خارج کردن پیکر شهدای جنایت اسپایکر از رود دجله + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی علوم نظامی پایگاه نظامی اسپایکر ماه ژوئن ۲۰۱۴ در حمله گروه تروریستی داعش به شهادت رسیده و ناپدید شدند. این پایگاه نظامی در شهر تکریت استان صلاح الدین در شمال عراق قرار دارد و تروریست‌های داعش پس از ورود به این پایگاه که با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی علوم نظامی پایگاه نظامی اسپایکر ماه ژوئن ۲۰۱۴ در حمله گروه تروریستی داعش به شهادت رسیده و ناپدید شدند.

این پایگاه نظامی در شهر تکریت استان صلاح الدین در شمال عراق قرار دارد و تروریست‌های داعش پس از ورود به این پایگاه که با همدستی تعدادی از افسران نظامی ارتش صورت گرفت جنایت فجیعی را رقم زدند.

تکفیری‌های داعش دانشجویان نظامی را که زیر ۲۲ سال سن داشتند سوار ده‌ها کامیون کردند و به میدان القصر شهر تکریت برده و تعدادی از آن‌ها را برای اعدام به صف کردند.

«مشعان الجبوری» نماینده سابق مجلس عراق روز گذشته هویت دو تن از عاملان این کشتار را فاش کرد و گفت: بیشتر عاملان این کشتار از نزدیکان صدام هستند.

وی با انتشار تصاویری از اعدام نظامیان اسپایکر از «محمد ناجی عبد بکر» و «علی مناف الشاوی» نام برده و گفته است که این افراد از اهالی شهر تکریت هستند که نقش زیادی در این جنایت داشته‌اند.

الجبوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰ جسد دانشجوی پایگاه نظامی اسپایکر از رود دجله خارج شده اعلام کرد: ۸ یا ۹ نفر از اعضای یکی از خانواده‌ها در شهر تکریت عاملان بردن افراد ربوده شده از پایگاه اسپایکر و قتل و انداختن اجساد آن‌ها در رودخانه هستند.

سرلشکر قاسم عطا سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق طی سخنانی در پارلمان عراق که با تشکیل جلسه‌ای فوق العاده به بررسی ابعاد جنایت هولناک پایگاه نظامی اسپایکر در تکریت پرداخت گفت: پیش از هر چیزی نیروهای مسلح با خانواده‌های شهداء و قربانیان ابراز همدردی می‌کند. در اینجا، تاکید می‌کنم که نخست وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح شخصا پیگیر این موضوع است و در پایگاه اسپایکر حاضر شد.

وی افزود: فرماندهی کل نیروهای مسلح دستور تشکیل چند کمیته را داده است که آخرین کمیته رسیدگی به امور مربوط به شهدای اسپایکر است. همچنین، دستور صادر شده است که نام این پایگاه به پایگاه شهید ماجد عبدالسلام التمیمی سرلشکر قهرمان که در حین ارائه کمک‌های انسانی به هموطنانمان در سنجار شهید شد تغییر یابد.
06d98cf131281917e757cd65c04d6c3276c88aaff32edfaf8289fcfdcc307dd8

Share