ناگفته های پور محمدی از دولت

شیرین ترین مزاح را زنگنه با وزرا می‌کند/پایبندی دولت به رای نمایندگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،برنامه شب آفتابی شبکه ۵ سیما به مناسبت هفته دولت میزبان حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری بود.

ما خودمان در زمینه حقوق بشر مدل مستقل داریم/امروز در دنیا حقوق انسانی و آزادی بیان لگد مال می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،برنامه شب آفتابی شبکه ۵ سیما به مناسبت هفته دولت میزبان حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری بود.pormohammadi

پورمحمدی در ابتدای اظهاراتش با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه سلام الله علیها به دوستداران اهل بیت و طهارت، گفت: افتخار می‌کنیم که کشور و سرزمین ما میزبان این بزرگوار و حضور حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا است.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص اینکه دور شدنش از قم در سال ۵۷، ۵۸ و رفتنش به مسجد سلیمان به عنوان دادستان برایش دشوار نبوده است، گفت: من خیلی به قم فارغ از اینکه موطنم هست علاقمند هستم ولی ما طلبه‌ها از همان ابتدای جوانی به هجرت، سفر و تبلیغ عادت می کنیم و کارمان است. من از سه، چهار سال قبل از انقلاب شروع به سفرهای تبلیغی کردم و یک سال قبل از پیروزی هم کمتر قم بودم و به شهرهای مختلف حتی خارج از کشور سفر کردم. بعد از پیروزی انقلاب هم از باب اقتضای حضور فعال در مسئولیت‌ها ابتدا به تهران آمدیم بعد از تهران چند ماهی زنجان بودم، دوباره به تهران برگشتم و بعد از آن به مسجد سلیمان رفتم.

اصولگرایی یک گفتمان و تفکر است

در ادامه برنامه وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال مجری برنامه که شما در برنامه قبلی ما گفته بودید «قبول ندارید روحانی اصلاح طلب است و تاکید کردید که آقای رییس جمهور به اعتدال بودن خودش اذعان دارد» حال شما «آقای روحانی را اصولگرای معنایی می دانید یا اصولگرای حزبی و جناحی»، اظهار داشت: اصولگرایی جنبه حزبی ندارد و یک گفتمان و تفکر است که طیف گسترده ای دارد. در این دایره احزاب، تشکل‌ها و جریاناتی هم حضور دارند، افرادی هم هستند که خارج از این دایره .

آقای روحانی از موسسین جامعه روحانیت هستند و نگفتند از این تشکل بیرون رفتند

پورمحمدی گفت: آقای روحانی از موسسین و عناصر فعال جامعه روحانیت مبارز بودند و الان هم نگفتند که از این تشکل بیرون رفتند. جامعه روحانیت مبارز هم از قبل از انقلاب در کانون تحرکات اصولگرایی بوده و هست.
عمده کابینه مشی اعتدالی دارند

وی درخصوص ترکیب وزرا اظهار داشت: آقای روحانی تاکید دارند که کابینه اعتدالی و با گرایش‌ها و نگاه‌های مختلف تشکیل دادند. از این رو کابینه با معنای رایج اصولگرا نیست و گرایشات مختلفی حضور دارند اما عمده دوستان کابینه مشی اعتدالی دارند چه گرایش سیاسی اصلاح طلبانه داشته باشند چه اصولگرایانه یا حتی گرایش های غیرجناحی و غیرشفاف.

راهکارهای دیگری هم به جای استیضاح وزیر علوم وجود داشت که هزینه کمتری داشته باشد

وزیر دادگستری با اشاره به حضورش در جلسه استیضاح فرجی دانا، گفت: من تلاشم را برای رای نیاوردن این استیضاح کردم چون اعتقاد داشتم انتقاداتی که نمایندگان دارند قابل بررسی، قابل حل و قابل تفاهم است. آقای وزیر فردی، متدین، فهیم و همراه می شناختم و موضوع قابل حل بود از این جهت به دوستان نماینده توصیه می کردم که الزاما با رای مثبت به استیضاح نیازی نیست به خواسته‌هایشان برسند و راهکارهای دیگری هم با هزینه کمتر وجود دارد.

دولت ملتزم و پایبند به رای و حق نمایندگان است

پورمحمدی تصریح کرد: بهرحال سلیقه نمایندگان این بود و حق شان هم هست. دولت هم دربرابر حق نمایندگان که برخواسته از مردمسالاری است ملتزم و پایبند هستیم.

خبرهای خوش وزیر دادگستری درباره الکترونیکی شدن نظام مالیاتی و گمرکی کشور

وزیر دادگستری در ادامه برنامه در خصوص دولت الکترونیک و موفقیت های دولت در این عرصه، گفت: خوب است در شب عید و هفته دولت از موفقیت بزرگی خبر بدهم، خوشحالیم که در ۱۱ ماهی که از عمر دولت گذشت گام های بلندی در راستای تحقق دولت الکترونیک برداشته شد و به دستاوردهای خوبی رسیدیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه نظام مالیاتی امسال در بحث اظهارنامه‌ها کلا الکترونیک شد، بالای ۹۹ درصد مودیان دیگر دستی و کتبی و کاغذی مطلبی را برای سازمان مالیاتی نفرستادند، همه ماشینی فرستادند و اعلام کردند که ما طبق قانون انقدر بدهکاریم و خود اظهاری کردند. طبق قانون ۳۰ تا ۴۰ درصد را باید خودشان بدهند که به حساب ریختند بقیه را هم قسط می کنند که طی سال پرداخت شود، این هم از طریق رایانه انجام شده است.

رییس دستگاه دادگستری دولت یازدهم گفت: اگر این کار نمی شد چند میلیون مودی مالیاتی باید دستی و حضوری مالیات را پرداخت می کردند، این یعنی هزینه پول و زمان زیادی را هدر دادن. اما امروز با الکترونیکی شدن به راحتی از منزل، شب یا روز و هر زمان که بخواهند امکان پرداخت مالیات برایشان فراهم شد و نزدیک به ۴۹ درصد هم به درآمدهای مالیاتی اضافه شده است.بنابراین دستاورد بزرگی است.

وی درخصوص دومین دستاورد تحقق دولت الکترونیک در دولت یازدهم گفت: یکی از مهمترین مسائل کشور واردات و صادارت یا همان نظام گمرگی است. گمرگ از مبادی اصلی اقتصاد کشور است اگر این سیستم گمرک سیستم ناسالمی باشد نبض اقتصاد بد می‌زند، لذا از مجاری فساد و بسیار حساس است .

وی با تاکید براینکه دیگر نمی شود به روش های سنتی و دستی گمرک را اداره کرد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷۰ مبادی ورودی و خروجی گمرک داریم که ۷، ۸تای آنها مهم هستند و بقیه جزئی هستند ولی اهمیت دارند. متاسفانه یکی از موضوعات مهم ورود و خروج کالا به صورت غیرمجاز از همین مبادی رسمی است که از طریق زیرمیزی یا رومیزی یا رشوه دادن صورت می گیرد.

با الکترونیکی شدن سیستم گمرکی کشور، ۷۳ درصد درآمدهای گمرکی افزایش یافته است

وزیر دادگستری گفت: این امر باعث کاهش درآمدهای گمرکی و هم طولانی شدن زمان ترخیص و معیوب بودن جنس ها و خلاف اظهار نامه شده بود، مهمتر از همه اینکه تولید کشور هم زمین می خورد. کاری از چند سال گذشته شروع شده بود و یک گروه مطالعاتی از سال ها قبل در دانشگاه تهران فعال شده بودند و با گمرک قرارداد بسته بودند که بر روی این موضوع کار کنند. زمانی که من در سازمان بازرسی بودم به اینها کمک می کردم چون تحت فشار بودند و مدیران و کارمندان سنتی اینها را نمی پسندیدند و اینها را پس میزدند، ما به اینها کمک کردیم که این مشکلات رفع شود.

پورمحمدی ادامه داد: دولت که عوض شد دوستانی که آمدند هم رای و هم عقیده بودند و همه دست به دست همه دادیم و آن سیستم به سرعت سوار شد و امروز ۶ گمرک مهم کشور تحت نظارت الکترونیک کامل هستند و از مانیفست، اظهارنامه تا ورودی کالاو … همه الکترونیک شده است.
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: خبر بزرگ در هفته دولت این است که امروز زمان ترخیص به یک چهارم زمان، کاهش پیدا کرده است. آمار نشان می دهد که ترخیص کننده‌ها امروز از این شرایط رضایت دارند و ۷۲، ۷۳ درصد درآمدهای گمرکی بالا رفته است، تمامی پنهان کاری‌ها، اظهارنامه های خلاف و بالا پایین شدن ها و اشتباهات در محاسبه در سیستم الکترونیک کاهش یافته است. لذا گام هایی که برداشته شده کاملا مطمئن، فنی و دقیق است.

در ادامه برنامه «شب آفتابی» فیلمی از وزیر دادگستری در محیط کارش نمایش داده شد. پورمحمدی در این بخش در پاسخ به سوالی درباره اینکه «خاطره شیرینی از حواشی هیئت دولت بگویید» گفت: آن زمان که بحث فوتبال و یوز ایرانی از سوی خانم ابتکار مطرح شده بود، مزاح و تکه‌کلام‌های بسیاری در میان اعضای هیئت دولت ساخته شد. بحث یوز که مطرح می‌شد، خانم ابتکار به عنوان نماد یوز، پلنگ و شیر هم مطرح می‌شد و ایشان همواره به عنوان نماد دفاع از محیط زیست شناخته می‌شوند.

وی در ادامه خاطرات خود، به ذکر خاطره‌ای از محمدعلی نجفی، رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: کنار میز هیئت دولت میزی هست که روی آن بیسکوئیت، چای، شکلات، نسکافه و امثالهم وجود دارد. کنار دست من آقای نجفی می‌نشست که رئیس سازمان گردشگری بود. همیشه می‌گفت من مسئول گردشگری، توریست و پذیرایی از آنها هستم. باید تمرین بکنم، بنابراین از تو پذیرایی می‌کنم. ایشان که استعفا دادند به آقای سلطانی‌فر گفتم همسایه ما تمرین مهمانداری می‌کرد، شما هم ادامه ‌دهید.

طیب نیا و علوی شوخ طبع هستند/رییس جمهور هم گاهی مزاح می‌کنند

پورمحمدی در ادامه این بخش از برنامه درباره شوخ‌طبع‌ترین عضو هیئت دولت گفت: دوستان متعددی هستند. آقای علوی، وزیر اقتصاد، طبع شوخ و خوبی دارند. آقای زنگنه هم هستند ایشان عادت دارند در جلسات هیئت دولت راه می‌رود. رسمش از قدیم این بوده و برای خودش ثبت کرده است. افراد را زیر نظر دارد و گاهی تکه می‌اندازد. تکه‌هایی شیرین در فضای خشک دولت، ناگهان آقای زنگنه تیر شیرین و نمکینی به سمت او پرتاب می‌کند و فضای جلسه را متحول می‌سازد. البته باید بگویم که رئیس جمهور هم در بعضی مواقع مزاح می‌کنند.

زنگنه عادت دارد در جلسات هیئت دولت راه می رود
در ادامه، پخش زنده برنامه «شب آفتابی»، پورمحمدی در پاسخ به سوال مجری که «واقعا آقای زنگنه در جلسه راه می‌روند؟» گفت: جلسه هیئت دولت ۴ ساعت است. جلسه سنگینی است. دوستان دیگر هم هرازگاهی راه می‌روند. جلسه دولت آزاد است. اما آقای زنگنه عمدتا تردد دارد و سر جای خودش نمی‌نشیند.

زنگنه همراه مسلط و سابقه دار دولت است و تبحرش بسیار بالاست
وی ادامه داد: ایشان قانون را خوب بلدند و تسلط خوبی به آئین نامه‌‌ها دارند. یار و همراه مسلط و تکنیکی دولت است. سابقه‌دار و پیرمرد دولت ست. تبحرش بسیار بالاست.

باید پرونده کرسنت را از حوزه سیاسی خارج کنیم، بگومگوهای سیاسی به آن ضربه می‌زند

پورمحمدی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره داستان کرسنت و دخالت وزارت دادگستری در آن گفت: دادگستری در آن دخالتی ندارد. وقتی پرونده شمه قضایی پیدا می‌کند و به نهادهای بین‌المللی وارد می‌شود، ما هم درگیر می‌شویم. داستان کرسنت پیچیده است و مسائل فنی بسیار دارد. باید این موضوع را از حوزه سیاسی خارج کنیم. متاسفانه با بگو مگوهای سیاسی به آن ضرر می‌زنیم. اگر در این مبحث توجه کمی شده، باید هوای هم را داشته باشیم تا منافع ملی از بین نرود.

وی ادامه دارد: در دیوان بین‌المللی گام اولیه که تعیین حق طرفین است بررسی می‌شود. عدد، مبلغ و شرایط محکومیت مشخص نیست. در نهایت کار حقوقی سنگینی باید انجام دهیم.

بابک زنجانی همکاری نمی کند
مجری برنامه «شب آفتابی» در ادامه با اشاره به بحث بابک زنجانی از پورمحمدی خواست تا درباره صحبت‌هایش درباره اینکه «نسبت به بازپسگیری پول‌های بابک زنجانی خوش‌بین نیستم» توضیح دهد، وزیر دادگستری در این باره گفت: مبلغ پول‌های دادگستری در داخل کشور مشخص است. در خوشبینانه‌ترین حالت ۳ هزار میلیارد پول در داخل کشور دارد که با توجه به بدهی ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد او، حداقل ۵ هزار میلیارد پول کسر است. خود بابک زنجانی همکاری نمی‌کند تا این مشکل حل شود. عده‌ای از خارج کشور می‌آیند و می‌گویند ما بدهی او را می‌دهیم. من به این صحبت‌ها خوشبین نیستم.

برخی می گویند زنجانی را آزاد کنید تا ما بدهی اش را بپردازیم
وی درباره این افراد توضیح داد: بعضی می‌گویند آزادش کنید تا ما بدهی‌هایش را بدهیم. فعال اقتصادی‌اند، بنگاه اقتصادی دارند و جا و مکان مشخص دارند. منتها پرونده بسیار پیچیده است و باید حواسمان جمع باشد تا رودست نخوریم. شاید کسی نقشه دیگری داشته باشد. قصه پرپیچ و خمی است. کم، کوچک و تعارف‌بردار نیست.

پورمحمدی تصریح کرد: ما نمی‌دانیم آن افراد صادق‌اند یا نه. حرف اولیه است. هدف‌ها و توان‌ها معلوم نیست. اینجا محل خوبی برای مطرح کردن این مسائل نیست. کمیته بازرسی، کمیته فنی، کمیته بانکی و مجموعه متعددی از کمیته‌های مختلف در این رابطه کار می‌کنند. رایزنی می‌کنند تا حقوق ملت را برگرداند.

وزیر دادگستری در ادامه صحبت‌هایش به مبحث دولت الکترونیک که توضیحاتی در ابتدای برنامه درباره آن داده بود برگشت و گفت: بحث دولت الکترونیک، بحث مهمی است. من از یک طرف رئیس کمیته ملی مبارزه با فساد هستم. رگه‌های بسترساز فساد را رصد می‌کنم. سعی می‌کنم زمینه‌های فساد را کم کنم. از راهکارهایی که وجود دارد، حمایت می‌کنم.

راه حل مبارزه با فساد دولت الکترونیک است

وی با اشاره به اینکه ۹ ماه پیش در این برنامه حاضرشده و راه‌حل مبارزه با مجاری فساد در نظام اداری را دولت الکترونیک مطرح کرده است، تصریح کرد: همانطور که توضیح دادم در این رابطه پیشرفت داشتیم. من عضو شورای عالی دولت الکترونیک هستم. اطلاعاتم در این جهت بد نیست، در حوزه ستادی درگیرم، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی را برعهده دارم اما اجرای مستقیم توسط بنده نیست.

وی ادامه داد: کارهای خوبی در فضای دولت الکترونیک شده و اگر همین آهنگ را با همین سرعت حفظ کنیم تحولات خوبی در چند سال آینده شاهد خواهیم بود.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه املاک نیز ثبت الکترونیکی می‌شوند گفت: بخش بزرگی از املاک در دولت الکترونیکی ثبت شده‌اند. متاسفانه اطلاع‌رسانی ما کم است. برخی با بدبینی نگاه می‌کنند. دستاورد و توانمندی در کشور ما وجود دارد اما نمی‌بینند. اگر فرصت باشد توضیحات بیشتری خواهم داد.

روایت وزیر دادگشتری از ماجرای رانت ۶۵۰ میلیون یورویی

وزیر دادگستری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح شده پیرامون «رانت ۶۵۰ میلیون یورویی» که برای نخستین بار از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد، گفت: پیشتر هم در این باره در مصاحبه ای توضیح داده بودم، تعبیر «رانت» از این موضوع هم غلط و هم ناروا است، رانت یعنی چه؟ یعنی دولت به یک نفر ۶۵۰ میلیون یورو امتیاز داده است؟ این موضوع عجبیبی است و عجیب‌تر آنکه برخی این رقم را به تومان تبدیل کرده و عدد ۳ هزار میلیارد تومان را محاسبه کردند تا بگویند در زمان آن دولت ۳ هزار میلیارد تومان فساد مالی بود در این دولت هم این اتفاق افتاده است.

وی در ادامه افزود: من برای این موضوع از تعبیر «مشابه سازی» استفاده کردم و گفتم که یک عده در کشور راه افتاده‌اند و در حال مشابه سازی هستند و میگویند بله اگر آن دولت این کارها را انجام داده است، این دولت نیز این فسادها را داشته است؛ که این اقدام بسیار زشت و نارواست.

وی در توضیح ماهیت این موضوع، گفت: داستان این است که زمانی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد دید که کمبود بسیاری در زمینه مواد غذایی دام و طیور در نهادهای کشاورزی وجود دارد و انبارها خالی است که موضوعی نگران کننده در این زمینه بود. ما به ذرت و سویا احتیاج داشتیم و از میان تنها چند وارد کننده ای که در این کشور در این زمینه داشتیم خواستیم که واردات در زمینه مواد غذایی طیور صورت بگیرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه یکی از واردکنندگان برای انجام واردات در این زمینه ابراز آمادگی کردند و خریداری و حمل آن از طریق کشتی انجام گرفت، افزود: بانک مرکزی به سرعت با یکی از بانک‌های خصوصی قرارداد بستند و به این فرد واردکننده نیز تضمین داده شد که ارز مورد نیاز برای خریداری تهیه خواهد شد و شما این مواد را خریداری و وارد کنید.

وی تصریح کرد: بنابراین دولت نه پولی داد و نه خریدی انجام شد بلکه کار به بخش خصوصی واگذار شد و مواد با کیفیت خوب و با ارز مناسب خریداری و وارد شد.

وی همچنین گفت: کاری که دولت در این زمینه انجام داد این بود که دستور تخلیه کشتی حامل این مواد را صادر کرد تا مواد سریعا وارد و به انبارها منتقل شود، اقدامی که با آن منجر شد که حتی دیوان محاسبات هم با انتشار گزارشی اعلام کند که قیمت این مواد در کشور پایین آمده و ما عملا قیمت فروارده‌های دامی و گوشی را کنترل کنیم و در نهایت قیمت پروتیئن در کشور بالا نرود.

حجت الاسلام پورمحمدی در این باره افزود: فرق قضیه در این است که کشتی‌ها باید ۲۰ روز تا یک ماه در نوبت تخلیه می‌مانند و حدود ۲ تا ۳ میلیون دلار بابت تخلیه می‌دادند و ما برای اینکه انبارها پر شود و اطمینان خاطر در کشور ایجاد شود و قیمت پروتئین بالا نرود خواستار تخلیه زودهنگام کشتی ها شدیم و این منجر به آن شد که این فرد وارد کننده چند میلیون دلار ندهد؛ این میشود رانت ۶۵۰ میلیون یورویی؟ و ضربدر کردن آن در ۴ هزار تومن و درآوردن رقم ۳ هزار میلیاردتومن؟

وی افزود: این بازی با اعداد و تعابیر است و ما این استدلال‌ها و این نسبت‌های ناروا دوست نداریم و معتقدم این رقابت‌های تجاری است و سیاستمداران نباید گول آن را بخورند و باید زیرک‌تر باشند.

اگر عکاس بودم از معماری شهر تهران عکس می گرفتم

در ادامه برنامه زنده شب آفتابی میان برنامه ای پخش شد که در آن مجری از وزیر دادگستری این سوال را پرسید که« اگر عکاس بودید چه سوژه ای را برای عکاسی انتخاب می‌کردید؟» وی در پاسخ به این سوال گفت: چند عکس از معماری شهر تهران می گرفتم و میگفتم ای مردم ما صاحب تمدن، فرهنگ و معماری فاخر هستیم، صاحب فلسفه معماری هستیم اما نه مردم و نه ما مسئولین رعایت نمی‌کنیم. وقتی به تهران نگاه می‌کنم میبینم که این شهر نه ضابطه دارد و نه فلسفه، نه هارمونی روشنی دارد و نه ارتباطات مشخصی؛ برج کجاست؟ باغ کجاست؟ باغ شهر کجا؟ مشکلات خدمات عمومی، ترکیب فضای سبز و کار . حجم جمعیت هم وجود دارد؛ این نقد عکاسی منه.

آقا مجتبی تهرانی استادی خودساخته و بسیار خداترس بودند

مجری در ادامه از وزیر دادگستری خواست که تعبیر خود را در قبال نام‌هایی که برده می‌شود بگوید و حجت الاسلام و مسلمین پورمحمدی در پاسخ به برده شدن نام «آیت الله آقا مجتبی تهرانی» گفت: استاد خودساخته و جدی و بسیار خدا ترس.

وی درباره آیت الله هاشمی شاهرودی، گفتند: انسان باهوش و دانشمند هستند که از جهت مراتب علمی دارای درجات بالایی هستند.

وقتی مجری نام «امام موسی صدر» را برد، وزیر پاسخ داد: زمانی که بچه بودم ایشان را برای اولین بار دیدم، هنوز آن وقار و شکوه از ایشان در ذهنم متجلی است.

امیدوارم روحانی دوران باشکوه و پراز موفقیت را طی کند

وزیر دادگستری در واکنش به نام «حسن روحانی» نیز گفت: امیدوارم دوران باشکوه و پر از موفقیت را طی کنند.

وی درباره استاد «عزت الله انتظامی» و «محمود فرشچیان» نیز بیان داشتند: استاد انتظامی یک هنرمند مردمی با شخصیت هستند، و استاد «محمود فرشچیان» هم یعنی هنر در خدمت آرمان ها.

زیباکلام زیاد حرف می زند، بعضا هم حرف های خوبی بیان می کند

وی درباره صادق زیبا کلام اظهار کرد: زیاد حرف میزند بعضا هم حرف‌های خوبی بیان می کنند.

وزیر دادگستری در در پاسخ به شنیدن اسم «پرسپولیس» نیز گفت: وضع فوتبال ما خوب نیست. پاسخ وی که با خنده خود و مجری برنامه همراه بود این واکنش را از سوی مجری میان برنامه شب افتابی داشت: چون تیم شما وضع خوبی ندارد این را گفتید؟

علی پروین خود را به عنوان یک شخصیت ورزشی حفظ کرده است

پورمحمدی گفت: طرفداری از تیم ها یک پیوندعاطفی جدی است، آدم ها از شکست ناراحت می شوند و از پیروزی خوشحال، ولی اینطور نیست که تیم ها را رها کنند. وی همچنین پس از شنیدن نامه «علی پروین» گفت:خود را به عنوان یک شخصیت ورزشی حفظ کرده است.

در ادامه این برنامه، مجری برنامه با اشاره به پرونده روغن پالم و اینکه وزیر بهداشت اعلام کرده که دیگر اسامی متخلفین را اعلام نخواهد کرد، از وزیر دادگستری خواست که به دلیل صراحت لهجه و به دلیل انتظار مردم اسمی مقصران را اعلام کند، که وزیر دادگستری گفت: روند باید قانونی باشد، باید تخلف فردی بر اساس قانون اثبات شود و بقیه کار در اختیار دادگاه است و اسامی را اعلام می کند؛ مهم این است که در دولت، وزارت بهداشت جلوی توزیع و تولید این محصولات را بگیرد، مهم این است هرکس که تخلف کند دولت به دادگاه معرفی کند.

فضاسازی ها علیه ایران در صحنه بین المللی متوقف شده است

وزیر دادگستری در سخن آخر گفت: خیلی خوشحالیم که فضای بسیار آرام و مطمئنی در کشور حاکم است و مناسباتی بین المللی ما هم در وضع قابل قبول و قابل دفاعی در حال پیشروی است و فضاسازی که پیشتر علیه ملت و کشور ایران از سوی استکبار و جریان صهیونیستی و ارتجاعی منطقه برای تحقیر ملت ایران به وجود آمده بود اکنون متوقف شده است و گام هایی به عقب برداشته است.

مقام معظم رهبری نیز امروز در ملاقات با هیئت دولت عنوان داشتند که دولت در کنترل نرخ ارز، کنترل تورم، سلامت و ایجاد آرامش موفق بوده است و از نظر من نیز کارهای خوبی انجام شده و کارهای بسیاری باید انجام شود.در بخش های مختلف همکاری خوبی میان قوا بوده است و امیدواریم دستاوردهای آن را مردم ببیند./نامه نیوز

Share