رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

بهره‌برداری از جنگل‌های شمال به مدت ۱۰ سال ممنوع شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بهره‌برداری از جنگل‌های شمال به مدت ۱۰ سال ممنوع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس،رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بهره‌برداری از جنگل‌های شمال به مدت ۱۰ سال ممنوع شد.

IMG_۲۰۱۴۰۸۱۲_۱۵۲۳۳۶ خداکرم جلالی امروز در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: در برنامه‌ریزی جدید تغییراتی در بهره‌برداری از جنگل‌های شمال ایجاد شده است، بهره‌برداری‌های غیرمنطقی ممنوع شده و تنها درختان آفت‌زده، افتاده و خشک‌شده از جنگل‌های شمال بهره‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌های شمال در مساحت یک میلیون هکتار انجام خواهد شد و به تدریج این مدیریت در سایر جنگل‌ها هم اعمال می‌شود.

به گفته جلالی، مدیریت تغییر بهره‌برداری از جنگل‌ها تا ۳۰ درصد بهره‌برداری را کاهش می‌دهد و به حفظ جنگل و توسعه پایدار می‌انجامد.

به گزارش دیارمیرزا اعلام ممنوعیت بهره برداری از جنگل های شمال درصورتی اجرایی می شود که چندی پیش مسئولان شرکت سهامی جنگل های شفارود اجرای این مصوبه را اقدامی در جهت نابودی باقیمانده ی جنگل های شمال ارزیابی کرده و بر این اعتقاد بودند که این طرح زمینه ی هجوم سوداگران چوب  به جنگل ها را فراهم می آورد.

Share