاد شده است، گفت: تلاش زیادی صورت می‌گیرد که این دیوار بی‌اعتنایی از بین برود و جزو اولویت کاری بنیاد است.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند بنیاد سیاسی نشود، تصریح کرد: برقراری ارتباط بنیاد با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های بنیاد بوده به طوری که در یک سال اخیر بنیاد سیاسی نشده است.

 

*پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران تا ۲۰ روز آینده/وجود ۶۷ هزار بیکار در جامعه ایثارگری کشور

 

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه را مطالبات ایثارگران از سال ۸۶ عنوان کرد و یادآور شد: رهبری و رئیس جمهور نیز بر پرداخت مطالبات ایثارگران تاکید دارند.

 

شهیدی‌محلاتی از پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران تا ۲۰ روز دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان تابستان امسال مطالبات جامعه ایثارگران پرداخت شود.

 

وی مسئله بعدی را اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: ۴.۵ میلیون نفر بیکار در کشور داریم که ۶۷ هزار نفر بیکار در جامعه ایثارگران است.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تاکنون ۳۹۴ نفر از فرزندان جامعه ایثارگران را به اداره‌ها فرستادیم که مشغول به‌کار هستند، بر ضرورت ایجاد خود اشتغالی و به‌کارگیری از فرزندان بیکار خانواده‌های شهدا و ایثارگران در کارخانه‌هایی نظیر شالیکوبی و … تاکید کرد.

 

شهیدی‌محلاتی به پرسش‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران پاسخ گفت./فارس

Share