معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خبرداد

حمایت از دختران در شرف ازدواج و بازمانده از ازدواج و فرزندان طلاق

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز نشست خبری معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با موضوع تبیین شاخصهای توانمند سازی در کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز نشست خبری معاونت حمایت و  سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با موضوع تبیین شاخصهای توانمند سازی در کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.DSC08098

 معاون حمایت و  سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان  طرح شهید رجایی را یکی از  طرح های بسیار خوب در زمینه پوشش  حمایتی مدد جویان دانست و گفت :هم اکنون ۶۲ هزار و ۷۹۰ خانواده سالمند بالای ۶۰ سال نیازمند روستایی و ۵۷هزار و ۲۲۵ مددجوی عادی که در شهر و روستا در اثر فوت  ،ازکار افتادگی ،مفقودی ،بیماری ،زندانی و معلولیت سرپرست دچار مشکل شده اند تحت پوشش خود قرار داده ایم .
بیش از ۱۲ هزار خانواده تحت مستمری دریافت می کنند

عسگر اکبری  مجموع خانواده هایی که هر ماه از کمیته امداد امام خمینی (ره) مستمری دریافت می کنند را ۱۲ هزار و ۱۵ نفر اعلام کرد و افزود :سرانه دریافت مستمری  برای افراد یک نفره ۵۳ هزار تومان ،دو نفره ۶۰ هزار تومان ،۳نفره ۷۱ هزار تومان ،۴نفره ۸۲ هزار تومان و ۵ نفره ۱۰۰هزار تومان است که  کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان  هر ماه ۶ میلیارد و۸۴۲ ملیون تومان  مستمری نقدی به افراد تحت پوشش خود می دهد.
حمایت از دختران در شرف ازدواج و بازمانده از ازدواج

وی  یکی از مباحث مهم در برنامه های حمایتی کمیته  امداد امام خمینی (ره) استان گیلان را حمایت از  دختران در شرف ازدواج و بازمانده از ازدواج دانست و اظهار کرد:در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۴۵ دختر در شرف ازدواج و بازمانده از ازدواج  وجود دارد که به صورت میانگین کمیته امداد توانسته است در ۵ سال گذشته ۴۵ هزار نفر را جهیزه دار کند .

وی هم چنین دختران ۳۰سال تا ۶۰ سال بازمانده از ازدواج را ۱۲ هزار و ۵۴۳ نفراعلام کرد و خاطر نشان کرد :در این مقوله برای دختران اولویت تحصیلات با اشتغال است و هم چنین برای افرادی که با این دختران ازدواج کنند تصحیلات ویژه قاعلیم .
طرح محسنین برای حمایت از فرزندان طلاق

 معاون حمایت و  سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان یکی دیگر از طرح های حمایتی این سازمان را طرح محسنین برای حمایت از فرزندان طلاق بیان کرد و گفت :این افراد یتیمی را در دوران زنده بودن پدرتجربه می کنند و با تلاش های فراوان توانستیم  موافقت حامیان را برای حمایت از این افراد جلب نماییم .و هم اکنون توانسته ایم از بین ۴ هزار و ۹۷۵ نفر مشمول طرح محسنین هزار و ۵۰۵ نفر را مورد حمایت  حامیان قرار بگیرند.

عسگر اکبری  با بیان اینکه در استان گیلان پنج هزار و ۶۲۵ یتیم داریم گفت: ۲۵ هزار و ۲۷۴ نفر از مردم نوع دوست بومی و خارج از استان از این مددجویان حمایت می کنند.

این مقام مسوول  با بیان اینکه ۱۷هزار و ۹۸۴ نفر از این حامیان بومی استان هستند خاطرنشان کرد:تعداد ۷هزار و ۲۹۰نفر غیر بومی هستند.
توانمند سازی مددجویان در سه بخش فکری،اجتماعی و اقتصادی دنبال می شود

وی جمعیت سالمند شهری تحت پوشش کمیته امداد گیلان را ۲۲هزار و ۱۴۶ نفر عنوان کرد و گفت: ما در سالمند شهری رتبه هفتم کشور و در سالمند روستایی رتبه نخست را داریم.

 اکبری با تاکید بر اینکه توانمند سازی مددجویان در سه بخش فکری،اجتماعی و اقتصادی دنبال می شود افزود: ضرورت دارد که ما توانمند سازی فکری را توسعه دهیم و این کار را از طریق آموزش تحصیلی برای فرزندان مددجو،آموزش مهارت های زندگی برای خانواده ها و خدمات مشاوره ای ازدواج و مشاوره دینی و مباحث روانشناختی دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بخش توانمند سازی اجتماعی حمایت های ما در پشتیبانی از مددجویان است گفت: حمایت از ازدواج مددجویان و حمایت های حقوقی و قضایی و توسعه آموزش های اجتماعی و ایجاد سرپناه برای مددجویان از اموری است که در این بخش دنبال می شود.
بیمه حوادث خانوار ساکن در مناطق محروم

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با اشاره به ۲۹ هزار و ۴۱۵ خانواده ساکن در مناطق محروم گیلان تصریح کرد: با هزینه ۴۰۰میلیون تومان از منابع استان منازل این افراد را بیمه حوادث کردیم.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا اکبری با تاکید بر اینکه تحول جدید در کمیته امداد توسعه خدمات چند خدمتی است اظهار کرد:در حدود سه سال است که برای حل مشکلات دانش آموزی،دانشجویی ،بیمه ای خدمات را به صورت تک خدمتی و یا چند خدمتی برای اجرای عدالت دنبال می کنیم.

خبرنگار:محمد جعفرزاده

Share