معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به گیلان :

تا پایان امسال ۲۸ بیمارستان در سراسر کشور به بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، معاون وزیر راه و شهرسازی از پایان مراحل احداث و بهره برداری ۲۸ بیمارستان تا پایان سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

34905به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، معاون وزیر راه و شهرسازی از پایان مراحل احداث و بهره برداری ۲۸ بیمارستان تا پایان سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

محمدجعفر علیزاده در جریان سفر خود به غرب استان گیلان و بازدید از پروژه های بیمارستانی در حال احداث در شهرهای رضوانشهر، تالش و آستارا  خاطرنشان کرد: در حال حاضر توسط وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور ۱۳۸ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۲۰۰ تخت در حال احداث است که براساس برنامه تدوین شده، عملیات احداث ۲۸ بیمارستان تا پایان سالجاری به پایان می رسد و افتتاح می شود.

وی ادامه داد: در مجموع برای احداث کل این پروژه ها ۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

علیزاده توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی برای امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه ها اختصاص داده است که سهم استان گیلان، ۷ بیمارستان با یک هزار و ۱۵۰ تخت و ۲۸۴ میلیارد ریال اعتبار است.

وی بیمارستان های در دست احداث استان گیلان را در شهرهای رشت، تالش، رضوانشهر، آستارا، لاهیجان، لنگرود و شفت برشمرد و توضیح داد: اتمام و بهره برداری از دو بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا و ۳۲ تختخوابی شفت توسط وزارت راه و شهرسازی برای سالجاری هدف گذاری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی رشت را بزرگترین و بیمارستان ۱۳۲ تخت خوابی آستارا را مهمترین بیمارستان در حال احداث استان دانست و عنوان کرد: بیمارستان آستارا که با اختصاص ۹۸ میلیارد ریال نهایی، در مجموع برای احداث آن ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه می شود، ۸۱ درصد پیشرفت کار دارد و علاوه بر هموطنان در داخل کشور به اتباع کشور جمهوری آذربایجان خدمات ارایه می کند. /ایسنا

Share