فرمانده پلیس راه گیلان

جاده‌های گیلان پاسخگوی حضور گردشگران نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، فرمانده پلیس راه گیلان به مرحله دوم سفرهای تابستانی گردشگران به این استان اشاره کرد و افزود: جاده‌های گیلان پاسخگوی حضور مسافران در این استان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، با توجه به مرحله دوم سفرهای تابستانی عصر امروز ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گیلان به منظور تسهیل ورود گردشگران به این استان تشکیل شد.rasteghar

فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به وضعیت جاده‌ها با توجه به ورود مسافران در این استان اظهار کرد: تابستان امسال ورود مسافران به گیلان افزایش پیدا کرده است.

مهیار رستگار به ارائه خدمات پلیس به گردشگران در گیلان اشاره کرد و افزود: شهریور ماه امسال شاهد ترافیک سنگین در جاده‌های استان هستیم.

وی با بیان اینکه جاده‌های گیلان پاسخگوی حضور مسافران در استان نیست، تصریح کرد: محور رودبار ـ منجیل شرایط ویژه‌ای دارد و در روزهای پایانی هفته با حجم سنگین ترافیک مواجه هستیم.
رستگار ایجاد گره‌های ترافیکی را سبب نارضایتی مسافران خواند و بیان کرد: محور ماسوله از جمله مسیرهای پر ترافیک گیلان محسوب می‌شود.

پلیس راه گیلان در آماده‌باش صد درصد

این مسئول از آماده‌باش صد درصد پلیس راه گیلان از شنبه هفته آینده خبر داد و یادآور شد: طرح‌های ترافیکی به منظور ورود گردشگران در پایان شهریور ماه جاری در استان تهیه شده است.

ورود ۱۴ میلیون نفر گردشگر به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در جلسه مذکور به ورود ۱۴ میلیون و ۱۳ هزار و ۱۸۱ نفر گردشگر در دور نخست سفرهای تابستانی به این استان اشاره کرد و گفت: تابستان امسال با رشد ۱۶.۵ درصدی ورود گردشگران به گیلان مواجه هستیم.

رضا علیزاده استان گیلان را مقصد قابل اعتنا برای گردشگران خواند و افزود: تجربه سفرهای نوروزی و تابستانی نشان می‌دهد زیرساخت‌های استان برای ورود انبوه مسافران آماده نیست.

وی محور آزادراه قزوین ـ رشت را از موضوع‌های مهم در سفر گردشگران به گیلان دانست و خاطرنشان کرد: گردشگران در روزهای پر ترافیک در مسیر منجیل ـ رودبار با مشکل مواجه می‌شوند.

علیزاده با بیان اینکه محمدعلی نجفی استاندار گیلان پیگیر برطرف شدن مشکل مذکور است، اظهار کرد: هماهنگی فرمانداران با اعضای سفر در ورود گردشگران حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان زیباسازی شهرها را به عهده شهرداران دانست و بیان کرد: عید فطر امسال با حجم بسیار گردشگران مواجه شدیم و حضور موفق پلیس در جاده‌ها در کنترل ترافیک تاثیرگذار بود.

وی بسیاری از مسافران ورودی به گیلان را از فرهنگیان خواند و تصریح کرد: اسکان فرهنگیان توسط آموزش و پرورش در ورود گردشگران موثر است.

علیزاده تهیه مایحتاج گردشگران را از موضوع‌های مهم عنوان کرد و یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌خوبی توانسته مایحتاج مورد نیاز مردم و گردشگران را تامین کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تلاش اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و فرودگاه سردار جنگل رشت در جابه‌جایی مسافران، بیان کرد: افزایش ناوگان حمل و نقل موجب افزایش سفر به گیلان می‌شود.

ورود ۶۱۶ هزار گردشگر به ماسوله

وی از ورود ۶۱۶ هزار و ۴۵۴ نفر گردشگر در تابستان امسال به ماسوله و قلعه‌رودخان خبر داد و گفت: بیشترین حضور گردشگران مربوط به ماسوله، قلعه‌رودخان و میراث روستایی گیلان است.

استقرار پایگاه‌های سیار هلال‌احمر در جاده‌های گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان اظهار کرد: پایگاه‌های سیار هلال‌احمر در جاده‌های گیلان مستقر شدند.

علیرضا خصوصی با اشاره به آماده‌باش صد درصدی نیروهای هلال‌احمر گیلان در مرحله دوم سفرهای تابستانی، تصریح کرد: شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد آماده ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی به گردشگران است./فارس

 

Share