نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خبر داد

برگزاری کنگره ۸ هزار شهید گیلان در آذر ماه ۹۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز در مراسم یاد و خاطره سرداران و ۱۹۴ شهید عملیات کربلای دو در مهدیه رشت اظهار کرد: یادواره شهدا مروری بر شرح وظایف جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز در مراسم یاد و خاطره سرداران و ۱۹۴ شهید عملیات کربلای دو در مهدیه رشت اظهار کرد: یادواره شهدا مروری بر شرح وظایف جامعه است.

13901208000216_PhotoAوی به تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری یادواره شهدا و تشکیل ستادهای کنگره شهدا در استان‌ها اشاره کرد و افزود: کنگره سرداران، امیران و ۸هزار شهید گیلان در آذر ماه سال ۹۴ برگزار می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وفاداری مردم در ایجاد و بقای انقلاب حائز اهمیت است، گفت: حضور مردم در صحنه از ارکان نظام اسلامی است.

وی تبیین مفاهیم سیاسی در نظام اسلامی را به‌عهده نخبگان جامعه دانست و تصریح کرد: جایگاه مردم و ولایت فقیه در جامعه باید تبیین شود.

رمضانی با اشاره به رأی بیش از ۷۰ درصدی مردم در انتخابات جمهوری اسلامی ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد مردم ایران جمهوری اسلامی را پذیرفتند و تثبیت کردند.

وی به حضور مردم ایران در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا حضور مردم را کمرنگ نشان دهند.

عضو خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه مردم ایران در برخی از زمان‌ها به صورت اختصاصی به منظور حمایت از ولایت به خیابان آمدند، یادآور شد: حمایت مردم از ولایت فقیه از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید پاس داشته شود.

وی رابطه مردم با رهبری را بر پایه ولایت‌مداری و دوستی خواند و تصریح کرد: امام راحل مهم‌ترین رابطه امام و امت که بر پایه ولایت تعریف شده را نهادینه کرده است.

رمضانی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در دفاع مقدس با اشاره امام (ره) بود، خاطرنشان کرد: این اقتدار باید از هر جهت حفظ شود.

وی با تاکید بر بها دادن تدین و رابطه مردم با ولایت اظهار کرد: این رابطه به لحاظ کیفی باید گسترش یابد و باورها تقویت شود.

افزایش ۲ برابری راهپیمایی مردم اروپا در روز قدس

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز جهانی قدس در کشورهای اروپایی افزود: در روز جهانی قدس مردم کشورهای آلمان، اتریش و… ۱.۵ تا دو برابر بیش از سال‌های گذشته حضور یافتند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال گرفتن نگاه ارزشی از جامعه است، یادآور شد: پس از گذشت دو دهه از دفاع مقدس بیشترین جمعیت برای تشییع شهدای گمنام حضور پیدا می‌کنند.

رمضانی بر ضرورت توجه مسئولان به پیام شهدا تاکید کرد و گفت: حضور مردم در عرصه‌های انقلاب اسلامی بر پایه اسلام است و مسئولان باید حرمت و کرامت مردم را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در نظام اسلامی مسئولان را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: ملت ایران با دیگر مردم نقاط دنیا تفاوت دارد و نباید دلسرد شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ایمان و تحول روحی مردم در انقلاب اسلامی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: این مهم باید تثبیت و تقویت شود.

وی تقویت ایمان را موجب اقتدار نظام خواند و تصریح کرد: دشمن از ایمان مردم می‌ترسد.

رمضانی خاطرنشان کرد: دشمن ایمان مردم، اعتقاد و باورهای مردم نسبت به دین، اسلام و ولایت را هدف گرفته است.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید به مردم ایمان داشته باشد، متذکر شد: اسلامی که امام (ره) به جامعه بشری معرفی کرد در آن عزت، عقلانیت، شوکت، توجه به احکام اجتماعی و فردی و مجموعه سعادت انسان وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان خبرگان رهبری اسلام‌خواهی را از جمله ویژگی‌های مردم ایران دانست و بیان کرد: بزرگ‌ترین جمعیت مردمی در مراسم‌های مذهبی گرد هم می‌آیند.

وی با تاکید بر پیاده شدن عدالت اسلامی در جامعه تصریح کرد: پیاده شدن احکام قرآنی باید جزء دغدغه‌های مسئولان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه مردم ایران قیام کردند تا اسلام در جامعه اسلامی پیاده شود، خاطرنشان کرد: قرآن باید در راس حرکت‌ها قرار گیرد و اساس باشد.

وی اسلام معنویت در کنار عقلانیت را مهم و اصل خواند و یادآور شد: بیداری و رشد سیاسی از جمله ویژگی‌های مردم در جامعه اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری آرزوی دنیای غرب مانند آمریکا و فرانسه حضور مردم این کشورها در راهپیمایی‌هایی نظیر ۲۲ بهمن است.

وی با بیان اینکه مردم در ۳۵ سال گذشته مسئولان را تنها نگذاشته‌اند، متذکر شد: مردم انتظار دارند مسئولان نیز حکومت را امانت تلقی کنند.

رمضانی خواستار ارائه راهکارهای حضور گسترده مردم در جامعه شد و گفت: این موضوع مدیریت راهبردی می‌خواهد که خدمت به مردم یکی از این راهبردها است.

وی تحقق عدالت و گسترش معنویت را از دیگر راهبردهای مدیریتی دانست./فارس

Share