فرماندار تالش خبرداد:آمادگی کامل برای آغاز سرشماری کشاورزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح اللهی فرماندار و مدیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی تالش پس از برگزاری جلسه سرشماری، از آغاز سرشماری از تاریخ ۵ مهر لغایت ۱۸ آبان همزمان با سراسر کشور در روستاهای شهرستان تالش خبر داد. فرماندار تالش گفت: عوامل اجرایی سرشماری، آمادگی کامل برای سرشماری کشاورزی این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح اللهی فرماندار و مدیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی تالش پس از برگزاری جلسه سرشماری، از آغاز سرشماری از تاریخ ۵ مهر لغایت ۱۸ آبان همزمان با سراسر کشور در روستاهای شهرستان تالش خبر داد.
fath00فرماندار تالش گفت: عوامل اجرایی سرشماری، آمادگی کامل برای سرشماری کشاورزی این شهرستان را دارند.
وی افزود: عوامل اجرایی شهرستان، مشخص شده و برای طی دوره های آموزشی به اداره کل آمار و اطلاعات استانداری معرفی شده اند.
مهندس فتح اللهی در این جلسه ضمن قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش در خصوص واگذاری مکان به این منظور، گفت: از آنجایی که سرشماری در برنامه¬ریزی کلان کشور نقشی اساسی دارد، وظیفه همگان است که در انجام آمارگیری دقیق تلاش نماییم.
فرماندار تالش با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و عنایت ایشان بر امر اقتصاد، اظهار داشت: کشاورزی نقش مهم و زیربنایی در اقتصاد کشور داشته و با توجه به شرایط منطقه ما، سرشماری کشاورزی نیز حائز اهمیت ویژه¬ای می-باشد.
رییس ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان تالش بیان کرد: سرشماری باید توسط افراد با تجربه، کارشناس و متخصص انجام شود و افرادی که به عنوان آمارگیر مراجعه می¬کنند باید دارای کارت شناسایی باشند تا برای مردم روستا شناخته شوند.
مهندس فتح اللهی گفت: به طور قطع اگر مدیران به آمارهای دقیق دسترسی نداشته باشند؛ نمی¬توانند برنامه¬ریزی لازم برای توسعه و پیشرفت را انجام داده و نمی¬توان به تحقق اهداف آنها امیدوار بود.
وی از کشاورزان خواست با ارائه آمار و اطلاعات صحیح در جهت همکاری لازم با آمارگیران و مسئولان برای برنامه¬ریزی و تقویت بخش کشاورزی گام بردارند.
فرماندار تالش تصریح کرد: همانگونه که در سومین جلسه شورای اداری شهرستان نیز تاکید داشتیم این سرشماری برای آگاهی از ظرفیتهای کشاورزی شهرستان اجرا می¬شود و تمامی دستگاهها موظف هستند با تمام امکانات در اجرای آن همکاری کنند.
وی همچنین در خصوص نحوه اطلاع¬رسانی در راستای تحقق حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و مشارکت کشاورزان اظهار داشت: نقش و همکاری به موقع روحانیت معظم در مساجد و خطبه نمازجمعه، رسانه¬ها، مطبوعات، شوراهای اسلامی، دهیاران، مطلعین محلی، معلمان و مروجین کشاورزی در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی کشاورزان در اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی حائز اهمیت ویژه است .
لازم به ذکر است سرشماری عمومی کشاورزی هر ده سال یکبار انجام می گیرد و این چهارمین بار است که سرشماری در سراسر روستاهای کشور صورت می پذیرد.
/روابط عمومی فرمانداری تالش

 

Share