باتوجه به گرماي هوا

درخواست مهم استاندار گیلان از وزیر نیرو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ˈمحمدعلی نجفیˈ در نامه ای به وزیر نیرو با اشاره به توالی بی سابقه افزایش دمای هوا و رطوبت بالا ، خواستار کاهش بهای قبوض مصرفی مردم استان شد.

81295616-5923099به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،  ˈمحمدعلی نجفیˈ در نامه ای به وزیر نیرو با اشاره به توالی بی سابقه افزایش دمای هوا و رطوبت بالا ، خواستار کاهش بهای قبوض مصرفی مردم استان شد.

استاندار گیلان در این نامه خواسته است در پی مبالغ بالای صورت حساب برق مصرفی ماهیانه مشترکان به دلیل افزایش دمای بی سابقه در استان، قبوض برق مصرفی مشترکان خانگی از پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریورماه هر سال که در حال حاضر با ضریب گرمسیر چهار محاسبه می شود، به ضریب گرمسیر شماره سه در جدول محاسبات بهای برق خانگی کشور تغییر یابد.

در این نامه تأکید شده است: در چند سال اخیر بخصوص امسال افزایش بی سابقه دمای هوا و رطوبت بالای آن در استان گیلان و توالی و استمرار تعداد روزهای گرم در فصل تابستان، روند تغییر اقلیم آب و هوایی را تندتر کرده و موجب شده است که قشر عمده ای از مشترکان برق بخصوص در بخش خانگی بدلیل ضرورت استفاده از وسایل سرمایشی با مبالغ بالای صورتحساب ماهیانه روبرو شوند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی گیلان؛ متوسط دما از خردادماه تاکنون بالاتر از سال های گذشته و میانگین بلندمدت این ماه ها بوده است

شهر رشت در ۲۳ روز از ماه مرداد، دمای بین ۳۳ تا ۳۷ درجه را بصورت متوالی تجربه کرده است.

از ابتدای تیرماه تا هشتم شهریور نیز در استان گیلان باران نبارید.

در این مدت بیشترین دما در گیلان ۴۲ درجه سانتیگراد در منجیل ثبت شد. در رشت نیز بالاترین دمای گزارش شده، ۳۸ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

Share