انتقاد اهالی رسانه و نارضایتی مردم

روابط عمومی یا خصوصی شورای اسلامی کلانشهر رشت!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روابط عمومی در تعریف تخصصی، به عنوان یک نهاد ارتباطی در جامعۀ مدرن اطلاق می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روابط عمومی در تعریف تخصصی، به عنوان یک نهاد ارتباطی در جامعۀ مدرن اطلاق می گردد.این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته ولی در جوامع جهان سومی این ساختار بیشتر تقلیدی و دچار روزمرگی و پراکنده کاری شده است.
public-relationاما در تعریف ساده تر روابط عمومی ها می بایست افرادی اخلاق گرا، خوش برخورد و با حوصله باشند و همواره در همه حال پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند. چرا که روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطی بین حکومت، سازمان، مدیریت و… با مردم به شمار می رود و این روابط عمومی ها هستند که در فرآیند دسترسی مدیران به افکار عمومی و جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات، تحقق اصل پرسش گری و پاسخگویی و بسط فرهنگ نظارت مردم بر عملکرد دولتمردان و نهادهای اجرایی، مسئولیتی خطیر دارد.
برخلاف تمام تعاریف عینی و اجرایی که در خصوص «روابط عمومی ها» در جامعه مطرح است، متاسفانه در برخی ادارات گیلان این تعاریف فقط در حد شعار باقی مانده و همه ساله در روز روابط عمومی ها، مسئولین ادارات و نهادها با سر دادن شعارهایی نظیر «روابط عمومی ها قلب تپنده و یا نبض ادارات هستند!»نا خودآگاه در مسیر روابط خصوصی بجای روابط عمومی قرار می گیرند .
بارها و بارها شاهد بوده ایم که وقتی به مرحله عمل می رسد و ارباب رجوع برای انجام کاری به اداره ای مراجعه می کنند، با بد اخلاقی هایی مواجه می شوند که در خور شأن انسان نیست. به گونه ای که احساس می کنند، نظام ارباب رعیتی حاکم است!
امروزه یکی از مجموعه های حساس شهری، روابط عمومی شوراهای شهر است. چیزی که در عمر یکسال و چند ماهه شورای چهارم شهر رشت اصلاً به آن بها داده نشده است و روابط خصوصی نمود پیدا کرده است .
حدود یکسال و سه ماه از عمر شورای شهر رشت گذشت،۶۱ جلسه رسمی برگزار، هیئت رییسه آن تغییر کرد، اما هیچ تدبیری برای روابط عمومی آن که همواره با انتقاد اهالی رسانه و نارضایتی های فراوان مراجعه کنندگان آن همراه بود، اندیشیده نشد.
حتی از ابتدای کار شورا تا کنون کسی را رسماً به عنوان روابط عمومی یا روابط خصوصی شورا منصوب نکرده اند!
باید یادآور شد که بی نظمی و سستی در آگاه سازی خبرنگاران، جهت حضور در نشست های علنی شورا، کمیسیون ها، مناسبت ها و… از جمله نقدهایی است که بارها و بارها به مجموعه شورای اسلامی شهر رشت شده، اما هیچگاه گوش شنوایی برای شنیدن و هیچ فردی برای پاسخگویی وجود نداشته است!
امید می رود هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر رشت نسبت به انتصاب یک فرد توانمند و باتجربه به عنوان مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت اقدام عاجل نماید و از فضای اطلاع رسانی تک قطبی و ارزیابی درون سازمانی خارج شده و ارزیابی ها و انعکاس ارزش ها و ضد ارزشها را از طریق چشمان تیز بین اصحاب رسانه که از معتمدین شهر و مردم شهر به شمار می روند دردستور کار خود قرار دهند .
/رشت پرس

Share