وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

حمایت از واگذاری امور به بخش خصوصی/تاکید بر توسعه گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود واعظی امشب در جلسه آی.سی.تی گیلان با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده مدیران شرکت مخابرات استان امیدوارکننده است اظهار کرد: مردم گیلان افرادی فرهنگی و با فکر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود واعظی امشب در جلسه آی.سی.تی گیلان با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده مدیران شرکت مخابرات استان امیدوارکننده است اظهار کرد: مردم گیلان افرادی فرهنگی و با فکر هستند.

IMG_8577وی پیگیری توسعه گیلان را از ویژگی‌های مدیران در این استان عنوان کرد و افزود: نباید راضی به وضعیت کنونی باشیم و شأن مردم گیلان بیش از این است.

واعظی با بیان اینکه توسعه گیلان پیشرفت کشور را به دنبال دارد، تصریح کرد: گیلان از نیروی انسانی توانمند برخوردار است و این نیروها در تصدی‌های مختلف کشوری مثمر ثمر هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر توسعه زیرساخت‌های گیلان تاکید کرد و گفت: رسیدن کشور به جایگاه حقیقی در عرصه‌های داخلی و خارجی سیاست دولت روحانی است.

*آرامش در کشور رمز موفقیت دولت روحانی

وی ایجاد آرامش در کشور را رمز موفقیت دولت روحانی خواند و بیان کرد: احترام افراد با هر تفکری محفوظ است اما اختلاف و درگیری مانع پیشرفت در کشور می‌شود.

واعظی به وضعیت اقتصادی کشور در ابتدای فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته هدف‌گذاری برای کاهش تورم انجام شد و اکنون تورم مهار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مهار تورم اگر همراه با رکود باشد جامعه را با مشکل مواجه می‌کند، اظهار کرد: امسال تلاش مسئولان در راستای خروج از رکود و حرکت به طرف رونق و ایجاد اشتغال در کشور است.

وی رونق اقتصادی را همراه با حفظ دین، فرهنگ و اخلاق مردم دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی و بر پایه آموزه‌های دینی است.

واعظی با بیان اینکه اعتقاد داریم می‌توانیم اصول خود را حفظ کرده و از منافع کشور عقب‌نشینی نداشته باشیم، تصریح کرد: می‌توانیم امنیت خود را حفظ کنیم و با همسایگان و دنیا رابطه خوبی داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: سال گذشته پس از انتخابات ریاست جمهوری تصویر نظام و مردم ما در دنیا تغییر پیدا کرد و بسیاری از کشورها به دنبال برطرف کردن مسایل خود با ایران هستند.

وی یادآور شد: هر کشوری بخواهد می‌تواند با احترام متقابل با همدیگر تعامل داشته باشیم.

*رضایت مردم از تعامل بین روسای سه قوه

IMG_8567واعظی با اشاره به اینکه مردم از تعامل بین روسای سه قوه رضایت دارند، تصریح کرد: ادبیاتی که در یک سال گذشته بین روسای قوا رایج شده، متفاوت با گذشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ارائه خدمت مسئولان به مردم تاکید کرد و افزود: مردم رای دادند تا اختلاف نباشد و توسعه در کشور ایجاد شود.

وی کابینه روحانی را دولت کار و خدمت خواند و بیان کرد: روحانی از خداوند خواسته دولت ملی باشد و به دولت‌های آینده نشان دهد که قوای سه‌گانه می‌توانند زیر حمایت مقام معظم رهبری تعامل و همکاری داشته باشند.

واعظی بر ایجاد امنیت، رفاه، توسعه و اخلاق در کشور تاکید کرد و گفت: مردم به دین خود افتخار می‌کنند زیرا نظام اسلامی بر آمده از اعتقاد شیعه است.

*تشکیل کنسرسیوم روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عضویت ایران در کمیسیون مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: تشکیل کنسرسیوم ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان از تصمیم‌های اتخاذ شده بین سه کشور است.

وی از آمادگی رئیس جمهور آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و یادآور شد: وضعیت منطقه به گونه‌ای رقم خورده که روسیه و جمهوری آذربایجان به دنبال تعریف مکانیسمی برای واردات کالای ایرانی هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه روسیه و جمهوری آذربایجان به سرعت پیگیر احداث خط راه‌آهن روسیه ـ باکو – رشت هستند، تصریح کرد: جاده باکو ـ آستارا اتوبان می‌شود.

واعظی وجود مرز بین‌المللی را از ویژگی‌های گیلان دانست و اظهار کرد: اعتقاد داریم زمینه انجام فعالیت‌های بزرگ در گیلان وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گیلان را از نظر نیروی انسانی متخصص خودکفا خواند و بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی از سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه با بعضی از سیاست‌های مخابرات مخالف بودم، تصریح کرد: اگر بتوانیم گنج مذکور را مدیریت کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

واعظی همراه اول را یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران نامید و خاطرنشان کرد: تلفن ثابت در کشور نباید زیان‌ده باشد و در نوبت بودن مردم برای دریافت اشتراک تلفن ثابت قابل قبول نیست.

*ضعف مدیریتی خود را نمی‌توانیم از جیب مردم جبران کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه ضعف مدیریتی خود را نمی‌توانیم از جیب مردم جبران کنیم، خاطرنشان کرد: مردم گیلان نباید در نوبت تلفن ثابت باشند و برای این موضوع باید برنامه‌ریزی شود.

وی بر حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و یادآور شد: علاقمندیم کمترین دخالت را داشته باشیم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۱۵ یا ۲۰ ساله باشد.

واعظی داشتن اینترنت را مطالبه مردم خواند و اظهار کرد: امروز اینترنت فعالیت تشریفاتی نیست و در دانشگاه‌ها، تجارت‌خانه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی جزو ابزار اولیه محسوب می‌شود.

*در ارائه سرعت اینترنت کم‌فروشی نشود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در ارائه سرعت اینترنت نباید کم‌فروشی شود، تصریح کرد: مطالبه مردم از مسئولان ارتقای نظارت و خدمت‌رسانی است.

وی وجود پست‌بانک در روستاها را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: پست‌بانک در ایجاد اشتغال در روستاها موثر است.
IMG_8569 IMG_8570 IMG_8564
/فارس

Share