جهت سهولت در احراز هویت شهروندان

هزار کارت شهروندی در منطقه آزاد انزلی صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، هم اکنون کارت شهروندی برای سه گروه ساکنان محدوده منطقه آزاد انزلی ، کارمندان سازمان منطقه آزاد انزلی و شاغلان و فعالان اقتصادی در محدوده منطقه آزاد انزلی صادر می شود.

81301730-5933312به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : تاکنون یک هزار کارت شهروندی برای ساکنان این منطقه صادر شده است .

‘ امین افقی ‘ اظهار داشت : هم اکنون کارت شهروندی برای سه گروه ساکنان محدوده منطقه آزاد انزلی ، کارمندان سازمان منطقه آزاد انزلی و شاغلان و فعالان اقتصادی در محدوده منطقه آزاد انزلی صادر می شود.

وی در خصوص کاربردهای کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی برای شهروندان این منطقه افزود :این کارت جهت سهولت در احراز هویت شهروندان در بخش های مختلف خدماتی،تجاری، صنعتی و سرمایه گذاری، تشکیل بانکهای اطلاعاتی- جمعیتی جهت برنامه ریزی بر اساس گروه های مختلف فعال در سطح منطقه و پایه ریزی احراز هویت الکترونیکی با استفاده از تجهیزات برنامه ریزی شده خاص برای استفاده در مراکز خدماتی و رفاهی محدوده منطقه صادر شده است.

افقی تصریح کرد : استفاده و بهره برداری از ظرفیت های قانونی منطقه آزاد انزلی، رونق فضای کسب و کار در محدوده این منطقه با استفاده از ارایه تسهیلات توسط پذیرندگان کارت شهروندی و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان منطقه از دیگر اهداف صدور کارت شهروندی منطقه است .

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی یاداور شد: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته دارندگان کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی،به مرور زمان،در آینده علاوه بر خدمات پیش گفته از خدمات دیگری نیز بهره مند می شوند.

منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است.

کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند .

آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد ، امکان فعالیت بانک ها و شرکت های بیمه داخلی با همکاری شرکت ها و بانک های بین المللی در عرصه های حمایت و تضمین فعالیت های سرمایه گذاری از مهمترین مزایای قانونی سرمایه گذاری در این منطقه است .

اعطای معافیت مالیاتی۲۰ساله به فعالان اقتصادی منطقه ، امکان اجاره زمین به سرمایه گذاران خارجی به همراه معافیت تولیدکنندگان از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه در محدوده منطقه آزادانزلی از مزایای دیگر برای سرمایه گذاران بشمار می رود.

Share