برنامه مسابقات والیبال قهرمانی جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان از ساعت ۱۵:۳۰ روز یکشنبه به مصاف ایتالیا می‌رود. این دو تیم در لیگ جهانی ۲۰۱۴ با یکدیگر همگروه بودند و چهار بازی را برگزار کردند که سهم هر کدام دو پیروزی بود با این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان از ساعت ۱۵:۳۰ روز یکشنبه به مصاف ایتالیا می‌رود. این دو تیم در لیگ جهانی ۲۰۱۴ با یکدیگر همگروه بودند و چهار بازی را برگزار کردند که سهم هر کدام دو پیروزی بود با این حال در مرحله نهایی که در فلورانس برگزار شد ایتالیا مقابل تیم کشورمان در بازی رده‌بندی برنده شد تا مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.Mens Prelims - AAUS v USA

این دوم تیم اکنون در مسابقات قهرمانی جهان با یکدیگر مصاف می‌دهند. شناخت زیادی که هر دو گروه از یکدیگر پیدا کرده‌اند سبب می شود تا انتظار یک بازی نزدیک را از هر دو گروه داشت. ایتالیا در سه مسابقه‌ای که در خاک خود برگزار کرد ایران را شکست داد اما با یاران ذخیره خود در تهران کاری از پیش نبرد و نتیجه را واگذار کرد. اکنون در زمین بی طرف دو تیم به دنبال اثبات شایستگی‌های خود هستند.

ایران و ایتالیا تاکنون یازده بار با یکدیگر مصاف داشته‌اند که سهم لاجوردی‌پوشان هفت برد و ایران چهار پیروزی بوده است. این دو تیم در مرحله گروهی مسابقات جهانی ۲۰۱۰ نیز با یکدیگر رو در رو شدند که ایران با هدایت مرحوم حسین معدنی نتیجه را ۳ بر ۲ واگذار کرد و از صعود به مرحله بعد باز ماند.

IMG23510773

اگرچه تیم ملی ایران با رسیدن به سطح اول والیبال دنیا خود را در زمره مدعیان قرار داده است اما تجربیاتی که ایتالیایی‌ها از سالها قدرت‌نمایی در سطح اول دنیا داشته‌اند در لحظات حساس به کمک آنها می‌آید. این تیم در سال های ۹۰، ۹۴ و ۹۸ قهرمان جهان شد و یک برنز را هم از حضور در رقابتهای جهانی ۱۹۷۸ در کارنامه دارد. هشت مدال طلا، سه نقره و چهار برنز در لیگ جهانی و دو نقره و سه برنز المپیک هم از دیگر افتخارات این تیم هستند. ایتالیا در جام جهانی هم عناوین متعددی را به خود اختصاص داده است.

ایران و ایتالیا در دور مقدماتی با آمریکا، فرانسه، بلژیک و پورتوریکو همگروه هستند و با توجه به اینکه از هر گروه چهار تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند نگرانی از بابت صعود نخواهند داشت اما از آنجا که نتایج این مرحله در دور بعد نیز اعمال می‌شود با تمام توان بازی می‌کنند تا به برتری دست یابند. بر اساس فرمول بازی‌ها چهار تیم این گروه با چهار تیم از گروه دیگر یک گروه هشت تیمی را تشکیل می‌دهند که از آن گروه تنها سه تیم راهی دور سوم خواهد شد. پیش بینی‌ها بر این است آمریکا، ایتالیا، ایران و فرانسه از این گروه به مرحله بعد راه یابند و با لهستان، آرژانتین، صربستان و استرالیا همگروه شوند.

تیم ایران بعد از رقابتهای لیگ جهانی به آمریکا سفر کرد تا با برگزاری چهار دیدار تدارکاتی در این کشور خود را مهیای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان کند. این سفر به ظاهر برای بازیکنان خوشایند نبود و آنها خستگی را عاملی برای انتقاد از برنامه کادر فنی دانستند. برگزاری دو مسابقه دیگر در خاک لهستان با استرالیا پایان برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی برای این مسابقات بود و باید دید کواچ و شاگردانش از این آزمایشگاه بزرگ سربلند بیرون می‌آیند یا خیر.

برنامه کامل دیدارهای دور مقدماتی گروه چهارم:

یکشنبه نهم شهریورماه
* ایران – ایتالیا، ساعت ۱۵:۳۰
* بلژیک – آمریکا، ساعت ۱۹
* پورتوریکو – فرانسه، ساعت ۲۲:۴۵

دوشنبه دهم شهریورماه
تیم‌ها بر اساس برنامه استراحت دارند

سه‌شنبه یازدهم شهریورماه
* آمریکا – ایران، ساعت ۱۵:۳۰
* بلژیک – پورتوریکو، ساعت ۱۹
* فرانسه – ایتالیا، ساعت ۲۲:۴۵

چهارشنبه دوازدهم شهریورماه
تیم‌ها بر اساس برنامه استراحت دارند

پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
* پورتوریکو – آمریکا، ساعت ۱۵:۳۰
* ایران – فرانسه، ساعت ۱۹
* ایتالیا – بلژیک، ساعت ۲۲:۴۵

جمعه چهاردهم شهریورماه
تیم ها بر اساس برنامه استراحت دارند

شنبه پانزدهم شهریورماه
* آمریکا – فرانسه، ساعت ۱۵:۳۰
* بلژیک – ایران، ساعت ۱۹
* پورتوریکو – ایتالیا، ساعت ۲۲:۴۵

یکشنبه شانزدهم شهریورماه
* فرانسه – بلژیک، ساعت ۱۵:۳۰
* ایران – پورتوریکو، ساعت ۱۹
* ایتالیا – آمریکا، ساعت ۲۲:۴۵

مهر/

Share