میرابراهیمی تاکید کرد

ضرورت درآمد زایی خارج از شهریه دانشجویی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، یازدهمین جلسه کمیته اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان و معاونین اداری و مالی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش برگزار شد .

P1040576 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، یازدهمین جلسه کمیته اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان و معاونین اداری و مالی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش برگزار شد .
در این جلسه ابتدا دکتر سید حسن سید ترابی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش، ضمن خیرمقدم به حاضرین،گزارش مبسوطی از روند فعالیت های این واحد دانشگاهی ارائه کرد و سپس حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی ، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، ضمن خیر مقدم به حاضرین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ،خصوصا شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت ، گفت : پست معاون اداری و مالی در واحد های دانشگاهی ، مسئولیتی مهم و استراتژیک است که بیشترین مسئولیت متوجه آنان شده تا بتوانند بموقع جوابگوی مطالبات باشند.
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تأکید بر ایجاد محیط آرام در واحد های دانشگاهی، بیان کرد: معاونین اداری و مالی در این عرصه می توانند نقش کاتالیزور را داشته و با ایجاد محیطی آرام در دانشگاهها وبا رعایت قوانین ودستورالعمل های موجوددر محیط های دانشگاهی اقدام کنند .
وی تأمین منابع مالی جدید را در اولویت کاری معاونین دانست و اظهار داشت : مدیریت مالی و تأمین منابع مالی جدید غیر از شهریه دانشجویی باید در اولویت کاری معاونین اداری و مالی واحد ها و مراکز آموزشی منطقه قرار گیرد تا با توجه به تورم موجود بتوانند بموقع در جهت رفع مشکلات مالی اقدام نمایند .
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،درآمد زایی خارج از شهریه دانشجویی را ضرورت یک تحول دانست و اظهار کرد : در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ضرورت یک تحول عظیم در جهت درآمد زایی خارج از شهریه احساس شد که در حال پیشرفت بسوی این هدف هستیم . ریاست عالی دانشگاه جهت این مدیریت ،بحث ایجاد شرکت های اقتصادی را در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد که طی پیش بینی بعمل آمده، ۱۲ درصد بودجه سالیانه از این راه حاصل شود .
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان صرفه جویی را در واحد های دانشگاهی خواستار شد و افزود : با تشکیل کمیته های صرفه جویی در واحد های دانشگاهی راهکار و شیوه های جدیدی در انجام هزینه ها و درآمد ها اتخاذ گردد و این مدیریت مستقیما به معاونین اداری و مالی در واحد ها برمی گردد و دغدغه موجود باید از بین برود و با مدیریت و نظارت کافی و بررسی انحرافات مشکلی در بودجه واحد ها بوجود نیاید .
دکتر سید علی میرابراهیمی ، با تأکید بر صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در واحد های دانشگاهی اظهار داشت : در جلوگیری از اسراف، مدیریت لازم توسط معاونین اداری و مالی انجام گیرد و صرفه جویی و جلوگیری اسراف در اولویت کاری قرار گیرد .
وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیزبوده ، گفت : آنچیز را که خداوند به ما عطا کرد باید شاکر باشیم چرا که شکر این نعمت های الهی باعث رشد ما خواهد شد .
این مقام مسئول استان گیلان را استانی حاصلخیز خواند و اذعان داشت : استان گیلان ، استانی است حاصلخیز با محصولات کشاورزی فراوان ، پس باید جهت تأمین منابع مالی جدید و تولیدات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی با توجه به وجود پتانسیل ها و نیروهای متخصص موجود در واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، پیش بینی لازم انجام گیرد .
دکتر میرابراهیمی همچنین یادآور شد : کارنامه مالی خوب نشاندهنده مدیریت حساب شده و خوب شما خواهد بود پس با داشتن کارنامه مناسب هم در پیشگاه خدا و هم در جایگاه خدمتی خود سربلند خواهید بود و با داشتن سیاست مالی مناسب در واحد ها و مراکز آموزشی ، در پیشبرد اهداف کلان دانشگاه اقدام کنید .
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مشاوره با روسای واحد ها را جزء وظایف معاونین اداری و مالی دانست و گفت : مشاوره دادن به روسای واحد های دانشگاهی جهت انجام بموقع امور جاری جزء وظایف معاونین اداری و مالی واحد ها و مراکز آموزشی خواهد بود .
دکتر میرابراهیمی ، ضمن اشاره به اینکه معاونین اداری و مالی بازوان توانمند روسای واحد ها هستند ، اظهار داشت : با توجه به کاهش جمعیت دانشجو و تورم قیمت ها در کشور ، با مدیریتی قوی و کاهش هزینه ها ،نظارت کافی وجود داشته و در این رابطه وظایف سنگینی بر عهده معاونین اداری و مالی است .
در ادامه مجتبی ملکی چوبری ، رئیس کمیته اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تبریک ایام اظهار داشت : دربررسی بودجه دانشگاهی ، بودجه بندی واحد های دانشگاهی به دقت و نظارت کافی انجام شده تا شاهد انحرافات زیادی در پیش بینی بودجه واحد ها نباشیم .
رئیس کمیته اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن گزارش فعالیت های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان در استان ، اذعان داشت : واحد های دانشگاهی استان نسبت به تهیه تاپ چارت جدید خود اقدام کنند. در پایان حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند .

Share