معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور

با مدیریت جهادی برنامه محور به دنبال تقویت امید کارآفرینان هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در نشست با فعالان صنعتی واقتصادی گیلان گفت : دولت تدبیر و امید با مدیریت جهادی برنامه محور به دنبال تقویت امید کارآفرینان و از پیش پا برداشتن مشکلات عرصه ی تولید است .

jpg2057به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در نشست با فعالان صنعتی واقتصادی گیلان گفت : دولت تدبیر و امید با مدیریت جهادی برنامه محور به دنبال تقویت امید کارآفرینان و از پیش پا برداشتن مشکلات عرصه ی تولید است .

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در این دیدار که ظهر امروز در شهر صنعتی رشت برگزار شد با اشاره به اینکه دولت با کاهش تورم بستر لازم را برای اجرای سیاست های خروج از رکود آماده کرده است گفت : دولت تدبیر و امید با همه ی توان و با مدیریت جهادی برنامه محور به دنبال تقویت امید کارآفرینان و از پیش پا برداشتن مشکلات عرصه ی تولید است .

دکتر محمد باقر نوبخت با اشاره به اینکه دولت در ابتدای فعالیت خود با دو مشکل بزرگ رکود و تورم مواجه بوده است گفت : برای خروج از رکود ابتدا لازم بود که تورم در کشور کاهش یابد که خوشبختانه این پیشنیاز با برنامه ریزی دقیق و انضباط مالی و بودجه ای به انجام رسید .

وی با بیان اینکه دولت برای مقابله با تورم به دنبال مدیریت تخصیص بهینه و تزریق اعتبارات در بخش عمرانی است گفت : بسیار مصمیم برای خروج از رکود پروژه های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا را در اولویت قرار دهیم .

دکتر نوبخت به اعتبار ۳۵ میلیارد دلاری منابع ارزی فاینانس اشاره کرد و گفت : این اعتبار در میان استانهابرای استفاده پروژه های بخش دولتی و خصوصی توزیع شده است و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اختیار دارد تا بودجه هراستانی را که به خوبی از این محل بهره نبرد در اختیاراستان موفق دیگر قراردهد .

jpg2058سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ۱۷۰ فعالیت اجرایی برای خروج از رکود تورمی و تبدیل رشد منفی به رشد مثبت اقتصادی در کشور در بسته ی حمایتی دولت در نظر گرفته شده است گفت : برای اجرای ۳۰ فعالیت این بسته ی حمایتی نیاز به قانون است که براین اساس لایحه ی خروج از رکود تورمی تقدیم مجلس شد و فعالیت های باقیمانده را می توانیم براساس قوانین موجود و هماهنگی های داخل قوه ی مجریه انجام دهیم .

وی با بیان میزان وصول در آمدهای دولت تاششم شهریورماه ۷۷ درصد است گفت : این آمار ۱۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه ی سال گذشته است .

دکتر نوبخت افزود : در همین مدت دولت سه و هفت دهم برابر نسبت به سال گذشته اعتبارات عمرانی را پرداخت کرده است .

وی همچنین به اعتبارات صندوق توسعه ی ملی نیز اشاره کرد و گفت : به رغم تنگناهای بودجه ای ، دولت ۳۱ درصد از در آمد نفتی را برای استفاده ی بخش خصوصی به این صندوق واریز می کند .

دکتر نوبخت استفاده از یارانه ی تولید را راهکاردیگر دولت برای حمایت از کار آفرینان است گفت : دولت منابع کافی برای حمایت از بخش تولید را در اختیار دارد اما این منابع را دقیق و براساس برنامه درجامعه تزریق می کند .

وی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین بودجه سال ۹۴ از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت : بودجه ی سال ۹۴ سروقت به مجلس ارائه می شود .

وی افزود : این بودجه بانگاه عملیاتی و بدون تبصره های تکراری آماده می شود .
در این نشست ۱۳نفر از صاحبان صنایع و مدیران واحدهای تولیدی گیلان نیز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند .
کمبود نقدینگی و سرمایه ، تأخیر در صدور مجوزهای لازم برای فعالیت های صنعتی توسط برخی از ادارات و عدم همکاری برخی از بانک ها از مهمترین مشکلات عنوان شده توسط این افراد بود .

Share