گفتگوي اختصاصي نماينده ي مردم رشت با ديارميرزا

برایم ثقیل است که از مردم بخواهم بار دیگر به من رای دهند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن تامینی گفت: دیگر نمی توانم در دوره های بعدی باز به مردم قول و وعده بدهم و باید فرصتی ایجاد شود که به تعهدات داده شده عمل کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی صبح امروز میهمان تحریریه ی دیارمیرزا بود.انچه در ذیل می آید بخش اجمالی گفتگوی خبرنگاران دیارمیرزا با ایشان می باشد.مشروح این گفتگو طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

استیضاح حق شورا است/باید دید شهردار پاسخگوتر است یا شورای اسلامی شهر !

tamini (1)نماینده مردم رشت درخصوص بحث استیضاح شهردار رشت و حواشی پیش آمده در این خصوص گفت:استیضاح حق شورا است و هر زمان تشخیص بدهد می تواند از این حق خود بهره گیرد منتها باید به این نکته توجه نمود که در مقام پاسخگویی شهردار پاسخگوتر است یا شورای اسلامی شهر !
آنچه که مردم می بییند این است که در شهر کارها بخوبی پیش نمی رود و میزان نارضایتی در حوزه های مختلف خدمات شهری ,عمرانی و ساخت و ساز بالاست و اگر شورای شهر رشت تشخیص داده است شهردار رشت مقصر به وجود آمدن این مشکلات است طبیعی است که می تواند از حق خود استفاده نماید.
حق رشت این نیست که همواره درجا بزند
وی در ادامه افزود:زمان زیادی گذشته و حق رشت این نیست که همواره درجا بزند.هم اکنون افراد متخصص زیادی در شورا هستند اما درست نیست که یکدیگر را مقصر بدانیم و مشکلات را گردن یکدیگر بندازیم و باید در این زمینه فکری کرد.
اگر دست روی دست بگذاریم می بینیم که زمان گذشته و مردم قضاوت دیگری در مورد ما خواهند کرد و این موضوع نه به نفع شورای شهر رشت است نه شهر رشت و نه حتی نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی.

اعضای شورا نتوانسته اند از ظرفیت نمایندگان رشت بهره گیرند
tamini (2)گله ای که از شورای اسلامی کلانشهر رشت در دوره ی سوم و همچنین شورای فعلی دارم این است که از ظرفیت نمایندگان نتوانسته اند به اندازه ی کافی بهره گیرند.نمایندگان مجلس از پتانسیل بالای برخوردارند و وقتی به راحتی با نمایندگان مجلس شما قادر خواهید بود مشکلات خود را با وزرا در میان بگذارید حال چگونه است که از این پتانسیل بالا بهره نمی گیرید؟!چرا تاکنون جلسات تخصصی با نمایندگان مجلس برگزار نکرده اید و برای حل مشکلات شهرتقسیم کار صورت نداده اید؟!متاسفانه تاکنون یک جلسه با اعضای شورا برگزار شده که آن هم به هشت الی نه ماه پیش بر می گردد و در آن جلسه تصمیم گیری شد که برگزاری چنین جلساتی تداوم داشته باشد اما متاسفانه هیچ گاه چنین نشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی موضوع عدم برگزاری نشست با نمایندگان را تنها یکی از مشکلات دانست گفت:ده ها مشکل دیگر وجود دارد.برای مثال در نشست گیلانیان مقیم تهران به شورای شهر رشت گفته شده بود که شما بیایید با سرمایه گذاران حاضر در این جلسه ارتباط برقرار کنید.حتی خود من به یکی از سرمایه گذاران حاضر در نشست گفتم شما چرا بجای سرمایه گذاری در رشت ثروت خود را در استان دیگری خرج کرده اید که ان فرد در پاسخ به من گفت:بنده بارها مراجعه کرده ام اما پاسخ مناسبی دریافت نکردم.
هیچگاه مردم را فراموش نکرده ام

taminiتامینی درخصوص اظهارات چندین ماه پیش خود در جمع ورزشکاران مبنی بر عدم نامزد شدن در دوره ی بعدی مجلس شورای اسلامی گفت:در آن جلسه بنده اظهاراتی مطرح کردم و هرکسی از ظن خودش تفسیری بر آن اظهارات داشت و انواع و اقسام تفسیرها مطرح شد.
اما حرف اصلی من این بوده است که ما نمایندگان قول های بسیاری به مردم داده ایم و عزیزانی که قبل از نمایندگی بنده را می شناسند می دانند که هیچ گاه نبوده تا مردم را فراموش کنم و الحمدالله توانسته ام برای صدها نفر شغلی پیدا کنم  و همواره سعی بر حل مشکلات مردم داشته ام.

برای من ثقیل و سنگین است که از مردم بخواهم بار دیگر به من رای دهند

واقعیت امر این است که خیلی از تعهدات و مباحثی که در نظر داشتیم تحقق پیدا نکرد و دیگر نمی توانم در دوره های بعدی باز به مردم قول و وعده بدهم و باید فرصتی ایجاد شود که به تعهدات  داده شده عمل کنیم. و  فضای خدمت برای من مهیا است و از آنجایی که از جایگاه  علمی برخوردارم و همچنین به دلیل سابقه ی نمایندگی در مجلس ,قادر هستم در خدمت مردم باشم و از شرمندگی آنها در بیایم.متاسفانه برخی از مردم سالهاست که به ما مراجعه می کنند و ما نتوانسته ایم مشکلاتشان را حل کنیم و فقط به آنها می گویم در تلاشیم .بنابراین اظهارات من به معنای کناره گیری همیشگی از نمایندگی نبوده است.
ضمنا باتوجه به اینکه ورود به انتخابات فضای خاص خودش را دارد این موضوع برای من ثقیل و سنگین خواهد بود که بار دگر از مردم بخواهم که شما به من رای بدهید تا در دوره ی جدید مشکلاتتان را حل کنم و این توان را در خودم حس نمی کنم مگر اینکه اتفاقی بیفتند و همدلی و همفکری شدید بین نمایندگان استان و حتی کشور پیش بیاد تا دوباره به این بحث ورود کنم.
از طرف دیگر از خودم شناخت خوبی دارم و پتانسیل بالایی برای خدمت به مردم در سایر پست ها می بینم انشاا…در صورت عدم نماینده شدن این مدعا برای شما به اثبات می رسد.

در هر جایگاهی که باشم توان  خدمت به مردم را دارم/بر تصمیم خود مبنی بر کناره گیری از انتخابات مجلس استوارم

tamini (3)وی در ادامه گفتگوی خود با تحریره ی دیارمیرزا اظهار داشت: بنابراین با جمیع شرایط تصمیم گرفتم که به بحث نمایندگی مجدد در مجلس ورود نکنم و تا این لحظه نیز بر تصمیم خود استوارم و خوشبختانه در این ایام بسیاری به من لطف داشتند و درخواست های بسیاری برای عدم اجرای این تصمیم به دست من رسید.اما بشخصه بر این اعتقاد هستم که اگر من ردای وکالت مردم را بر تن نکنم دوستان دیگری خواهند بود که توان خدمت گذاری به مردم را خواهند داشت و همه باید به انها کمک کنیم تا در کار خود موفق باشند و بنده مطمئن هستم که اگر نماینده مجلس نشوم در هر جایگاهی که باشم قادر به خدمت به مردم خواهم بود. و ان شاا… طوری کار کنیم که شرمنده ی مردم و شهدا نشویم.

Share