نماینده مردم لنگرود در مجلس

لاهوتی:صداوسیما قرار نیست همیشه تعریف و تمجید کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی درخصوص برنامه های انتقادی تلویزیون نسبت به دولت و تمسخر برخی اعضای دولت، اظهار داشت: باید تحمل و سعه صدر خودمان در مقابل نقد را بالا ببریم. صداوسیما قرار نیست همیشه تعریف و تمجید کند.

واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور با مشکل نبود خدمات زیرساختی ضروری مواجه هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لنگرود در مجلس می گوید: ممکن است رسانه ملی در برخورد با سه قوه نقایصی داشته باشد اما کلیت عملکرد این رسانه مثبت است.lahoti

مهرداد بائوج لاهوتی  با اشاره به انتقادات اخیر رییس دولت از عملکرد صداوسیما، اظهار داشت: ممکن است مورد مشخصی باشد که قوه مجریه یا مقننه یا حتی قوه قضاییه از صداوسیما گلایه مند باشند و عملکرد آن را در آن مورد خاص مورد انتقاد بدانند اما در مجموع معتقدم عملکرد رسانه ملی درخصوص پوشش عملکرد سه قوه مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: برای مثال در مورد قوه مقننه، هر روز اخبار مهم مجلس از صداوسیما منعکس می شود، هفته یک روز هم برنامه خانه ملت را اختصاصا به مباحث مربوط به مجلس اختصاص می دهد. درباره دولت هم رسانه ملی تلاش می کند که عملکرد وزرا و رییس جمهور را به خوبی منعکس کند.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: در همین چند روز گذشته هر شب چند وزیر دولت به شبکه های تلویزیون می آیند، معاونان رییس جمهور هم به مثابه وزرا به رسانه ملی می آیند و عملکرد خود را تشریح می کنند اگر این همکاری با عملکرد دولت نیست پس چه باید تعبیر کرد؟

لاهوتی با بیان اینکه صداوسیما باید خود را مکلف به پوشش برنامه ها و عملکرد دولت بداند، خاطرنشان کرد: در مجموع معتقدم عملکرد صدا و سیما  در ارتباط با دولت مثبت بوده است هرچند ممکن است که مواردی هم وجود داشته باشد که مورد نقد باشد ولی باید کلیت را در نظر گرفت.

وی درخصوص برنامه های انتقادی تلویزیون نسبت به دولت و تمسخر برخی اعضای دولت، اظهار داشت: باید تحمل و سعه صدر خودمان در مقابل نقد را بالا ببریم. صداوسیما قرار نیست همیشه تعریف و تمجید کند. شمای خبرنگار که قرار نیست همیشه از من نماینده تعریف کنید، جایی که من دچار اشتباه می شوم و رفتار منفی داشته باشم باید آن را نقد کنید. اگر نقدهاغیرمنصفانه باشد ما هم آن را قبول نداریم. مواردی بوده است که اخبار قوه مقننه به درستی در رسانه ملی منعکس نشد و تذکر داده شد و صداوسیما هم تلاش کرد که خود را اصلاح کند. ولی در کلیت موضوع باید تحمل مان را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه ملی انعکاس مشکلات و آسیب هایی است که در کشور وجود دارد، افزود: ممکن است اتفاقات زیادی در کشور بیفتند که رییس جمهور یا منِ نماینده مجلس از آن مطلع نباشم، این وظیفه رسانه ملی است که از تریبون خود برای بیان این مشکلات اجتماعی و انعکاس آن به مسئولان بهره بگیرد. این را نباید عملکرد منفی رسانه ملی تعبیر کرد.

این نماینده مردم لنگرود با اشاره به اینکه صداوسیما باید نظرات متفاوت را در برنامه های خود اعمال کند، خاطرنشان کرد: همین برنامه مناظره که روزهای جمعه پخش می شود به خوبی گروه ها را کنار هم قرار می دهد، ممکن است ترکش این مناظره به قوه مقننه هم بخورد ولی اشکالی ندارد، قرار نیست هرکسی که آنجا رفته از قوه مقننه تعریف کند. این نقد و مناظره خیلی زیباست و باید به مردم اجازه داد خودشان قضاوت کنند.

بائوج لاهوتی درخصوص قیاس عملکرد رسانه ملی در ارتباط با دولت سابق و فعلی گفت: دولت آقای احمدی نژاد مسافرت های بیشتری داشتند، وزرای دولت سابق دائما در حال سفر بودند و رسانه ملی مکلف به پوشش سفرها بود. همین هفته دولت وزرای دولت بدون شک مسافرت هایی دارند مگر رسانه ملی می تواند آنها را منعکس نکند.

وی تاکید کرد: اصل نظام برای ما مهم است، برای ما احمدی نژاد و خاتمی و روحانی و حسن و حسین فرقی ندارد، اگر رسانه ملی بخواهد عملکرد دولت ها را به گونه ای وارونه جلوه دهد یعنی با نظام در حال مبارزه است. رسانه ای که خصوصی نیست و برای نظام است نمی تواند برعلیه نظام و دولت حرکت کند. ممکن است کاستی هایی وجود داشته باشد ولی نباید آن را معیار و پارچوب قضاوت کلیت عملکرد رسانه ملی قرار دهیم.

نماینده اصولگرای مجلس گفت: کاش در همین هفته دولت، رسانه ملی و دولت می نشستند و تصمیم می گرفتند عملکرد دولت چطور منعکس شود که زیباتر باشد و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد ولی وقتی این تعامل وجود ندارد رسانه ملی هم به شیوه خودش پیش می رود.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share