مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبرداد

جشنواره منطقه ای مجسمه های شنی به میزبانی گیلان برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره منطقه ای مجسمه های شنی به میزبانی این استان در شهریور ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره منطقه ای مجسمه های شنی به میزبانی این استان در شهریور ماه جاری خبر داد.

ShowImage.aspx فیروز فاضلی با اعلام این خبر افزود: دومین جشنواره مجسمه های شنی در ساحل زیبای چمخاله از توابع شهرستان لنگرود به صورت منطقه ای و با حضور هنرمندان سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان برگزار می شود.

وی، اهداف برگزاری این جشنواره را ارتقای سطح کیفی فرهنگ بصری خصوصا در زمینه مجسمه سازی، کشف استعدادهای خاموش در زمینه مجسمه سازی و هنرهای محیطی، معرفی شهرستان لنگرود به عنوان یکی از قطب های گردشگری شمال کشور و جذب گردشگران خوش ذوق داخلی و خارجی، پاسداشت ساحل دریا به عنوان یکی از مهمترین مصداق های محیط زیست و اشاعه فرهنگ پاک نگه داشتن دریا جهت استفاده عمومی از این نعمت خدادادی معرفی کرد.

فاضلی، آشنایی با فرهنگ بومی منطقه ای گیلان، ایجاد فرهنگ سازی محیط زیست، جذب گردشگر، افزایش حس مشارکت و همدلی بین هنرمندان، کشف استعدادهای نو ظهور، تقویت مهارت ها، توانمندی ها و قابلیت های هنرمندان در کنار یکدیگر را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان درخصوص مقررات شرکت در جشنواره گفت: تعداد اعضای تیم شرکت کننده در جشنواره نباید بیش از دو نفر بوده و مسئولیت تمام بخش ها از جمله ثبت نام، پذیرش و اخذ جایزه تنها به عهده یک نفر بعنوان سرپرست گروه می باشد.

وی افزود: هنرمندان می بایست جهت ثبت نام، پیش طرح اثر یا آثار خود را با فرمت JPEG و حداکثر حجم ۵۰۰ کیلوبایت و همچنین مشخصات فردی و سوابق هنری خود را با فرمت PDF به آدرس اینترنتی جشنواره ارسال کنند.

این مسئول با بیان اینکه آثار ارسالی نباید پیش از این در جشنواره یا نمایشگاهی به نمایش درآمده باشند، ادامه داد: هر تیم می تواند حداکثر دو اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

فاضلی، پانزدهم شهریور را آخرین مهلت ارسال اثر از سوی هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره، مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود عنوان کرد و گفت: اسامی برگزیدگان جهت شرکت در جشنواره نیز روز ۱۶ شهریور اعلام خواهد شد.

وی از علاقه مندان به شرکت در این جشنواره خواست: برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۱۴۲۵۲۲۳۱۰۰، شماره پیامکی ۰۹۰۱۷۶۶۸۲۸۶ و یا آدرس رایانامه langaroodarts@gmail.com تماس حاصل نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان درخصوص جوایز این جشنواره اظهار کرد: به نفرات اول تا سوم جشنواره به ترتیب پانزده، ده و هفت میلیون ریال بهمراه لوح تقدیر و همچنین در بخش غیرحرفه ای به ۱۰ نفر از برگزیدگان جایزه پانصد هزار ریالی اهدا خواهد شد.

این مسئول فرهنگی در پایان یادآور شد: مراسم افتتاح جشنواره منطقه ای مجسمه های شنی ۲۰ شهریور و آئین اختتامیه آن ۲۱ شهریور ماه در ساحل زیبای چمخاله لنگرود برگزار خواهد شد.
197381_orig

Share