گفتگوی اختصاصی با علی فتح اللهی ؛ فرماندار شهرستان تالش

به دنبال گمرک و بندر هستیم/تلاش شبانه روزی برای تحقق اهداف دولت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فتح اللهی درخصوص دورنمای توسعه تالش اظهار داشت:اولویت ایده آل ما بحث گمرک و بندر است که موافقت هایی را در این زمینه گرفته ایم و حتی قرار است از طریق بخش خصوصی سرمایه گذاری را انجام دهیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چندی پیش با علی فتح اللهی ؛ فرماندار شهرستان تالش در دولت تدبیر و امید به گفتگو نشستیم .فرماندار تالش در این دیدار درخصوص مسائل مختلف شهرستان و استان به اظهار نظر پرداخت.
fath00علی فتح اللهی متولد ۱۳۴۹ در شهر تالش است و سابقه بیش از ۲۰ سال بسیجی و هفت ماه و نیم حضور در جبهه های حق علیه باطل را دارد .جانباز و برادر شهید است و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته جغرافیا و برنامه ریزی توریسم  می باشد؛ از سوابق کاری او می توان به مسئول حراست شهرداری تالش سال ۷۶ ؛ شهردار لیسار ۴ سال ؛ معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری تالش ، از مهر ۸۷ کارشناس مسئول حوزه دفتر امور روستایی استانداری گیلان و از ۲۸/۱۰/۹۲ فرماندار شهرستان تالش اشاره کرد.همچنین وی در زمینه ورزش ، هنر و موسیقی  بطور حرفه ای فعالیت دارد.

تالش در یک نگاه
فتح اللهی در تشریح وضعیت شهرستان تالش گفت:این شهرستان ۱۹۰ هزار نفر جمعیت دارد ودارای ۴ بخش و ۵ شهر ؛ ۲۲۱۵ کیلومتر مربع وسعت شهرستان میب اشد و در غرب استان گیلان قرار دارد و دارای سه اقلیم مختلف جلگه ای ، ساحلی و کوهستانی است و دارای ۳۸۶ روستا است. یک سوم ساحل گیلان در شهرستان قرار دارد که حدود ۹۴ کیلومتر از ۳۰۰ کیلومتر را شامل می شود.تالش از لحاظ مردم شناسی و هم از نظر سابقه فرهنگی ، آثار باستانی ، جاذبه های گردشگری و … شرایط را برای سرمایه گذارای و حضور گردشگران فراهم نموده است. شاخصه مهم شهرستان از نظر مردمی و اجتماعی بحث زندگی قومیت های مختلف در کنار یکدیگر است ؛ ترک ، تالش ، فارس ، گیلک و ترک در شهرستان در کنار هم هستند و همچنین برادران اهل تسنن و تشیع در کنار هم با آرامش زندگی می کنند و داد و ستد و ارتباط اجتماعی و خانوادگی خوبی را با هم دارند.
مهمترین محورهای توسعه تالش از زبان فرماندار
فرماندار شهرستان تالش مهمترین محور توسعه این شهرستان را  با توجه به شرایط وضعیتی تالش در قالب بحث های گردشگری و استفاده بهینه از سواحل و طبیعت شهرستان به ویژه در بحث احداث بندر و گمرک ، توسعه آبزی پروری و شیلات ، توسعه مکان های گردشگری و تفریحی و همچنین توسعه کشاورزی در رشته ای مختلف دانست و گفت: تمام تلاش و برنامه ها و حتی تنظیم ارتباط هم در راستای تحقق و توسعه همین کارها بوده است. البته نیم نگاهی هم به صنعت داریم مثل سردخانه ، تولید مواد غذایی و لبنی و پالت سازی.
به دنبال گمرک و بندر هستیم

فتح اللهی درخصوص دورنمای توسعه تالش اظهار داشت:اولویت ایده آل ما بحث گمرک و بندر است که موافقت هایی را در این زمینه گرفته ایم و حتی قرار است از طریق بخش خصوصی سرمایه گذاری را انجام دهیم زیرا وجود بندر چند منظوره می تواند برای ما گردشگری  ، حمل و نقل دریایی کالا ، و مسافر را به ارمغان آورد و در کنار ان قطعاً اشتغال زایی موثری را در شهرستان خواهیم داشت ؛ توسعه فضاهای گردشگری و تفریحی برای استفاده مسافران در مناطق مختلف و سلایق مختلف اولویت بعدی ما است.
توسعه زیرساخت ها و ایجاد مراکز تفریحی که اولویت کاری ما بوده است
فرماندار شهرستان تالش با اشاره به اینکه در زمینه های توسعه زیرساخت ها و ایجاد مراکز تفریحی که اولویت کاری شان بوده است تالش این توانمندی را دارد که بتواند این ظرفیت را در گردشگری ایجاد نماید  افزود:شاهد توسعه زیرساخت از نظر بهسازی جاده ها و ارایه خدمات زیر بنایی به مردم بوده ایم و سه طرح سالم سازی دریا نیز انجام داده شده و در هفته دولت افتتاح شد.
بهره برداری از ۹۱ پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان
fath5فتح اللهی با بیان اینکه امسال ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک ، دارایی و سرمایه (درقالب کمیته برنامه ریزی) اعتبار برای شهرستان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: همچنین از محل مناطق کمتر توسعه یافته نیز ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تالش درنظرگرفته شده که بالاترین اعتبار در این زمینه در استان مربوط به شهرستان تالش است و از محل تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم اعتبار شهرستان تالش ۱۱ میلیارد تومان بوده است که در قالب سرفصل های مختلف هزینه می شود که البته با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برنامه های فرهنگی و عمرانی خوبی را در نظر داریم. در هفته دولت ۹۱ پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان به بهره برداری رسید. که ۹ طرح تولیدی را نیز شامل می شود.

تکمیل احداث ساختمان چندین پروژه فرهنگی/اختصاص بیش از بیست درصد اعتبارات برای برنامه و پروژه های فرهنگی

فرماندار تالش با اشاره به این موضوع که درخصوص بحث های فرهنگی و حتی ورزشی اعتبارات خوبی  دیده شده است اظهار داشت: برای مثال ساختمان کانون فکری کودکان و نوجوانان را که در سال ۸۷ نیمه تمام مانده بود ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل آن اعتبار گذاشتیم، برای تعمیر و تجهیز سالن ارشاد اسلامی که مورد استفاده تمام شهرستان است انیز اعتبار خوبی درنظر گرفته شده، در خصوص سالن پلاتو (تمرین نمایش) ۵۰ میلیون ، برای سالن ورزشی چوبر ۴۰۰ میلیون ، برای تکمیل و تجهیز سالن ورزشی اسالم ۷۰ میلیون ، برای تکمیل زمین ورزشی بدمینتون ۸۰ میلیون اعتبار اختصاص داده ایم. همچنین برای کل کارهای فرهنگی چه برای حوزه های علمیه ، ساختمان سفیران هدایت ، ساختمان دارالقرآن ، کانون های فرهنگی و قرآنی مساجد ، تکمیل مساجد نیمه تمام اختصاصا اعتبارات خوبی را در نظر گرفته ایم .

فتح اللهی از اختصاص بیش از۲۰ الی ۳۰ درصد اعتبارات شهرستان برای اجرای برنامه ها و پروژه های فرهنگی خبر داد و گفت:  در قالب طرح های گردشگری و تکمیل و توسعه آن از همین سه ردیف اعتبار فوق الذکر اعتبارات تکمیلی درنظر گرفته شده و حتی برای طرح شنای خواهران که فقط برای یک طرح  اعتبار لازم فراهم شده بود خوشبختانه توانستیم ۵ پروژه را احداث کنیم که شامل دوش ، سرویس بهداشتی ، آلاچیق ، نجات غریق می شود. باید بگویم که درکارهایمان بحث های تدبیر و امید را لحاظ کرده ایم.

احداث شهرک اختصاصی پالت سازی در بخش اسالم

وی در مورد رفع بیکاری و اشتغال زایی  با بیان اینکه همزمان توجه به اجرای برنامه ها و دستورالعمل های کشوری و استانی را در کنار پتانسیل داخلی شهرستان در نظر گرفته ایم خاطرنشان کرد:باید یک بخشی را در چهارچوب سیاست های دولت و استان پیش رویم بخشی هم پتانسیل هایی که در شهرستان داریم هدایت کنیم که البته یکی از ارزیابی فرمانداران از لحاظ استاندار محترم ایجاد اشتغال زایی و ایجاد اشتغال پایدار است. اولین برنامه ای که داریم و ان شاء الله هفته بعد با حضور معاون برنامه ریزی استاندار خواهیم داشت تلاش به این است که نسبت به احداث شهرک اختصاصی پالت سازی در بخش اسالم اقدام نماییم که برای حداقل ۱۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

تصویب ۶ طرح شهرستان تالش در طرح بنیاد برکت
فتح اللهی با اشاره به اینکه در طرح بنیاد برکت که با تدبیر استاندار صورت گرفته فرمانداری شهرستان تالش ۶ طرح معرفی کرده است افزود: اقدامات نهایی طرح های مصوب شده از طریق تهران پیگیری می شود و در صورت ابلاغ و تکمیل پروژه ها ۳۰۰ شغل را می تواند ایجاد کرد.

خوشبختانه در هفته دولت ۹ طرح تولیدی را افتتاح نمودیم با ۵/۳ میلیون اعتبار و ۴۷ نفر اشتغال زایی در زمینه های گردشگری ۳ طر سالم سازی را در نوار ساحلی به بهره برداری رساندیم که در زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم نقش بسزایی داشته است و این حرکت باعث شده میزان درآمد خانوارها در این مناطق با اجاره دادن منازل مسکونی افزایش پیدا نماید و باعث افزایش ارزش افزوده املاک روستایی و مهمتر از آن ماندگاری روستاییان در منطقه شده است.

هر چیزی که باعث  افزایش نشاط و شادابی مردم و باعث رضایت مندی آنها شود مورد قبول ما است/افول چوکا از زمانی شروع شد که خصوصی شد

fath6فرماندار شهرستان تالش  توسعه فضاهای ورزشی ، چه سرپوشیده چه رو باز این شهرستان را نسبت به گذشته دارای  وضعیت بهتری ارزیابی کرد و اظهار داشت:  متاسفانه به دلیل عدم داشتن حامیان مالی از قبیل شرکت های بزرگ و فعال و از طرفی هزینه های ورزشی ، پویایی ورزش را در شهرستان کاهش پیدا کرده ،  اما در اغلب ورزش های کم هزینه مثل کشتی ، تکواندو ، دومیدانی ، کبدی و … توفیقات خیلی خوبی را داشته ایم و قهرمانی هایی را به دست آورده ایم و حتی در ورزش پیشکسوتان مقام های قابل توجهی در سطح دنیا هم کسب نمو ده ایم اما در ورزش فوتبال به دلیل هزینه های سنگین آن و نبود شرکت های توانمند در شهرستان رشد مناسبی را در نظر تعداد تیم در رده های جوانان به بالا را نداشته ایم ، ولی در رده نونهالان و نوجوانان با توجه به مدارس فوتبال که در سطح شهرستان فعال است زیر ساخت های خوبی ایجاد شده است همین زیر ساخت ها نتیجه اش این است که تعدادی از بازیکنان تالشی در تیم های دیگر فعالیت دارند و ۲ بازیکن ملوان از بچه های تالش هستند ، در مورد چوکا بالاخره فوتبال تالش با نام چوکا در سطح کشور مطرح است ، هر چیزی که باعث تقویت روحیه مردم باعث افزایش نشاط و شادابی مردم و باعث رضایت مندی آنها  شود مورد قبول ما است ؛ چوکا ، چوکای تالش است که امیدواریم که در توسعه ورزش هم بتواند نقش خود را ایفا کند و از نظر سیاسی جدا سازی شود ، ورزش را باید از سیاست جدا کرد و آن زمانی که تحت نظر شرکت چوکا بود موفق بود ولی وقتی که شخصی شد افول کرد.

محور تالش به آستارا به دو پیمانکار واگذار شده

فتح اللهی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار دیارمیرزا  درخصوص خطرآفرین بودن جاده تالش به آستارا و تصادفات مکرر رخ داده در این محور اظهار داشت:محور تالش به آستارا به دو پیمانکار واگذار شده است از تالش تا منطقه سیاکت (داوران) مربوط به شرکت چولاب و از ادامه تا آستارا مربوط به شرکت ایران پل است در منطقه تره طول یک مرکزیت تردد داریم از روستاهای اطراف مثل شیلابین ، تیتک ، تره طول و حتی چلونسر آن منطقه بخشی اش به دلیل اینکه معارض شخصی دارد و ادعای مالکیت دارند و به ویژه در منطقه تره طول و مراتب فوق از طریق اداره راه و شهرسازی در محاکم قضایی در حال پیگیری است و تلاش بر این است که طی دو سه ماه آتی نسبت به رفع مشکل اقدام شود و تعریض این قسمت به مرحله نهایی خود خواهد رسید. البته بالای ۶۰ درصد تصادفات عامل انسانی است.

  پل سی و سه لوله از ابتدا طوری ساخته شده که آب از روی آن عبور کند

وی  با بیان اینکه فلسفه  ساخت پل سی و سه لوله بدین گونه بوده که آب از روی آن رد شود  تصریح کرد:  در حجم کم آب از لوله ها و در حجم زیاد آب از روی پل عبور می کند بدون اینکه به پل آسیبی برسد ، با توجه به اینکه کنارگذر ما کنارگذر نیست و خیابان ۲۰ متری جمهوری اسلامی است و تمام کامیون های سنگین که حق عبور از داخل شهر را ندارند از آن مسیر عبور می کنند برنامه و برآورد در این زمینه داریم و مکاتباتی نیز انجام شده است اما تا زمانی که تکلیف کمربندی روشن نشود و ما مسیر جدیدی را تعرفه نکنیم امکان احداث پل در مکان فعلی غیرممکن است جون باعث مسدود شدن جاده و اینکه کل ترافیک به داخل شهر وارد شود و فشار زیادی به شهر وارد می شود.

به نسبت طول ساحل کمترین غرقی را شش ماهه اول سال داشته ایم
fath1 (2)فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان تالش از ایجاد هفت طرح  سالم سازی  در این شهرستان خبر داد و افزود: در تمام این ۷ طرح سالم سازی بلااستثناء غریق نجات هم برای خانم ها و آقایان ، همیار پلیس و امکانات دیگر داریم ؛ در ۱۲ نقطه حادثه خیز تابلوی شنا ممنوع نصب و یک مامور و یک نجات غریق و یک امدادگر بصورت سیار و گشتی از ساحل و دریا رصد و کنترل می کنند ؛ در ساحل جوکندان فقط برای پنج شنبه ها و جمعه ها با استقرار نیروی انتظامی ، هلال احمر و غریق نجات کنترل شنا در آن منطقه را به عرض ۵ کیلومتر به طرفین ایجا کرده ایم و با توجه به اینکه ۹۴ کیلومتر ساحل داریم به نسبت طول ساحل کمترین غرقی را شش ماهه اول سال داشته ایم و قابل توجه است که سه فوتی که داشته ایم مسافر نبوده اند بلکه بومی و ساحل نشین بوده اند.

روکش آسفالت اسالم به خلخال
وی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی محور اسالم به خلخال در دو ماه گذشته به طول ۳۴۰۰ مترروکش آسفالت شده است و در داخل بخش اسالم روکش محور لمر سفلی  به طول ۳۰۰ متر انجام شده, افزود: آسفالت روستای شیخ سرا و وارده سرا را انجام داده ایم ، ۳۵۰ متر هم از بخش باقی مانده لاچومحله نیز انجام شده و در هفته دولت افتتاح شده است.و روکش آسفالت وزمه بجار به سیاهبیل را نیز در نوبت آسفالت داریم و ۷ نقطه روستایی دیگر نیز در بخش اسالم افتتاح خواهد شد و در داخل شهر هم به شهرداری تاکید شده است و اعتبار هم گذاشته ایم تا نسبت به لکه گیری و آسفالت اقدام نمایند و البته یک باند آسفالت در سه ماه گذشته آسفالت صورت گرفته است و البته گفتنی است هم اکنون در شهرستان ۴ اکیپ جداگانه در حال آسفالت هستند.
گازرسانی به روستاهای تالش
در هفته دولت با حضور آقای استاندار دو روستای ویشه خس و نارنج دول اسالم گاز آن به بهره برداری رسید ، بیش از ۹۸ درصد مردم شهرستان در مناطق شهری گاز دارند ، و اکنون ۳۱ روستا هم با اعتبار هفت و نیم میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شده  و در حال اجرا است و ۲۸ روستا را نیز در دست فراخوان داریم.بدین ترتیب بیش از ۶۱.۵ درصد مردم شهرستان تالش و ۶۷ درصد مردم استان گیلان از نعمت گاز برخوردار شده اند.

طرح هادی روستایی با ضوابط مربوطه برای دو روستای مریان و آغ اولر در حال تصویب است

فتح اللهی مریان و آغ اولر را دو منطقه توریستی ، گردشگری و تاریخی شهرستان تالش نام برد و گفت: علیرغم اینکه در سنوات گذشته درخواست فرمانداری این بوده که نسبت به تهیه طرح و الگوی مناسب نسبت به ساخت و ساز متناسب با معماری منطقه مریان آماده شود ولی این امکان میسر نشد و با توجه به اینکه در این دو روستا زمین های متعلق به مردم (مستثنیات) زیاد است که در اینگونه موارد یا باید با تامین اعتبار خریداری می شد یا فضایی  فراهم می شد تا نسبت به آن طرح و الگو اقدام می کردند به همین دلیل با توجه به توسعه زیر ساخت ها مثل آسفالت ، برق ، آب ، مخابرات و … باعث رونق و توسعه منطقه شد و هجوم مردم چه از تالش و چه از اقصی نقاط کشور بحث ساخت و ساز البته قانونی و اخد پروانه انجام شده است و با توجه به پیگیری های اخیر با حضور بنده برای دو روستای مذکور طرح هادی روستایی با ضوابط مربوطه در حال تصویب است که با تصویب آن تمام ضوابط ساخت و ساز ، توسعه و فعالیت های مختلف در سطح روستا مقررات آن تعیین می گردد و پیش جلساتی جهت جلسه کارشناسی برگزار شده است.

شش نقطه از شهرستان برای احداث سد لاستیکی و آب بندان ها شناسایی شده است

fath0فرماندار تالش این شهرستان را از لحاظ کشاورزی و منابع طبیعی یکی از پتانسیل های  استان دانست و گفت:  بیش از ۸۰ درصد فعالیت و اشتغال در زمینه کشاورزی و زمینه های مختلف آن در شهرستان وجود دارد. برنج که یکی از محصولات ویژه است که ۱۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان را پوشش قرار می دهد و شهرستان در زمینه تولید کیوی ، توتون ، عسل ، ماهیان خاویاری ، گیاهان دارویی یک قطب در استان محسوب می شود و در زمینه تولید محصولات خاویاری کل محصول به خارج از کشور صادر می شود. در بحث میوه های آلوچه ، گیلاس ، گردو ، انجیر و … تولیدات قابل توجهی داریم که این محصول نیز اغلب به شهرهای دیگر صادر می شود.
وی تامین آب مطمئن کشاورزی را یکی از مشکلات شهرستان تالش نام برد و اظهار کرد: با اقدامات اولیه و مطالعاتی که صورت گرفته است شش نقطه از شهرستان برای احداث سد لاستیکی و آب بندان ها شناسایی شده است و مطالعات اولیه در خصوص احداث سد نیل رود منطقه خرمن کوه انجام شده است تا در فصول کشاورزی بتوانیم آب برای تامین مزارع داشته باشیم. البته سه نقطه از شهرستان برنامه ریزی شد تا از محل ستاد بحران چاه های کشاورزی برق رسانی شود. در خصوص جنگل باید بگویم که شهرستان تالش بهترین جنگل های دنیا را در منطقه اسالم به خلخال دارد و گونه سرخ دار در منطقه خطبه سرا وجود دارد که مورد مطالعه است و از نظر مرتعی و هم مرزی با استان اردبیل همه ساله اختلافات مرزی وجود داشت که با ایجاد دو پاسگاه تلفیقی برای ایجاد و آرامش در منطقه اقدام شد که بسیار ارزشمند بوده است. گفتنی است از لحاظ لبنیات و تولید گوشت قرمز رتبه خوبی داریم و به همین جهت کشتارگاه صنعتی در تالش داریم که غریب به ۱۰۰ نفر اشتغال زایی شده است.

تلاش شبانه روزی برای تحقق شعار سال و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید
فتح اللهی با اشاره به اینکه در بحث اجرای برنامه های فرهنگی امسال هم از نظر کمیت هم از نظر کیفیت اقدامات خوبی انجام شده است اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی ، هنری ، جشنواره های بومی محلی ، برگزاری مسابقات ورزش های محلی و بومی ، نمایش ، جنگ های شادی ، طرح های سالم سازی ، برگزاری پررنگ مناسبت های مذهبی و ملی و برنامه های مرتبط با شهادت و ایام رحلت حضرت امام ، تمجید و قدردانی از فعالان عرصه های فرهنگی و قرآنی ، برگزاری محافل انس با قرآن کریم ، حضور قاریان ممتاز ملی و بین المللی در شهرستان و … را میتوان نام برد.
در خصوص مدیریت جهادی و تحقق این قسمت از شعار سال حضور فعال فرماندار و مدیران شهرستان را در بخش های مختلف شهرستان از اول صبح و پس از اقامه نماز صبح تا پاسی از شب و بازدید از مناطق محروم شهرستان به گونه ای که به اذعان مردم در بعضی از این مناطق اولین بار است که چنین اقدامی صورت می گیرد که دیدار چهره به چهره با مردم صورت گرفته و مشکلات بررسی و در همان محل با حضور مسئولین ادارات تصمیمات اتخاذ و در طول یک هفته اقدام صورت می گیرد. در انتخاب مدیران لایق و شایسه ارزشی و همسو با اهداف و برنامه های دولت تدبیfath5ر و امید نیز دقت شده است.
وی در خصوص انتخابات بخشداران نیز اظهار داشت:یکی از بخشداران فرزند شهید است و دیگری برادر شهید و دو نفر دیگر از بچه های جبهه و جنگ هستند و همه همسو با اهداف و برنامه های دولت اعتدال هستند و در خصوص شعار سال دولت که آرامش و امید است و با توجه به موقعیت شهرستان تلاش شده تا با فعالیت و کوشش شبانه روزی و با حضور مستمر در بین مردم و آحاد جامعه پاسخگویی مناسب به مردم ، راستگویی و صداقت در گفتار و رفتار آرامش را در بین مردم و جامعه ایجاد نماییم و با اعمال خادمین مردم در مسئولیت های مختلف امیدواری در بین مردم را عملاً ایجاد نماییم و در این مدت در این امر موفق بوده ایم و در انتخاب مدیران در پستهای مختلف شهرستان چه معاونین ، بخشداران و روسای ادارات سعی کرده ایم افراد متخصص با حوزه کاری را که دارای وجهه مناسب هستند بهره ببریم مثلا در بحث معاونین معاون برنامه ریزی و عمرانی از مهندسین عمران و مدیران شایسته شهرستان است و برای معاون سیاسی واجتماعی یکی از افراد فعال عرصه فرهنگی و رسانه ای شهرستان و همسو با دولت را انتخاب نموده ایم و این ترجمان عملی شعار دولت است.

از اینکه زبان گویای ما هستید تشکر می کنم

علی فتح اللهی در پایان گفتگوی خود با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه از شما و همه دوستانی که زبان گویای ما هستند و کارهایی را که انجام شده را به مردم اطلاع رسانی می کنند تقدیر و تشکر دارم گفت:از مردم  عزیز که همواره علی رغم داشتن مشکلات و کاستی ها خادمین خودشان را تحمل می کنند بسیار سپاسگذارم ؛ از استاندار محترم و پرتلاش جناب آقای دکتر نجفی ، معاونین محترم ایشان ، مدیران کل حوزه ستادی استانداری و سایر دستگاه های استان که همواره به شهرستان تالش و بنده لطف و عنایت ویژه دارند تقدیر و تشکر می کنم ، از همراهی خوب نماینده محترم شهرستان های تالش ، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ممنون و سپاسگزارم ؛ از مدیران ادارات شهرستان تالش که جهت تحقق برنامه ، ارایه خدمات خوب به مردم ، پیگیری کارها و همراهی خوبی که دارند تشکر می کنم و از معاونین محترم فرمانداری و بخشداران محترم ، کارکنان خدوم فرمانداری و بخش های تابعه که صمیمانه تلاش و کوشش دارند از شوراهای اسلامی شهر و روستا از شهرداران و دهیاران و شوراهای بخش که بازوان پرتوان ما هستند تشکر می کنم و در پایان از امام جمعه محترم و دانشمند و فاضل حاج آقا انصاری که تعامل بسیار خوبی در شهرستان دارند و فضای خوبی را ایجاد نموده اند تقدیر و تشکر ویژه دارم.

Share