حاوی 6 هزار اطلاعات عمل جراحی مغز و اعصاب در 900 صفحه

نتیجه ۴۰ سال فعالیت علمی پروفسور سمیعی منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور مجید سمیعی عصر امروز در همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان اظهار کرد: آنچه در قلب خود احساس می‌کنم به زبان می‌آورم و امیدوارم این حقیقت به قلب حاضران بنشیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور مجید سمیعی عصر امروز در همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان اظهار کرد: آنچه در قلب خود احساس می‌کنم به زبان می‌آورم و امیدوارم این حقیقت به قلب حاضران بنشیند.

وی منزلت علم و دانش در زندگی انسان‌ها را مهم خواند و افزود: انسان بدون علم و دانش رشد و ارتقا نمی‌یابد.

139207081513473511274483-300x180این جراح برجسته جهان به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه ایران می‌تواند جزو ۱۰ کشور نخست اقتصادی دنیا باشد، اشاره کرد و گفت: ابتدا باید جزو ۱۰ کشور نخست علم و دانش در دنیا باشیم و شکوفایی اقتصادی پس از آن اتفاق میِ‌افتد.

سمیعی با بیان اینکه ملت ایران برای عالمان اهمیت ویژه‌ای قایل هستند، تصریح کرد: تجلیل از عالمان و دانشمندان موجب تشویق جوانان برای کسب علم و دانش می‌شود.

وی توجه به مشاهیر را حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: حرکتی که برای تجلیل از مشاهیر و مفاخر در گیلان آغاز شده است کار بزرگی است.

جراح حاذق مغز و اعصاب دنیا با اشاره به اینکه علم و دانش یک ثروت شخصی نیست، یادآور شد: دانش متعلق به تمام جامعه است و وظیفه اخلاقی داریم آن را در اختیار نسل بعد قرار دهیم.

وی با تصریح بر اینکه در سن ۳۳ سالگی کرسی استادی و کسوت پروفسوری دست یافته‌ام، گفت: از سال ۱۹۷۱ هر سال در ایران همایش‌های انتقال دانش به جراحان مغز و اعصاب را در ایران برگزار کردم و مدت ۴۳ سال است این روند ادامه دارد.

سمیعی با ابراز خرسندی از قدردانی مردم ایران از مفاخر تصریح کرد: با توجه به اینکه در آلمان زندگی می‌کنم اما هرگز ایران را فراموش نکرده‌ام.

وی به وجود شخصیت‌های بزرگ در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: تجلیل از مفاخر در توجه و تشویق جوانان برای کسب علم و دانش حائز اهمیت است.

این جراح مغز و اعصاب برجسته جهان با تاکید بر اینکه نباید فریب نام دکتر و پروفسور را بخوریم افزود: ارائه خدمات ملی توسط نخبگان مهم است.

وی یادآور شد: استادی که کار علمی انجام نداده باشد فرد بازنشسته محسوب می‌شود.

پروفسور سمیعی به انتشار آخرین کتاب خود اشاره کرد و گفت: امسال نتیجه ۴۰ سال فعالیت علمی خود را در قالب جمع‌آوری اطلاعات ۶ هزار عمل جراحی مغز و اعصاب در ۹۰۰ صفحه منتشر کردم.

وی، خواستار ایجاد پژوهشگاه علمی در گیلان شد و خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه طبق برنامه‌ریزی استاندار گیلان در این استان راه‌اندازی می‌شود.
/فارس

Share