آخوندی :

خبر خوش وام ۸۰ میلیونی برای خریداران مسکن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در برنامه رکود تورمی دولت موارد مطرح شده درباره وام ۸۰ میلیونی پیش‌بینی شده و هماهنگی‌های لازم در سطح هیات وزیران صورت گرفته که در حال تهیه برنامه‌ی عملیاتی‌اش هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در برنامه رکود تورمی دولت موارد مطرح شده درباره وام ۸۰ میلیونی پیش‌بینی شده و هماهنگی‌های لازم در سطح هیات وزیران صورت گرفته که در حال تهیه برنامه‌ی عملیاتی‌اش هستیم.Amir Kholoosi-13-66

عباس آخوندی در حاشیه اجلاس ملی مجمع مشورتی و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در جمع خبرنگاران درباره‌ی وام ۸۰ میلیونی خانه اظهار کرد: روز دوشنبه یک برنامه برای افتتاح اولین صندوق زمین و ساختمان داری و بحث‌مان افزایش عرضه و افزایش قدرت خرید مردم به صورت همزمان است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره‌ی ملاقات هیات دولت با مقام معظم رهبری درباره‌ی مسکن مهر و مشکلات آن اظهار کرد: دولت به تمام تعهداتش در رابطه با مسکن مهر پایبند است و اینگونه نیست که فقط بخواهیم به یک طرف توجه کنیم، چرا که باید به عرضه و تقاضا به صورت همزمان توجه شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالب مطرح شده در زمینه‌ی وام ۸۰ میلیونی خرید خانه تاکید کرد: در برنامه‌ی رکود تورمی دولت موارد مطرح و پیش‌بینی شده و هماهنگی‌های لازم در سطح هیات وزیران صورت گرفته است و در حال تهیه برنامه عملیاتی‌اش هستیم.

آخوندی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا وام ۸۰ میلیونی خرید خانه باعث تورم در جامعه خواهد شد، گفت: در صورت افزایش عرضه این اتفاق نمی‌افتد، چرا که تورم دلایل اقتصادی دیگری نیز دارد و تنها وام نمی‌تواند باعث تورم شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید به مردم برای خرید خانه کمک شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی وضعیت شهر تهران اظهار کرد: تا دوشنبه گذشته در شورای عالی شهرسازی با حضور شهردار تهران و رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بحث کلانشهر تهران را انجام داده‌ایم.

آخوندی افزود: در سال ۱۳۹۱ مصوبه‌ای تصویب شد که به طور ناگهانی یک طبقه به شهر تهران افزود و جمعیت‌پذیری شهر تهران را با توجه به محاسباتی که انجام شده تا رقم ۱۲ میلیون افزایش داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فاکتورهای زیستی در این شهر محدود است، تصریح کرد: مشکلات آب، آلودگی هوا و پایین‌بودن کیفیت زندگی مانند بحث حمل‌ونقل، خدمات و سایر مشکلاتی که در این کلانشهر مدنظر است و برهمین اساس اجماعی صورت گرفته که این مصوبه به‌طور کلی مورد تجدید‌نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: قرار شد سقف ۱۰.۵ میلیون نفر در شهر تهران را در نظر گیریم و با همه توان به مراقبت و کنترل بپردازیم در جهتی که به این میزان سقف برسیم.

آخوندی با اشاره به این که ضوابط ساخت‌وساز در بافت‌های قدیم و در بافت‌های جدید مورد تجدید‌نظر کلی قرار گرفته، افزود: امیدوارم با هماهنگی‌هایی که با شهرداری ایجاد شده بتوانیم به نتیجه برسیم .

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: البته هنوز به عقیده من ساخت‌وساز‌هایی که فراتر از قانون است در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود و امیدوارم با هماهنگی‌های بعدی این ساخت‌وساز‌ها را هم کنترل کنیم و در آینده بیشتر به افزایش خدمات شهری بپردازیم.

وی در ادامه با بیان این‌که بهبود نظام حمل‌ونقل شهر تهران باید مدنظر قرار گیرد، تاکید کرد: باید به سمت حمل‌ونقل سبز و ریلی در کلانشهر تهران پیش رویم و یکی از ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی نظارت بر طرح‌های تفضیلی است.

آخوندی ادامه داد: اقدامی که می‌توانیم انجام دهیم آن است که از شوراهای شهر در جهت نظارت کمک بگیریم و دستورالعمل‌هایی که تهیه می‌کنیم هماهنگی‌های لازم را ایجاد کند و بر اساس این هماهنگی‌ها می توانیم ضمانتی را برای جلوگیری از تخلفات به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: نه تنها به تعهدات پایبند هستیم، بلکه تمام برنامه‌هایمان را در جهت خدمات روبنایی، خدمات زیربنایی و خدمات شهری پروژه‌های مسکن مهر پیش می‌بریم، چرا که در این مجموعه‌ها عمدتا به خود ساختمان مسکونی توجه شده و خدمات ضعیفی در آنها ارائه شده است.

آخوندی با اشاره به جلسات مختلف هیات وزیران، ادامه داد: برنامه‌مان این است که بخش اعظم مسکن مهر را در سال ۱۳۹۳ به اتمام برسانیم و اگر واحدی برای سال ۱۳۹۴ باقی ماند بیشتر توانمان را برای در جهت توسعه خدمات این مجموعه‌ها بگذاریم تا ساکنان واحد‌های مسکن مهر بتوانند از زندگی بهتری برخوردار شوند.

ایسنا/

Share