شهردار فومن در جلسه شورای شهر خبرداد

شکایت از بخشدار سابق مرکزی،رییس اداره برق و شهردار ماکلوان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار فومن گفت:حریم شهر طبق ماده ۹۹ قانون شهرداریها در مالکیت شهرداری است ولی مجوز ساخت دانشگاه آزاد را بخشداری مرکزی صادر نموده است که از بخشدار وقت شکایت کرده ام.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اسلامی شهر فومن با حضور شهردار فومن برگزار شد.
در ابتدا شاهین علیزاده شاد فومنی رییس شورای اسلامی شهر فومن ابتدا با تبریک بمناسبت روز پزشک و بازگشت آزادگان به میهن و هفته foomanدولت حضور اعضا را مغتنم شمرد و از اصحاب رسانه بابت حضور بموقع و مستمر درجلسه تشکر نمود. وی سخنان خودرا در محور پیگیری پروژه های شهر آغاز نمود و عنوان کرد که اکثریت مردم از طرح های اجرا شده توسط شهرداری ابراز خوشحالی و امیدواری دارند. علیزاده همچنین از افتتاح پارک کودک و چمن مصنوعی شهرک امام خمینی ره در آینده ای نزدیک خبر داد.
در ادامه از شهردار درخواست نمود تا به آتش نشان باقری که در حریق گذشته دچار مصدومیت شده است جهت رفع مشکلات آن کارمند کمک شود.از بین بردن سگ های ولگرد و سامان دادن و رسیدگی به پرسنل خدماتی شهرداری و بازار روز سردارجنگل نیز دیگر خواسته هایی بود که ریس جلسه در حضور شهردار عنوان نمود.
شاهین علیزاده از اعضا بابت پیگیری هایشان بابت تخصیص زمین از سوی مسکن و شهرسازی به شهرداری تقدیر و تشکر نمود و این کار را برای شهرداری بسیار ارزشمند خواند.
علی ولیزاده نیز به مشکلات مدنظر پرداخت که جمع آوری سد معابر و لکه گیری کوچه و خیابان ها و ساماندهی تاکسی بیسیم فومن از آن جمله موارد مطرح شده از سوی این عضو شورا بود.
زهرا نظری هم در اول سخنان خود از شهردار خواست که بیش از پیش با اعضای شورا تعامل داشته باشد. وی مواردی همچون افزایش فضاهای سبز شهری و تخصیص امکانات رفاهی بیشتر برای گردشگران و جمع آوری دیوار نویسان که مخل زیبایی فضای شهری و انجام وظیفه کانون های تبلیغاتی هستند راخاطر نشان کرد و لازم دانست که در تابلوهای هشداری و راهنمایی شهر به دلیل ورود گردشگران خارجی از خط لاتین نیز استفاده شود. نظری از شهردار بابت قطع درختان توسط اداره برق نیز توضیح خواست.
سید نورالدین نعمتی دیگر عضو شورا نیز کمبود امکانات رفاهی برای گردشگران و مزاحمت بازدیدکنندگان از پارک برای همسایگان در ساعات آخر شب و نداشتن پرسنل مدیر و نبود غسال و غساله در شهر را عنوان نمود و همچنین از طرح های اجرا شده توسط شهردار تقدیر کرد. وی همچنین در بحث عوارض خودروها از سوی شهرداری ماکلوان صحبت هایی را مطرح نمود که آنان با بعضی از روابط در حق شهرداری فومن اجحاف می کنند که خواستار پیگیری شهردار فومن شد.
آقای شهردار یا سدمعبر را جمع کنید یا واحد سدمعبر شهرداری را جمع کنید
وی خطاب به شهردار گفت: در مورد سدمعبر مغازه داران چندین بار تذکر داده ایم اما حل نشده است ، برخی از مغازه داران میز خود را بیرون می گذارند و اصلا در خیابان صندلی می گذارند و می نشینند ؛ نعمتی افزود: ساکنان بازار روز سه شنبه و خیابان کاشانی ناراضی هستند و می گویند اگر روزی خدایی نکرده آتش سوزی رخ دهد هیچ ماشینی نمی تواند منطقه را امدادرسانی نماید ؛ وی افزود: در تمام شهرها دست فروشان در حاشیه شهر می نشینند اما در فومن اینگونه نیست ؛ دست فروشان وانت خود را در کنار خیابان ها پارک می کنند و پیاده روها را نیز اشغال می کنند ؛آقای شهردار یا سدمعبر را جمع کنید یا واحد سدمعبر شهرداری را جمع کنید تا ما نیز به مردم بگوییم که واحد سدمعبر در شهرداری نداریم اصلا ماموران سدمعبر چرا حقوق می گیرند وقتی که کاری انجام نمی دهند. نعمتی گفت: در اقدام اولیه سدمعبر مغازه داران جمع آوری شود. وی با اشاره به ملک تنهایی در خیابان امام گفت: چرا عوارض آن در یافت نمی شود و چرا واحدهای حقوقی و امورمالی پیگیری نمی کنند. وی در پایان خواستار شد که سطل های زباله در سطح شهر بیشتر شود.
شورا هیچگونه جهت گیری خاصی در مقابل شهردار ندارد
سیدسینا میری نرگسی هم خواستار افزایش فضاهای سبز شهری و رسیدگی به محله های قدیمی و مشکلات مردم آن مناطق شد. ضمنا همچنین تقاضای ساماندهی دیوارهای شهری که در نمای شهر نقش دارند را بیان کرد و گفت جمع آوری زباله های شهر باید به درستی انجام شود تا در زمان حمل مشکلات خاصی را برای شهروندان و فضای شهر ایجاد نکند.
علیرضا علیدوست نایب رییس شورا به برخورد کردن قانونی با کاستی ها و اجرای درست طرح های شهرداری پرداخت. وی همچنین مانند اعضای دیگر برخورد سریع و جدی ولی درست را از شهردار نسبت به سد معابر شهر خواستار شد. وی همچنین از شهردار فومن گله نمود که یکی از همکاران دفترخانه دار من امروز مراجعه نموده بود که با وجود سفارش کارش به کندی پیش رفته است… و گویا اینکه در شهرداری کسی به شورا توجه نمی کند.
مختار ابراهیمی ابتدا با بی طرف خواندن شورا به شهردار یادآورشد که شورا هیچگونه جهت گیری خاصی در مقابل شهردار ندارد و اگر تعدادی از اعضا رای اعتماد نداده اند مبنی بر عدم تایید و همکاری آنان نیست و خواستار دوستی بیشتر در بین شورا و شهردار شد. ابراهیمی ادامه داد به معضلاتی که شهروندان در دیدار های حضوری بیان می کنند باید رسیدگی شود تا دلخوری به وجود نیاید. ابراهیمی همچنین به صحبت ادامه داد و پیرو جلسات گذشته رسیدگی به تبلیغات محیطی و مسائل آنرا مهم دانست و گفت هرچه سریع تر باید این موضوع پیش آمده ساماندهی شود.وی همچنین تاکید داشت که تبلیغات محیطی باید قانونی و ضابطه مند پیش رود و برنامه های شهری نیز صریحا به مردم اطلاع رسانی شود. وی همچنین از شهردار خواست که عوارض اتومبیلی که به شهرهای دیگر توسط خدمات مشترکین واریز می شود را پیگیری کند.
پس از ۸۰ سال واحدهای شهرداری با وظایف خود آشنایی ندارند
پس از سخنان اعضا شورای اسلامی شهر ، شهردار به پاسخ و ارائه گزارش درپیرامون بحث های گفته شده پرداخت:هوشنگ عباسقلیزاده شهردار فومن گفت: هفته دولت هم دولت مردان تلاش زیادی دارند و ان شاء الله مشکلات مملکت حل می شود و دولت آقای روحانی امیدی را در دل ملت ایجاد نموده است.
وی گفت: مشکلاتی از گذشته باقی است و پس از ۸۰ سال واحدهای شهرداری با وظایف خود آشنایی ندارند و ما نتوانسته ایم آن ها را تببین نماییم. حتی در عرصه کارگری هم با چنین مشکلی روبرو هستیم ما باید سازمانی خود را ترمیم نماییم سپس به امور شهر برسیم و آقایان در یک پروسه ۲۰ ساله این مسئله را عادت کرده اند. این شهرداری همان شهرداری است که برای پرداخت حقوق زمین می فروخت و پول سی ان جی را کامل در شهرداری هزینه کرد این شهرداری همان شهرداری است که ۶ سال قبل آخرین آسفالتش بوده است و همش هم دنبال پروژه های دولتی بود.
حل مشکلات زمان بر است
هوشنگ عباسقلی زاده گفت: برای ایجاد ارتباط با مردم نیاز به پرسنل متخصص وکارآمد می باشد که بحمدالله پرسنل ما پس از صحبت هایی که با آنها شده است در حال وقف دادن خود با شرایط جدید هستند.
وی افزود شهرداری که حقوق کارمندانش را از فروختن زمین می داد و شهرداری که بسیار کارهای انجام نشده را در دستور کارخود داشت جمع کردنش کمی سخت و زمان بر است که اکنون شرایط رو به بهبود است.
وی خاطر نشان کرد که کارهای پیمانکاری سخت و هزینه بر هستند و شهرداری هم توان محدودی دارد ولی بازهم با این حال پروژه ها را رو به جلو پیش می بریم. وی همچنین در سخنان خود عنوان نمود که یکی از مشکلات آبگرفتگی در خیابان مولوی پل عابر پیاده آن می باشد که به زودی برطرف خواهد شد.
وی همچنین از هماهنگی با میراث فرهنگی برای جابجایی پل خشتی خبر داد و گفت ان شالله که آن مشکل هم به زودی حل خواهد شد.
ساخت زمین چمن مصنوعی و رفع معضل آب گرفتگی
شهردار فومن همه طرح ها و برنامه های شورا را محترم شمرد و گفت که همگی این ها در دستور کار شهرداری قرار داده شده است و با الویت بندی در دست اقدام و اجرا قرار می گیرد. وی همچنین از ساماندهی به پیاده رو ها و ایجاد فضای امن برای رفت و آمد شهروندان گفت و انجام سنگ فرش خیابان انتظام را یکی از نمونه های آن دانست. عباسقلی زاده از وضعیت باکس های ترانس برق و سیم کشی آن ها را در سطح بدی دانست و تصریح کرد که این گونه رها شدن سیم ها باعث بوجود آمدن خطرات جبران ناپذیر برای شهروندان خواهد شد. از دیگر طرح های که وی یادآور شد اصلاح قوس های پیاده رو ها، جدول کشی خیابان علامه طباطبایی ، آسفالت شهری، پارک شماره ۲ کودک و چمن مصنوعی در شهرک امام خمینی (ره) باوجود کم بود منابع مالی بود. عباسقلی زاده زمین چمن مصنوعی را در مرحله زیر سازی و نصب موکت بیان کرد که پس از آن به ساخت ساختمان رختکن اقدام خواهند کرد. وی تصریح کرد که از ۶۰۰۰ متر زمین درنظر گرفته شده ما ۲۰۰۰ متر را برای زمین فوتبال و ۴۰۰۰متر آن را برای ساخت بوستان و پارک جنگلی در نظرگرفته ایم. همچنین از مساعدت ۶۰۰میلیونی استانداری برای رفع مشکل ابگرفتگی و ساخت cng شماره ۲ فومن در منطقه دخانیات فومن ، خرید یک خودرو زباله پرس کن و یک دستگاه ماشین آتش نشان پیشرو خبر داد.
تا جایی که بتوانیم حق مان را پس خواهیم گرفت/شکایت از بخشدار سابق مرکزی فومن
شهردار فومن انجام و به ثمر رسیدن این برنامه ها را برای شهر مفید و سودمند دانست و گفت که از عدم انجام طرح هایش درمورد پارک فومن ناراحت است.
وی درمورد قطع همکاری با پورعلی و نداشتن باغبان هم اینگونه پاسخ داد که آقای پورعلی نتوانسته اند در مدت طولانی که در شهرداری بوده اند حتی یک باغبان را آموزش دهند تا بتواند در فضای سبز شهری مسمرثمر باشد و کوتاهی هایی بسیاری وجود داشت که ما مجبور به قطع همکاری و انتقال آن شدیم.
عباسقلی زاده همچنین از پیگیری سازمان بازرسی کشور برای حقوق شهرداریها در خصوص تضییع حق آنها توسط دهیاری های در حریم شهر خبر داد و گفت که تا جایی که بتوانیم حق مان را پس خواهیم گرفت.
وی در این زمینه گفت حریم شهر طبق ماده ۹۹ قانون شهرداریها در مالکیت شهرداری است ولی مجوز ساخت دانشگاه آزاد را بخشداری مرکزی صادر نموده است که از بخشدار وقت شکایت کرده ام. شهردار فومن خاطر نشان کرد ما باید جایگاه شهردار و شهرداری را در شهر ثابت و مدون کنیم ، ما درحال حاضر این جو متشنج را تحمل می کنیم تا شهرداران پس از ما بتوانند راحت تر به کار خود در شهر فومن ادامه دهند.
وی از مذاکره با ناصر عاشوری خبر داد و گفت: به  نماینده محترم مجلس گفته ام که یک جاهایی باید برای دفاع از شهرداری و شورا فریاد بزنند.
شکایت از رییس اداره برق فومن و شهردار ماکلوان
شهردار بیان کرد که قطع درختان توسط اداره برق بی اجازه و خلاف بوده است ولی با میانجی گری دستگاه قضایی شهر این موضوع حل شده است ولی به هیچ کس دیگر اجازه چنین کاری نخواهیم داد و این ها همه از اموال شهرداری هستند ، و همانند شهرهای دیگر می خواهیم ارتفاع درختان شهر را به ۴متر کاهش دهیم. بنابراین در این مورد از رییس اداره برق شهرستان فومن شکایت نموده ام.
شهردار فومن در خصوص دریافت عوارض خودرو توسط شهرداری ماکلوان گفت : شهرداری ماکلوان کار خلاف انجام می دهد که از شهردار ماکلوان شکایت نموده ام و موضوع را نیز با استانداری و مدیرکل امور شهری استانداری گیلان در میان گذاشته ام و مکاتباتی را نیز در این زمینه انجام داده ام . وی در پایان از شورا و همچنین حضور خبرنگاران در جلسه شورا تشکر نمود.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در پایان رییس شورا از مهندس موسوی رهپیما خیر بزرگوار و موسس دانشکده فنی فومن به جهت اهدا یک دستگاه وانت نیسان به شهرداری فومن تشکر نمود و در خصوص کمک به تیم باشگاه امین فومن اظهاراتی بیان داشت و همچنین به شهردار متذکر شد که تکلیف تابلوهای تبلیغاتی شهر را توسط واحد حقوقی شهرداری روشن نماید .

Share