آیت‌الله زین‌العابدین قربانی

نرخ خرید توافقی برنج توسط دولت باید افزایش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت به نرخ خرید توافقی برنج توسط دولت اشاره کرد و گفت: قیمت ۶ هزار تومان خرید توافقی برنج از کشاورزان شالی‌کار کافی نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت به نرخ خرید توافقی برنج توسط دولت اشاره کرد و گفت: قیمت ۶ هزار تومان خرید توافقی برنج از کشاورزان شالی‌کار کافی نیست و باید افزایش یابد.

13910631000274_PhotoAآیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: انسان در بدو تولید دارای فطرت است.

وی خداشناسی، عدالت و شکر نعمت را از فطرت‌های انسانی عنوان کرد و افزود: فطرت‌های انسانی در خانواده خود را نشان می‌دهد و والدین در تعلیم و تربیت کودکان نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کودکان سخن گفتن، راه رفتن و… را از پدر و مادر می‌آموزند، تصریح کرد: انسان باید قدردان تلاش‌های پدر و مادر باشد.

وی نقش آموزش و پرورش در تربیت افراد را دومین نقش تاثیرگذار پس از خانواده دانست و افزود: آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده جامعه را به‌عهده دارد.

قربانی در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی دید که انقلاب اسلامی با دست روحانیت به وجود آمده است، گفت: به همین دلیل در ابتدای انقلاب به فکر حمله به انقلاب اسلامی افتاد و هشت کشور قدرتمند جهان به صدام اسلحه دادند تا به به ایران حمله کند.

وی اضافه کرد: استکبار تصور می‌کرد می‌تواند اسلام را خاموش کند اما رزمندگان ۱۳ ساله مانند حسین فهمیده و پیرمرد ۹۶ ساله غلامحسین یزدی به جبهه‌ها رفتند و از اسلام دفاع کردند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه دفاع مقدس هشت سال طول کشید و مردم ایران سربلند بیرون آمدند، خاطرنشان کرد: اگر چه جنگ خسارت‌های بسیاری به بار آورد اما نعمت الهی بود.

وی تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی از وضعیت ایران ناراحت است و به لحاظ نظامی نمی‌تواند علیه کشور ما کاری انجام دهد.

*ائتلاف علیه داعش توطئه آمریکا علیه سوریه و بیداری اسلامی است

قربانی با بیان اینکه ملت ایران آماده هر گونه مقابله با تجاوز دشمن است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی متوجه شده با استراتژی ایرانی‌اسلامی باید وارد مذاکره شود و جنگ کاربردی ندارد.

وی ائتلاف علیه داعش را توطئه علیه سوریه و بیداری اسلامی است، تصریح کرد: آمریکا گروه تروریستی داعش را به وجود آورده و اکنون با همراهی ۴۰ کشور می‌خواهد با این گروه مقابله کند.

امام جمعه رشت به مقابله ملت عراق با داعش اشاره کرد و یادآور شد: مردم عراق با مرجعیت شیعه این کشور داعش را مانند صدام به زباله‌دان تاریخ می‌سپارد.

وی در ادامه به نرخ خرید توافقی برنج توسط دولت اشاره کرد و متذکر شد: قیمت ۶ هزار تومان خرید توافقی برنج کافی نیست و باید افزایش یابد.

قربانی درباره خشکسالی برخی باغ‌های چای خاطرنشان کرد: تسهیلات بهزراعی باید به موقع به چایکاران پرداخت شود و دولت سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داده که باید در اختیار چایکاران گذاشته شود.
/فارس

Share