هفته سرنوشت ساز

ماراتن ۷ ـ ۵ ـ ۳ شورای شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شوراهای اسلامی شهر و روستا نمادی از مردم‌سالاری دینی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند و انتخاب این اعضا با رای مستقیم مردم صورت می‌گیرد و تعیین هیئت رئیسه نیز با انتخاب اعضای شورا انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شوراهای اسلامی شهر و روستا نمادی از مردم‌سالاری دینی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند و انتخاب این اعضا با رای مستقیم مردم صورت می‌گیرد و تعیین هیئت رئیسه نیز با انتخاب اعضای شورا انجام می‌شود.

13920710000550_PhotoAدوره یک‌ساله هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت به ریاست رضا جمشیدی‌چناری به پایان رسیده و یکشنبه هفته آینده انتخابات تعیین هیئت رئیسه جدید برگزار می‌شود.

انتخابات هیئت رئیس شورای شهر رشت فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد این شورا توسط اعضا است و نشان می‌دهد هیئت رئیسه کنونی تا چه اندازه توانسته اهداف پیش‌بینی شده را محقق کند.

رایزنی‌ها برای انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر رشت به دلیل اهمیت موضوع از ماه‌های گشته آغاز شده و اعضای شورا در گروه‌های هفت، پنج و سه نفری به جمع‌بندی‌هایی رسیده‌اند.

*نبرد جمشیدی‌چناری برای به دست گرفتن دوباره ریاست کرسی شورا

رضا جمشیدی چناری رئیس کنونی شورای اسلامی شهر رشت از کاندیداهای احتمالی برای ریاست این شورا است که برای دوباره به دست گرفتن این کرسی تلاش‌های را انجام داده است.

این انتخابات نشان می‌دهد اجرای برنامه‌های جمشیدی چناری تا چه اندازه توانسته است، رضایت اعضا را جلب کند.

انتخابات مشاوران از طرف جمشیدی چناری یکی از چالش‌های وی از طرف اعضای شورای اسلامی شهر رشت مطرح شده و استعفای زودهنگام مشاور عالی رئیس این شورا نشان می‌دهد تغییرات در هیئت رئیسه شورا بسیار جدی و ممکن است چالشی باشد.

اعضای شورا با انتخاب خود نشان می‌دهند تا چه اندازه جمشیدی‌چناری توانسته است از اندیشه‌های اعضا شورا برای اجرای برنامه‌ها استفاده کند و به عنوان هماهنگ‌کننده، شهر رشت را به طرف توسعه حرکت دهد.

*خیز حاجی‌پور برای ریاست

اسماعیل حاجی‌پور از جمله کاندیداهای احتمالی ریاست شورای اسلامی شهر رشت محسوب می‌شود که اکنون ریاست شورای اسلامی شهرستان رشت را به عهده دارد.

خیز برداشتن حاجی‌پور برای ریاست شورای شهر رشت معنای بسیاری در عملکرد یک‌ساله این شورا به همراه دارد و نشان می‌دهد انتخاب هیئت رئیسه جدید در راستای احترام به رای مردم به منظور توسعه شهر رشت بوده یا اینکه جابه‌جایی اعضا برای حفظ کرسی ریاست شورا در جمع دوستان است.

انتخاب احتمالی حاجی‌پور برای ریاست شورای شهر رشت تنها در روند عملکرد این شورا تاثیرگذار نبود بلکه آغاز بازی دومینوی تغییرات در مجموعه شوراهای شهری گیلان است.

*رجبی‌ویسرودی کاندیدای احتمالی دیگر شورای شهر رشت برای ریاست

مجید رجبی ویسرودی از دیگر اعضای احتمالی ریاست شورای اسلامی شهر رشت محسوب می‌شود و ورود وی در دسته‌بندی ۷ ـ ۵ ـ ۳ اعضای شورای شهر رشت در تغییرات اعضای هیئت رئیسه تاثیرگذار است و معنای ویژه‌ای را به همراه دارد.

نکته حائز اهمیت طرح جدی بودن استیضاح شهردار رشت همزمان با انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر است که به نظر می‌رسد از موضوع‌های انحرافی برای دور کردن اذهان عمومی از انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر رشت باشد.

برجسته کردن استیضاح شهردار رشت پوششی برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه جدید شورای شهر در فضای غیر شفاف است.

*اعتماد عمومی بر رصد دستگاه نظارتی بر نحوه عملکرد هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت

نظارت دستگاه‌های بالادستی و رصد وزارت کشور به ویژه فرمانداری رشت در عملکرد هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت نکته حائز اهمیت است و با توجه به اشراف کامل سید عیسی مهدوی فرماندار رشت در روند فعالیت‌های شورای شهر رشت تکیه‌گاه مطمئنی برای جامعه محسوب می‌شود.

با توجه به موارد مذکور، یکشنبه هفته آینده مشخص می‌شود پهن کردن فرش قرمز تا چه اندازه در تعیین هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر رشت موثر است.
/فارس

Share