مديركل استاندارد گيلان:

جوهرقند در نان های لواش به مراتب خطرناک تر از روغن پالم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمدعلی یوسفی گفت: وجود روغن پالم در برخی از شیرها موجب نگرانی در بین شهروندان شده است و امیدواریم این امر موجب نشود که مصرف شیر کنار گذاشته شود. وی با بیان اینکه میزان مصرف برنج بین گیلانیان زیاد است، اضافه کرد: اگرچه برنج دارای مواد مغذی فراوانی […]

34739به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمدعلی یوسفی گفت: وجود روغن پالم در برخی از شیرها موجب نگرانی در بین شهروندان شده است و امیدواریم این امر موجب نشود که مصرف شیر کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برنج بین گیلانیان زیاد است، اضافه کرد: اگرچه برنج دارای مواد مغذی فراوانی است اما باید مراقب باشیم که به اندازه مصرف شود.

وی ادامه داد: حضور قارچ آفلاکتوسین در خشکبار خام از جمله مواردی است که مردم باید به آن توجه داشته باشند و فقط خشکباری که علامت استاندارد را دارد استفاده کنند.

مهندس یوسفی در خصوص استفاده از شکلات ها نیز هشدار داد تا از شکلات هایی استفاده نشود که بوی ماندگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شکلات باید دارای بافت همگن و یکنواخت بوده و ترد و شکننده باشد، افزود: شکلات باید عاری از ماسیدگی سفید رنگ مربوط به شکوفه چربی و خاکستری رنگ مربوط به شکوفه شکر باشد و هنگام خوردن در دهان نماسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از جوهر قند در نان های لواش به مراتب خطرناک تر از روغن پالم برای سلامت مردم است، تصریح کرد: از جوهرقند برای سفید کردن لباس استفاده می شود و استفاده از آن برای کش دادن به خمیر نان کاری بسیار خطرناک است که به طور مستقیم سلامت مردم را به خطر می اندازد. /ایسنا

Share