معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان خبرداد

سفر وزیر دفاع و معاون اجرایی رئیس جمهور به گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد احمدی پور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان در نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر از سفر وزیر دفاع و معاون اجرایی رئیس جمهور به گیلان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد احمدی پور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان در نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که عصر امروز(۴ شهریور) در استانداری گیلان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: مراسم هفته دولت امسال در گیلان حاصل و بیانگر همدلی و همکاری خوب ادارات و دستگاه های دولتی استان بود.
Ahmadipoorوی با اشاره به رویکرد مجموعه مدیریتی گیلان در برگزاری مراسم هفته دولت، اعلام کرد: استانداری گیلان در هفته دولت سعی کرد دعوت از مدیران کشوری متناسب با نیاز استان در حوزه‌های مدیریت آنان باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در مراسم هفته دولت گیلان آن دسته از مدیران کشوری به استان دعوت شدند که نیاز است استان در حوزه‌های تحت مدیریت آنان بیشتر فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در گیلان به لحاظ بافت فرهنگی و تحصیلات عالی بالای مردم استان نیازمند تعریف جدیدی از کار و فرهنگ کار هستیم، گفت: رویکرد عموم مردم به سمت فعالیت‌های متناسب با فعالیت‌های مخابراتی و حوزه IT است.

احمدی پور، حضور دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در راستای ارتقای فعالیت‌های متناسب با حوزه‌های مخابراتی و IT دانست و گفت: افزایش پهنای باند لایه لبه استان گیلان به میزان ۳۲ گیگابایت، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال‌های بین‌المللی، نصب و راه اندازی سامانه پایش ترافیک، توسعه شبکه فیبرنوری استان به میزان ۲۸۸ کیلومتر در حوزه زیرساخت ارتباطات با هزینه ۲۳۰ میلیارد ریال از مهمترین طرح‌هایی بود که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت کار در حوزه صنایع گیلان، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری جدید، فعال‌ کردن واحدهای صنعتی موجود و شهرک‌های صنعتی از اولویت‌های کاری استانداری گیلان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان تاکید کرد: واقعیت موجود این است که کشاورزی گیلان توان تامین اشتغال استان را ندارد و باید به فکر افق‌ها و رویکردهای جدید بود.

وی با اشاره به اختلافات اخیر روسیه و اتحادیه اروپا، یادآور شد: روسیه سالانه ۵/۴ میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد که گیلان می تواند در تامین این نیاز روسیه نقش اساسی ایفا کند.
سفر وزیر دفاع به گیلان

احمدی‌پور به سفر وزیر دفاع در جمعه هفته جاری به گیلان اشاره کرد و گفت: یکی از زمینه‌های پیشرفت استان‌های صنعتی کشور سرمایه‌گذاری وزارت دفاع در آن استان‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: وزیر دفاع سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رشت خواهد بود و پروژه‌های دفاعی را در گیلان اقتتاح می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره به برگزاری سه مراسم ویژه بزرگداشت شهدای هفته دولت در گیلان، گفت: مراسم صبح امروز ویژه شهدای کارمند توسط سپاه گیلان برگزار شد و استقبال مردم از این مراسم چشمگیر بوده است.

احمدی پور از برگزاری مراسم دیگری برای بزرگداشت هفته دولت، شب پنجشنبه در مسجد سلیمانداراب رشت خبر داد و گفت: مراسم محوری بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر، شنبه ۸ شهریور در مصلی رشت برگزار می شود.
سخنرانی معاون اجرایی رئیس جمهور در گیلان

وی دکتر شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور را سخنران این مراسم معرفی کرد و گفت: حضور معاون اجرایی رئیس جمهور فرصت خوبی برای مطرح کردن بخشی از مشکلات گیلان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال بالغ بر یک‌هزار و ۲۲ پروژه عمرانی و عام‌المنفعه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای این پروژه‌ها یک‌هزار و ۴۴ میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان هزینه شده است.
/شبستان

Share