استاندار در آيين پاياني جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان

دولت تدبیر و امید به دنبال نشاط و شادابی مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیین پایانی پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ظهر امروز با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیین پایانی پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ظهر امروز با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

jpg2012دکتر نجفی در این مراسم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر وشهدای هنرمند کشور گفت :حمایت رهبر معظم انقلاب از مقوله هنر ونگاه هنرمندانه ایشان به این موضوع نشان از جایگاه واهمیت هنر در جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از زبان هنر به عنوان یک فرصت ویژه، تصریح کرد: هنرمند در اجتماع زندگی می‌کند و با دنیای پیرامون خود ارتباط دارد؛ لذا پیام‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی در قالب هنر هنرمند به جامعه منتقل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در برقراری آرامش و نشاط اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیایانی شهروند لاهیجان مصداق بارزی برای تحقق این رویکرد دولت است که به دنبال نشاط وشادابی مردم است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تئاتر خیابانی نیازمند ابزار خاصی نیست، افزود: هنر تئاتر یکی از نافذترین و مفرح‌ترین هنرهاست و لذا تئاتر خیابانی می‌تواند به عنوان سخنگوی جامعه شهروندی ایفای نقش کند و به تبیین مسائل و معضلات اجتماعی بپردازد.

دکتر نجفی انسان‌دوستی و عشق ورزیدن به هم‌نوع را اصلی‌ترین هدف برگزاری چنین جشنواره‌های دانست و ادامه داد: در این هنر در کنار نشاط وشادابی مردم پیام های اجتماعی نیز منتقل میشود که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به قدمت گیلان در هنر تئاتر، از مسئولان شهرستانی در بحث برگزاری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان تقدیر کرد و متذکر شد: نگاه هنری مدیران شهرستان در کنار نگاه خدماتی و عمرانی قابل تقدیر است.

گفتنی است : درپنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ۲۳ اثر نمایشی با بیش از ۱۰۰ اجرا توسط هنرمندان استان‌های مختلف در شهر لاهیجان به نمایش در آمد و همچنین بهرام ریحانی در اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، پانتومیمی با موضوع سرطان روی صحنه برد و با تقدیم به بیمار کودک لاهیجانی و خواستار حمایت استاندار و مدیران شهرستانی از این کودک بیمار شد.که دکتر نجفی نیز با تاکید بر جامع بودن طرح سلامت، استفاده از هنر برای حمایت از بیماران را مورد تاکید قرار داد و حمایت ۲۰ میلیون تومانی خود برای درمان کودک لاهیجانی مبتلا به سرطان را اعلام کرد؛ امام جمعه و شهردار لاهیجان نیز هر کدام مبالغی را پرداخت کردند.
jpg2014 jpg2015 jpg2016 jpg2017

Share