رييس قرارگاه عمار

برای مقابله با بدحجابی نیازی به حضور انصار حزب‌الله نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که انصار حزب‌الله اعلام کرده بود که برای امر به معروف نیازی به مجوز از هیچ نهادی ندارد اما رییس شورای قرارگاه عمار گفته است نیازی به حضور نیروهای انصار حزب‌الله برای امر به معروف و نهی از منکر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که انصار حزب‌الله اعلام کرده بود که برای امر به معروف نیازی به مجوز از هیچ نهادی ندارد اما رییس شورای قرارگاه عمار گفته است نیازی به حضور نیروهای انصار حزب‌الله برای امر به معروف و نهی از منکر نیست.
297848_694بعد از هشت سال سکوت انصار حزب‌الله در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، بار دیگر انصار تصمیم گرفت حضور خود را در خیابان‌ها یادآور شود. یکشنبه ۲۳ شهریور ماه، دبیر کل انصار حزب‌الله در رسانه‌های رسمی کشور اعلام کرد که کار گشت‌های ارشاد این تشکل علیه بدحجابی از هفته آینده آغاز می‌شود. این در حالی ست که وزارت کشور اقدام انصار را غیرقانونی و نیازمند دریافت مجوز دانست.
آن گونه که پایگاه خبری انصار حزب‌الله اعلام کرده بود، آیت الله جاودان در دیدار گروهی با جمعی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر گفته بود: «مجوز امر به معروف لسانی ما قرآن است، می‌خواهند مسئولین همراهی کنند می‌خواهند نکنند.»
اما مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه عمار می گوید: «هر فعالیتی از سوی هر ارگانی باید طبق قوانین جامعه انجام شود و تنها فعالیت‌های قانونمند موفق هستند.»
او در واکنش به صحبتهای دبیر کل انصار حزب الله مبنی بر این که «انصار برای فعالیتش نیازمند مجوز نیست» می‌گوید: «به نظر نمی‌رسد این حرف جدی باشد و قطعاً فعالیت بدون مجوز قانونی بی‌احترامی به قانون اساسی کشور است.»
او ادامه می دهد: «با وجود فعالیت نیرو‌های انتظامی برای مقابله با بدحجابی، نیازی به برادران انصار حزب‌الله و گروه های سیار امر به معروف و نهی از منکر نیست.»
رئیس شورای قرارگاه عمار درباره نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر می‌گوید: «بهترین راه برای امر به معروف این است که اگر توصیه‌ای داریم آن را به صورت لسانی به گوش دولت، دولتمردان یا دیگران برسانیم و از هرگونه فعالیت‌های خارج از چارچوب قانون بپرهیزیم.»
طبق اصل هشتم قانون اساسی‏، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ از منکر وظیفه‏ ای‏ است‏ همگانی‏ و متقابل،‏ بر عهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏ که شرایط و حدود و کیفیت‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.

/ایسکانیوز

 

Share